کد خبر 607893
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی غرب دیرالزور با کشته شدن بیش از 20 غیرنظامی و کشته شدن سومین نظامی آمریکایی در درگیری‌های منبج از جمله تازه‌ترین اخبار مربوط به تحولات میدانی سوریه است.

 به گزارش مشرق، در سوریه، هواپیماهای ائتلاف آمریکایی دیروز شهرک التبنی در ریف غربی دیرالزور را در حملات کور خود بمباران کردند که با کشته شدن 20 غیرنظامی از جمله هشت کودک و زخمی شدن 16 تن دیگر همراه بود.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به آنچه مخالفان سوریه نامیده می‌شوند سعی در متهم کردن نیروی هوایی سوریه یا روسیه به ارتکاب این جنایت را دارند.

نیروی هوایی ائتلاف آمریکا با پرواز در ارتفاع متوسط از شهرک التبنی هفت فروند موشک به یک مدرسه و چند خانه در این شهرک شلیک کرد و بیش‌تر زخمی‌های این حملات به شهرک معدان واقع در مرزهای اداری بین دیر الزور و رقه منتقل شدند.

از سوی دیگر به گفته منابع محلی گروهک تروریستی-تکفیری داعش جمعه شب گذشته بخش قابل توجهی از تجهیزات نظامی خود از جمله مقادیر زیادی از مهمات متنوع خود را تحت تدابیر شدید امنیتی از منجم الملح واقع در غرب شهرک التبنی به شهرک الطبقه در استان رقه منتقل کرد و قرار است از آنجا به منطقه السخنه واقع در ریف شهر تدمر در مرکز سوریه برده شود.

به نظر می‌رسد انتقال این حجم از ادوات نظامی و نیرو به جبهه ریف شمالی رقه توسط داعش با هدف بازپس گیری شهر تل ابیض در نزدیکی مرز با ترکیه انجام شده باشد.

کشته شدن سومین نظامی آمریکایی در درگیری‌های منبج

رسانه‌های کُرد سوریه از کشته شدن «لیوی جوناتان شیرلی»، یک نظامی آمریکایی در جریان درگیری یگان‌های پشتیبانی کُرد با داعش در شهر منبج در شرق حلب خبر داد.

این نظامی آمریکایی که در آوریل 2015 به صفوف یگان‌های کُرد پیوسته بود در چهاردهم ماه جاری میلادی توسط عناصر داعش کشته شد.

این نظامی آمریکایی در عملیات انتحاری داعش که نیروهای دموکراتیک سوریه در محور حی الحزاونه در شهر منبج را هدف گرفته بود زخمی شد که او را به عین العرب و از آنجا با بالگردهای آمریکایی به منطقه کردستان عراق منتقل کردند که قبل از رسیدن به اربیل، جان داده بود.

این منبع کُرد با بیان اینکه جسد این نظامی آمریکایی به کشورش بازگردانده شده است، گفت: این سومین آمریکایی است که در درگیری‌های شهر منبج کشته شده و آمریکا خبر آن را منتشر نکرده است، در عین حال نظامیان خارجی دیگری از جمله یک انگلیسی و 2 استرالیایی نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

شماری از نظامیان آمریکایی در عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی برای سیطره بر شهر منبج حضور دارند.

ماموریت این نظامیان امریکایی که شمار آنها بالغ بر 250تن از نیروهای مارینز آمریکاست، شناسایی و تعیین اهداف حملات هوایی ائتلاف ضد داعش است، بنابراین بمباران مناطق و روستاهای مسکونی در پیرامون منبج در نتیجه اشتباه نیروهای دموکراتیک و حملات کور ائتلاف بین المللی انجام می‌شود.

شمار زیادی از نظامیان آمریکایی، فرانسوی و آلمانی در نزدیکی تله النور واقع در جنوب شهر عین عرب در ریف حلب مستقر هستند تا به زعم خود نیروهای دموکراتیک سوریه را در جنگ علیه داعش کمک کنند و از جمع این نیروها تنها برخی از آنها برای شناسایی مقر اقامت خود را ترک می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس