کد خبر 607466
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

نفوذ یک فروند پهپاد شناسایی به سرزمین های اشغالی در هفته گذشته بدون آن که سامانه های دفاعی این رژیم متوجه شود یا بتواند آن را هدف قرار دهد، ضعف گنبد به اصطلاح آهنین رژیم صهیونیستی و سردرگمی رسانه های این رژیم را به همراه داشت.

روایتی از دردسرهای پهپاد یاسر برای اسراییل
به گزارش مشرق، دبکافایل وابسته به تشکیلات نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی در نخستین خبر مربوط به ورود یک پهپاد ناشناس در هفته گذشته به سرزمین های اشغالی نوشت: موشک های پاتریوت اسرائیل نتوانستند یک پهپاد ناشناس را که از سوی خاک سوریه وارد حریم هوایی جولان و الجلیل شده بود هدف قرار دهند.
 
این رسانه صهیونیستی افزود: حتی بالگردها و جت های نیروی هوایی (رژیم صهیونیستی) نیز که سعی کردند این پهپاد را شکار کنند موفق به انجام ماموریتشان نشدند.
 
بر اساس این گزارش، زخمی شدن یک صهیونیست بر اثر ترکش های موشک های پاتریوت نشان داد که این پهپاد بر فراز الجلیل نیز مشاهده شده بود، اما آژیرهای هشدار امنیت داخلی در این منطقه مرزی به صورت خودکار به صدا درنیامدند و مقام های امنیتی محلی ناگزیر شدند آن را به صورت دستی فعال کنند؛ اتفاقی که به صراحت نشان می دهد، پهپاد مذکور از رادارهای حساس رژیم صهیونیستی به آسانی گریخته است.
 
دبکافایل در نخستین گزارش مفصل خود درباره این پهپاد نوشت: در تاریخ 16 ژوئیه (26 تیرماه) ارتش اسراییل اعلام کرد که رزمایشی سه روزه را آغاز می کند، با آغاز این رزمایش در ساعت 17 روز 17 ژوئیه (27 تیرماه)، یک فروند شیئ پرنده بدون سرنشین از سوی سوریه وارد خاک اسرائیل شد و بر فراز منطقه جولان و الجلیل به مدت یک ساعت پرواز کرد.
 
این پرنده کوچک از فرصتی مناسب برای عکاسی و جمع آوری اطلاعات بر فراز بیشتر یگان های ارتش که در این رزمایش شرکت داشتند و نیز منابع اطلاعاتی آن ها و ارسال اطلاعات به اپراتورهایش در سوریه برخوردار شد.
 
این گزارش افزود: ارتش (رژیم صهیونیستی) در اظهارنظری شتابزده اعلام کرد که این هواپیما در سامانه تجسسی نیروی هوایی به دام افتاد و هدف سه موشک قرار گرفت که دو فروند آن پاتریوت ضد هوایی و یک فروند دیگر موشک هوا به هوا بود که نوع آن مشخص نیست، اما همه این موشک ها به خطا رفتند.
 
کارشناسانی که دبکافایل به آن ها استناد می کند، تلاش کردند شکست سامانه های رادار و دفاع هوایی رژیم صهیونیستی را با این عبارات توجیه کنند که 'استفاده از موشک های پاتریوت برای پهپادهای کوچک' منطقی نیست و شانس برخورد آن ها به هدف در این موارد نزدیک به صفر است. حتی اگر این فرض را درست تلقی کنیم، توسل ارتش رژیم صهیونیستی در مواجهه با شیئ پرنده ای که توانسته از چندین لایه رادارهایی که اسرائیل به داشتنشان مباهات می کند، بگریزد، دستپاچگی و استیصال فرماندهان نظامی صهیونیست را نشان می دهد.
دبکافایل در ادامه به فرضیه روسی بودن پهپاد نفوذی پرداخت و حتی روسیه را به نقض تعهداتش در قبال رژیم صهیونیستی متهم کرد.
 
این گزارش همچنین به توافق میان مسکو و واشنگتن استناد کرد و افزود: همکاری های اطلاعاتی میان روسیه و آمریکا باعث ضعف دستگاه اطلاعاتی اسرائیل شده است.
به رغم تئوری پردازی های مفصل، دبکافایل در گزارش بعدی خود مدعی شد که هویت پهپاد مذکور را شناسایی کرده است.
 
این پایگاه صهیونیستی گزارش داد که شیئ پرنده نفوذی به سرزمین های اشغالی پهپاد 'یاسر' ساخت ایران بود که از پایگاه حزب الله در منطقه کوهستانی قلمون سوریه در 60 کیلومتری مرکز جولان به هوا فرستاده شد.
 
بر اساس این گزارش، پهپاد یاسر می تواند در ارتفاع 5 هزار پایی و در شعاع 200 کیلومتری به مدت 8 ساعت پرواز کند.
 
گزارش مذکور ادامه داد: این پهپاد حین پرواز بر فراز اسرائیل(سرزمین های اشغالی)، بر خلاف بیشتر انواع پهپاد، قابلیت مانور استثنایی را به نمایش گذاشت؛ تصور می شود ایران پس از مهندسی معکوس پهپاد اسکن ایگل آمریکا که در 17 دسامبر 2012 سالم به زمین نشاند، از سامانه الکترونیک آن در پهپاد یاسر استفاده کرده است.
 
به اذعان همین رسانه، ارتش رژیم صهیونیستی، نیروی هوایی و ارتش های دیگر کشورهای غربی از جمله نیروی هوایی آمریکا سراسیمه تلاش می کنند تا بفهمند که ایران تاکنون موفق شده است چند نمونه از این پهپاد 'به زمین نشسته' را بسازد.
 
دبکافایل نوشت: همه ناظران عملکرد پهپاد ایران در فرار از جت های نیروی هوایی، بالگردها و موشک های هوا به هوا و موشک پاتریوت زمین به هوای اسرائیل را طی یک ساعت پرواز بر فراز جولان و الجلیل پیش از بازگشت به خاک سوریه مشاهده کردند.
 
پایگاه خبری صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز در گزارشی با همین موضوع نوشت: ناتوانی رهگیری پهپاد می تواند هشداری برای نیروی هوایی و صنایع دفاعی اسراییل باشد.
 
در این گزارش که به قلم یک تحلیلگر امنیتی رژیم صهیونیستی نوشته شده آمده است: گریز این پهپاد بر فراز ارتفاعات جولان نشانه شکاف در سامانه دفاع هوایی اسرائیل است.
 
این تحلیلگر دفاعی صهیونیست نیز به گنبد آهنین و فلاخن داوود اشاره کرده و نوشت: یکی از دلایل شکست در رهگیری پهپاد مذکور بروز خطای فنی بود که یکی از موشک های پاتریوت شلیک شده در میانه راه منفجر شد و به هدف نرسید.
 
وی تاکید کرد که سامانه پاتریوت به رغم آن که اخیرا به روز شده، قدیمی است و نمی تواند در هر شرایطی هواپیماها را رهگیری کند.
 
منابع نظامی دبکافایل به هدف نخوردن موشک های پاتریوت رژیم صهیونیستی و حتی خارج شدن آن ها از مسیر و برخورد با یکدیگر را نتیجه قابلیت های الکترونیکی احتمالی این پهپاد دانستند.
 
یدیعوت آحارانوت در ادامه گزارش خود نوشت: دومین موشک پاتریوت نیز که دچار خطای فنی نشده بود، نتوانست به هدف برسد و آن را سرنگون کند، در نتیجه در هوا متلاشی شد.
این نشریه صهیونیستی افزود: این نخستین بار نیست که نیروی هوایی در رهگیری پهپادها شکست می خورد. در سال 2014 پهپاد ساخت ایران متعلق به حزب الله وارد حریم هوایی غزه و سپس اسرائیل شد، اما خلبان های اسرائیلی در اولین تلاششان نتوانستند آن را هدف قرار دهند.
 
این تحلیلگر امنیتی رژیم صهیونیستی که در اظهاراتی که رنگ و بوی استیصال داشت اینگونه نتیجه گیری کرد: در مجموع مساله پیچیده ای است که حل آن آسان نیست، اما نیروی هوایی و صنایع دفاعی باید این مساله را در نظر بگیرند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مغزمتفکر ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    1 0
    از روزی بترسید که آواکس بسازیم. انشاللله آواکس یاسر
  • اواکسیون ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    انصافا این مغز های متفکر رو به اواکس برسونید دلم براشون میسوزه
  • مغز متفکر اصلی ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    ان شاء الله ، نه انشاللله
  • مغز متفکر اصلی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    خودمان را خالص کنیم و بزنیمشون دیگه ، بردگان شیطان شغالی بیش نیستند .
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    جن موجودیست در جایگاهی پایین تر از انسان . پس انسانهایی که برده ی آنها (اجنه از نوع پیروان حزب شیطان) گشته اند عددی نیستند . اگر ما خالص باشیم و اتکی بزنیم خواهیم دید که سریعن شغال میشوند . ما آریایی ها بزودی در سپاهی به فرماندهی امام زمان شیطان و نوکرانش را خواهیم کشت، ان شاء الله . و از آن پس زندگی بی دردسر آغاز خواهد گشت.
  • اصلاح طلب ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    هر وقت اسراییلی ها می خوان یه باج گنده مالی یا صنعتی از امریکایها بگیرن از این مظلوم نمای ها می کنن
  • صادق ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مگه اسم این پهپاد "یسیر" نیست؟ در مقالات و گزارشهای قبلی درباره پهپاد الگوگیری شده از اسکن ایگل که دراختیار ارتش ایران قرار داره به نام "یسیر" نامیده میشد. فکر کنم در ترجمه از انگلیسی yasir را یاسر ترجمه کردین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس