دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» مبنی بر شرط گذاشتن برای کمک به اعضای ناتو به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنج‌شنبه از «دونالد ترامپ» به دلیل اعلام این مطلب که آمریکا باید برای کمک به متحدان خود در ناتو شرط بگذارد، به شدت انتقاد کرد.

بنا بر گزارش سایت «هیل»، استولتنبرگ تأکید کرد: همبستگی میان متحدان یک ارزش مهم برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است.

وی افزود: این موضوع برای امنیت اروپا خوب است و حتی به نفع امنیت آمریکا است. ما از یکدیگر دفاع می‌کنیم. دو جنگ جهانی اخیر نشان داد که صلح در اروپا برای امنیت آمریکا نیز بسیار مهم است.

دونالد ترامپ کاندیدای پیشروی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با روزنامه «نیویورک تایمز» گفته بود که آمریکا تنها باید به آن دسته از شرکای خود در ناتو کمک کند که به تعهداتشان در قبال آمریکا عمل کرده‌اند.

ترامپ گفته بود: ما هزینه سنگینی را در بخش نظامی صرف می‌کنیم و سالانه 800 میلیارد دلار را نیز در این راه از دست می‌دهیم. این امر خیلی عاقلانه به نظر نمی‌رسد. قبل از اینکه ما نگران هر کشور دیگری در جهان باشیم باید در وهله نخست به فکر مراقبت و حفاظت از کشور خودمان باشیم.

بنا بر گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، ترامپ این اظهارات را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا در صورت کسب پست ریاست‌جمهوری آمریکا در صورت تهدید کشورهای حوزه بالتیک به آنها کمک نظامی خواهد کرد یا خیر.

بر اساس ماده 5 از پیمان نظامی ناتو تمامی 28 کشور عضو این پیمان از جمله آمریکا باید در صورتی که هر یک از اعضا مورد حمله قرار گیرد، نهایت تلاش خود را برای کمک به این کشور به کار گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس