روز دوم نشست ملی جمهوریخواهان با رسمیت یافتن ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه و نمایش اتحاد جمهوریخواهان به پایان رسید.

گروه جهان مشرق- روز دوم نشست ملی جمهوریخواهان در حالی برگزار شد که اتفاق بسیار خوشایندی که البته پیش‌بینی هم می‌شد، برای وی رخ داد. رای‌گیری از ساعت 17 دیروز شروع شد و در برنامه شب، «دانلد ترامپ جونیور» -پسر بزرگ ترامپ- رسما انتصاب وی به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان را به او و طرفدارانش تبریک گفت. شادکامی ناشی از این پیروزی آنقدر برای ترامپ و هوادارانش شیرین بود، که اعتراضات بیرون سالن هم تاثیری در جشن پیروزی آنها و نمایش اتحادشان نداشت.
 
 با 89 رای بیشتر، ترامپ به عنوان نامزد نهایی رسما مورد تایید جمهوریخواهان قرار گرفت
 
 ساعاتی پیش، روز دوم نشست ملی جمهوریخواهان تحت عنوان «اقتصاد آمریکا را نجات دهیم» به اتمام رسید و با خذ آرای وکلای انتخاباتی همه ایالات مربوطه، دانلد ترامپ با کسب 1725 رای که خیلی بیشتر از 1237 رای مورد نیاز است، رسما به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان مورد تایید قرار گفت. اعلام این پیروزی توسط فرزند بزرگ او «دانلد ترامپ جونیور» صورت گرفت. سپس، ترامپ از طریق صفحه نمایش غول‌آسای سالن با حاضران سخن گفت و اطمینان داد که در انتخابات سراسری نوامبر پیروز خواهد شد. او، سپس این توئیت را درج کرد: «چه افتخار بزرگی است که به عنوان نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شدم. از جان و دل تلاش خواهم کرد و هرگز ناامیدتان نمی‌کنم». ترامپ در سخنرانی تصویری خود از حضور خود در شب چهارشنبه در سالن قبل از سخنرانی جشن انتخاب خود در روز پنجشنبه خبر داد. 
 
با 89 رای بیشتر، ترامپ به عنوان نامزد نهایی رسما مورد تایید جمهوریخواهان قرار گرفت 
 
 
 ایوانکا ترامپ که به شدت هیجان زده بود در گفتگو با خبرنگار CNN اظهار داشت: «این باورنکردنی است. پدر من نامزد نهایی جمهوریخواهان شد و همه چیز تمام شد. به او افتخار می‌کنم».  پسر اول ترامپ هم شادی پیروزی پدر خود را فراتر از شادی تولد فرزندانش دانست.
 
* از حواشی دیروز عصر به هنگام اخذ رای، سر و صدای بی‌نتیجه هواداران «تد کروز» بود که می‌خواستند او با 475 رای نامزد نهایی شود که نهایتا هیچ حاصلی نداشت. وکلای انتخابات حامی کروز تا لحظات آخر تمامی تلاش خود را کردند تا وی به عنوان نامزد نهایی انتخاب شود اما از آنجایی که وکلای انتخاباتی اکثر ایالت‌ها نسبت به ترامپ کاملا متعهدانه عمل کردند و سالن به شدت از سوی اعضای ستاد ترامپ و تیم محافظتی وی کنترل می‌شد، تلاش آنها نتیجه نداشت. اولین ایالتی که به ترامپ رای داد، آلاباما به عنوان خاستگاه سناتور «جف سژنس» یکی از آتشی‌ترین حامیان ترامپ بود. نکته جالب اینکه  تد کروز که اختلاف بسیار شدیدی با ترامپ داشته است، حاضر به سخنرانی به نفع ترامپ در مراسم شده است.
 
با 89 رای بیشتر، ترامپ به عنوان نامزد نهایی رسما مورد تایید جمهوریخواهان قرار گرفت 
 
* در پایان مراسم جایزه پرشورترین سخنرانی به کریس کریستی فرماندار نیوجرسی اهدا شد. وی که از نزدیکترین احتمالات انتخاب به عنوان معاون اول ترامپ بود و البته توفیق نیافت، اعلام کرد که از صمیم وجود برای پیروزی ترامپ خوشحال است و با مجوزی که به عنوان یک دادستان دارد، حتما هیلاری کلینتون را پس از انتخابات تحت پیگرد قرار خواهد داد.
 
با 89 رای بیشتر، ترامپ به عنوان نامزد نهایی رسما مورد تایید جمهوریخواهان قرار گرفت 
 
 
* یکی دیگر از اتفاقات و حواشی بحث برانگیز روز دوم، نشست مربوط به سخنرانی پسر اول ترامپ است که با توجه به پخته بودن سخنرانی ظن این رفته است که وی بخشهایی از سخنرانی خود را از مقاله یک استاد حقوق به نام «فرانک باکلی» در یکی از دانشگاه‌های کانادا  را برداشته است.
 
با 89 رای بیشتر، ترامپ به عنوان نامزد نهایی رسما مورد تایید جمهوریخواهان قرار گرفت 
 
 
توئیت «دیلی شو» که نشان می‌دهد پسر اول ترامپ بخشی از سخنرانی خود را از یک مقاله اقتباس کرده است

 
اما پس از اینکه «دانلد جونیور» -پسر بزرگ ترامپ- منکر هر گونه اتهام مبنی بر دزدیدن متن شد، پروفسور باکلی در توئیتر خود آورد: «استثنائا ندزدیده است». این پیام باکلی، حمایت از پسر ترامپ را با خود داشت.
 
 با 89 رای بیشتر، ترامپ به عنوان نامزد نهایی رسما مورد تایید جمهوریخواهان قرار گرفت
 
لحظاتی بعد، «برت لوجیوراتو» روزنامه نگار در توئیتر خود آورد: «فرانک باکلی در گفتگو با بیزنیس اینسایدر اعلام کرده که شخصا یکی از نویسندگان متن سخنرانی پسر ترامپ بوده و برای این سخنرانی از بخشی از مقاله خود استفاده نموده است. بدین وسیله، تمامی حواشی پایان گرفت.
 
 با 89 رای بیشتر، ترامپ به عنوان نامزد نهایی رسما مورد تایید جمهوریخواهان قرار گرفت
 
 
* «پل رایان» -رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان- طی سخنرانی خود، دفاع محکمی از ترامپ کرد و از تمامی اعضای حزب جمهوریخواه خواست که بی‌محابا از وی حمایت کنند و با اطمینان خبر از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات ماه نوامبر زد. رایان، از تمامی رای‌دهندگان خواست که با حضور تمام‌قد خود به نفع ترامپ، حماسه‌ای بزرگ را برای جمهوریخواهان رقم بزنند.
 
{$sepehr_media_1667118_400_300}
 
 
خبرگزاری فاکس در تحلیل خود آورد که پل رایان با اینکه چندان دل خوشی از ترامپ و اظهاراتش در گذشته ندارد، اما با تمام وجود از وی حمایت کرد و به این اشاره نمود که هیچ تیمی مناسب‌تر از ترامپ و مایک پنس برای پیروزی در مقابل هیلاری کلینتون نیست.
 
 
* از دیگر حواشی برنامه دیروز، حرکت یکی از مخالفین ترامپ با پیام ضدنژادپرستی بود. طرفداران ترامپ بلافاصله اقدام به پوشاندن تصویر وی با پرچم آمریکا کردند که استفاده از پرچم آمریکا برای این عمل به دستاویز رسانه‌های منتقد ترامپ بدل شد.
 
 
{$sepehr_media_1667161_400_300}

 * اعتراض در مقال در بزرگ سالن نشست از سوی برخی از مخالفین ترامپ صورت گرفت. در همین حین، آتش‌سوزی در هتل هیلتون نزدیک محل نشست صورت گرفت. پلیس منطقه بصورت دوچرخه سوار به محل اعتراض اعزام شدند و یعی کردند که جمعیت را متفرق کنند اما به درگیری انجامید و نهایتا 5 نفر از معترضین بازداشت شدند.
 
با 89 رای بیشتر، ترامپ به عنوان نامزد نهایی رسما مورد تایید جمهوریخواهان قرار گرفت 
 
از نکات حساسی که موجب شکل‌گیری درگیریها شد، حضور یک گروه محافظه‌کاران مدهبی طرفدار ترامپ و جمهوریخواهان و یک گروه کمونیست با شعار «آمریکا، هرگز بزرگ نبوده» بود که موجب تشدید اختلافات شدند.
 
 * شب دوم نشست، شب هجوم و حمله به هیلاری کلینتون بود. جمهوریخواهان به خوبی توانستند با اتکا بر سخنرانی قدرتمندانه بن کارسون و کریس کریستی به عنوان دو رقیب سابق ترامپ، صف اتحاد خود را به رخ دیگران بکشند. اما حضور روبیو، کروز، و کیسیک می‌تواند سیکل این نمایش اعتبار را کامل کند. یکی از آتشی‌ترین سخنرانی‌ها بر علیه هیلاری از سوی کریس کریستی صورت گرفت و کلینتون هم بلافاصله پس از تمام نشست در توئیت خود آورد: «وقتی کریستی به من درس اخلاق به می‌دهد، نمی‌دانم چرا ناگهان به یاد جریان یک پل می‌افتم» (اشاره وی به جریان پل واشنگتن مشهور به بریجگیت است که کریستی متهم است که در آن قضیه دستور تخریب پل را داده بود). بن کارسون نیز کمک نگذاشت و به حضار و خطاب به مردم امریکا اخطار داد که در صورت راه‌یابی کلینتون به کاخ سفید، باید 4 سال دیگر شاهد فاجعه بود. نکته اینکه در حین سخنرانی کریستی و کارسون، حاضرین در سالن بارها از واژه‌های «زندانش کنید!»، «تحت پیگرد قرارش بدهید» و غیره استفاده کردند.
 
 
 منابع:
 
http://edition.cnn.com/2016/07/19/politics/donald-trump-republican-nomination-2016-election/index.html
 
https://www.theguardian.com/us-news/live/2016/jul/19/republican-convention-live-rnc-2016-trump
 
http://abcnews.go.com/Politics/donald-trumps-absent-foreign-policy-talk/story?id=40709649
 
 http://www.cbsnews.com/news/republican-convention/
 
http://www.cbsnews.com/news/the-gop-has-a-marginally-better-night-on-tuesday/
 
http://www.foxnews.com/politics/2016/07/19/gop-brass-rally-party-behind-trump-after-convention-nomination.html
 
http://www.foxnews.com/politics/2016/07/19/chaotic-protests-hold-up-lawmakers-outside-gop-convention-complex.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس