کد خبر 605926
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکراتها خود را برای معرفی معاون خود آماده می‌کند.

 به گزارش مشرق، در حالی که فقط یک هفته تا برگزاری همایش دمکرات ها باقی مانده است، «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها خود را برای معرفی معاون خود آماده می کند که انتظار می رود این فرد ازمیان پنج گزینه احتمالی زیر انتخاب شود.

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به معرفی «مایک پنس» فرماندار ایندیانا توسط «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان به عنوان معاون در گردهمایی جمهوری خواهان، نوشت: در حالی که ترامپ با توجه به تعداد معدودی از افراد برجسته حزب جمهوری خواه برای پیوستن به کمپین جنجال برانگیزش، گزینه های محدودی داشت، کلینتون و اعضای کمپین او در حال ارزیابی طیف گسترده ای از نامزدها هستند که مقاماتی از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، فرمانداران، سناتورها و تنی چند از افرادی را تشکیل می دهد که کلینتون به تازگی در نشست های محرمانه با آنها دیدار کرده یا برخی از ایالت هایی که آرای رای دهندگان در حمایت از نامزدها در آنها نزدیک بوده است، در کنار وی بوده اند.

انتظار می رود کلینتون این هفته و به دنبال روند ارزیابی نامزدها معاون خود را معرفی کند. این افراد عبارتند از:

-تیم کین، 58 ساله

کین که در سال 2012 به عنوان سناتور انتخاب شد، سابقه گسترده ای در مشاغل دولتی دارد. وی طی سالهای 2006 تا 2010 فرماندار ایالت ویرجینیا بوده و قبل از آن معاون فرماندار و شهردار «ریچموند» مرکز ایالت ویرجینیا بوده است.
وی به عنوان سناتور در امور داخلی و خارجی تجاربی را کسب کرده است و در کمیته های بانفوذ خدمات تسلیحاتی و امور خارجه و کمیته بودجه شرکت داشته است. وی به زبان اسپانیولی تسلط کامل دارد و علاقه مند به حضور در کمپین های انتخاباتی بوده است و هفته گذشته در کمپین انتخاباتی کلینتون در ایالت ویرجینیا، وی را همراهی کرد.

کین، کاتولیک است و به عنوان یک دمکرات میانه رو شهرت دارد که می تواند به درخواست همکاری جدی از سوی سازمان های میانه رو کمک کند اما همچنین ممکن است نگرانی هایی را از سوی دمکرات های ترقی خواه برانگیزد. کین تاکنون ارتباط با گروه های ترقی خواه را آغاز کرده و برای مثال تاکید کرده که از تصمیم قانونی شدن سقط جنین حمایت می کند.

-تام ویلسک، 65 ساله

ویلسک وزیر کشاورزی آمریکا که به عنوان نامزد احتمالی ارشد معاونت کلینتون معرفی شده است. وی بین سالهای 1999 تا 2007 فرماندار آیووا بوده است و همچون کین، می تواند با ریسک پایین مدیریت ایالت متبوعش را که در آن دو نامزد اصلی انتخابات از حمایت نسبتا برابر در بین رای دهندگان برخوردار بوده اند، برعهده بگیرد.

برای مثال وقتی که نقش کنونی اش در دولت اوباما تایید شد وی توانست حمایت اکثر اعضای سنا را کسب کند.

ویلسک در چهار سال گذشته با کلینتون روابط نزدیکی داشته است و در سال 2008 پس از شکستش در نامزدی انتخابات در انتخابات اولیه دمکرات ها از هیلاری کلینتون حمایت کرد.

وی آشکارا از توافقات مشارکت ترانس پاسفیک حمایت می کند؛ توافقنامه تجاری ای که کلینتون در بحبوحه انتخابات درون حزبی اولیه دمکرات ها با وجود حمایت اولیه اش با آن مخالفت کرد. ترامپ مخالفت با این توافق تجاری را که 12 کشور در آن شرکت دارند، به عنوان سنگ بنای کمپین انتخاباتی اش انتخاب کرده است.

-شرود براون،63 ساله

سناتور اوهایو محبوبیت چشمگیری نزد ترقی خواهان داشته است و قبل از فعالیت به عنوان سناتور از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا بین سالهای 1993 تا 2006 بوده است.

گفته می شود وی می تواند حمایت از کلینتون را در بین رای دهندگان یقه آبی که ممکن است ترامپ موفق به جلب حمایت شان شود، افزایش دهد. براون نیز از مخالفان آشکار توافقات تجارت آزاد است که می تواند تردیدها را درباره موضع کلینتون درباره پیمان مشارکت ترانس پاسفیک کاهش دهد. البته وی همچنین می تواند بار دیگر توجهات را به پیمان تجاری قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا جلب کند. این توافق را «بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا و همسر هیلاری کلینتون امضا کرد و براون شدیدا مخالف آن بود.

یکی از موارد منفی درباره آینده براون امکان از دست رفتن کرسی وی در سنا است زیرا وی آماده انتخابات دوباره در ماه نوامبر نیست. «جان کیسیک» فرماندار جمهوری خواه اوهایو به عنوان جانشین موقت وی معرفی خواهد شد.

-الیزابت وارن، 67 ساله
 
وارن کمتر از 4 ساله پیش به عنوان سناتور به عضویت مجلس سنا انتخاب شد و خود را به عنوان یک شخصیت ملی و ترقی خواه در حزب دمکرات معرفی کرده است. وی از منتقدان ایجاد مرکز حمایت مالی از مصرف کنندگان به عنوان یک سازمان ناظر دولتی است که به عنوان بخشی از اصلاحات قانون اصلاح وال استریت و حفاظت از حقوق مصرف کننده موسوم به قانون 'داد - فران' و به دنبال رکود اقتصادی سال 2008 تشکیل شد.

وارن بعلاوه طی تقریبا دو دهه پرفسور حقوق در دانشگاه هاروارد بوده است و از مخالفان اصلی ترامپ به شمار می رود. وی از منتقدان اصلی این تاجر املاک در ماه های گذشته بوده است و ماه گذشته در کمپین های هیلاری کلینتون در ایالت اوهایو وی را همراهی کرد.

وارن در گذشته از مخالفان آشکار روابط کلینتون با وال استریت بوده است که تا قبل از نتایج دور مقدماتی انتخابات درون حزبی دمکرات ها حمایتی از کلینتون نکرد. این که وی بتواند حمایت میانه روها را جلب کند یا دستور کاری اش مناسب نقش پشتیبان یک معاون رئیس جمهوری است یا نه، هنوز معلوم نیست.

-کوری بوکر،47 ساله

وی به عنوان شهردار «نیو آرک/ Newark» در ایالت نیوجرسی در حزب دمکرات شناخته شد و بعدها نیز با رسیدگی به خواسته های رای دهندگان در ایالت متبوعش درشبکه های اجتماعی شهرت یافت.

بوکر یکی از دو آمریکایی آفریقایی تبار در سنای آمریکاست که از حامیان پیشتاز اصلاح دستگاه قضایی است. این موضوع یکی از مهمترین مطالبات کلینتون در کمپین انتخاباتی سال 2016 است اما گاه بواسطه سیاست های سختگیرانه جنایی که بیل کلینتون در دهه 1990 میلادی وضع کرد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

البته بوکر باتوجه به سابقه حقوقی اش و نیز مسائل مربوط به نژادپرستی در سه ماه باقی مانده تا انتخابات می تواند وزنه بانفوذی برای ایجاد توازن در این زمینه باشد.

وی همچون کین به زبان اسپانیولی تسلط دارد و از مهارت زیادی در هدایت کمپین ها برخوردار است. کریس کریستی فرماندار جمهوری خواه و کنونی ایالت نیوجرسی ممکن است جانشین بوکر (در شهرداری) شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس