کد خبر 605769
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

عربستان احساس می‌کند که نارضایتی اجتماعی در داخل کشور و بستر انتخاباتی در سال 1396 می‌تواند زمینه‌ساز انتقال ناامنی به محیط داخلی ایران باشد.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی که سالیان سال است با حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری درصدد جلب رضایت اربابان صهیونیست و غربی خودش است این بار درراه حمایت آشکار  یکی دیگر از گروه‌های تروریستی و البته شکست‌خورده به نام گروهک تروریستی منافقین گام برداشته و در آخرین تلاش‌هایش برای مقابله با ملت و دولت ایران اسلامی تلاش می‌کند آنچه را سابق بر این صدام دیکتاتور معدوم عراق تجربه کرده، دوباره تجربه کنند در همین راستا و به‌منظور بررسی بیشتر چرایی پیوند سعودی‌ها با منافقین و تلاش آن‌ها برای گذاشتن دستان وحشی‌های داعشی  در دستان به خون آغشته منافقین با  «رضا سراج» رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور و کارشناس مسائل استراتژیک به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

*آقای سراج به نظر شما چرا عربستان سعودی درصدد پیوند زدن منافقین با داعش است؟ وازاین موضوع به دنبال چه سودی است؟

حرکت اخیر عربستان در قبال منافقین و حضور مسئول سابق  سازمان امنیت عربستان  در نشست سالیانه منافقین را باید دریک قاب بزرگ‌تر تحقیق کرد. آن قاب بزرگ‌تر هم درواقع چالش فرساینده‌ای است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در مقابل بازیگران منطقه‌ای به‌ویژه در بین  ایران و عربستان راه انداختند.

در این چالش فرساینده، آمریکا سعی کرد از طریق موضوع مذاکرات و تعامل وانمود کند که قصد دارد روابطش را با ایران نزدیک کند و از طرفی هم با وعده رفع تحریم‌ها یک اشتباه محاسباتی درتیم آقای روحانی ایجاد کرد.

نتیجه این طراحی استراتژیک آمریکا این شد که ما حرکت صنعت هسته ایمان را متوقف کردیم و آن را به عقب برگرداندیم، دارایی‌های ما آزاد نشد، تحریم‌ها لغو نشد و در آن‌طرف بازی عربستان تحریک شد.

این تحریک عربستان باعث گسترش جنگ نیابتی در منطقه و ورود عربستان به جنگ یمن شد که مطابق خواست آمریکا و اسرائیل بود. در ادامه این روند و همان‌طور که آمریکا و آل سعود انتظار داشتند عربستان و کشورهای عربی در این چالش فرساینده با ایران به‌صورت طبیعی باید به اسرائیل نزدیک می‌شدند که این اتفاق هم افتاد.

ما شاهد نزدیکی کشورهای عربی به‌ویژه عربستان با اسرائیل بعد از شروع مذاکرات هسته‌ای و به‌ویژه بعد ازبرجام بودیم و این مناسبات دارد به سمت به رسمیت شناختن اسرائیل می‌رود و اسرائیل دارد وارد ژئوپولوتیک منطقه می‌شود.

اگر بخواهم بحث را جمع‌بندی کنم با این شرایط اسرائیل امن‌تر از گذشته می‌شود؛ ازنظر تقویت استراتژیک آمریکا و اسرائیل و چالش عربستان با ما هم بیشترمی شود و آخرین نشانه اینکه این چالش بیشتر شده است پیوند آشکار منافقین با  آل سعود وداعش است که به نظر می‌رسد عربستان در این چالش فرساینده، می‌خواهد تلاش کند از توان اطلاعاتی و عملیاتی داعش به‌صورت ترکیبی علیه امنیت ملی ما استفاده کند.

*طبق یکی از برنامه‌های اصلی داعش استفاده از نیروهای داخلی و عناصر بومی هر کشور برای انجام عملیات تروریستی در آن کشور مدنظر است آیا پیوند داعش و منافقین که سابقه انجام عملیات متعدد تروریستی و خرابکاری علیه ملت ایران رادارند نیز در همین چارچوب خواهد بود و ما باید منتظر تحرکات جدید منافقین در این زمینه باشیم؟

 قطعاً همین‌طوراست؛ نفوذ  و شبکه منافقین در داخل کشور وجود دارد و این خائنان به ملت ایران  بارها نشان دادند برای خدمت به اربابانشان از توان اطلاعاتی­شان برای انجام اقدامات مورد نظر آمریکا و اسرائیل استفاده می کنند؛  مثلاً استفاده از منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای، مشارکت منافقین در خرابکاری‌های متعدد علیه ایران جزء برخی از همین اقدامات است بنابراین تردید نکنید که داعش اگر بخواهد در محیط ایران عملیاتی را انجام دهد قطع به‌یقین از این به بعد با کمک تیم عملیاتی منافقین انجام خواهد داد، چرا که آن‌ها از توان اطلاعاتی و عملیاتی‌شان می‌توانند برای کمک به داعش استفاده کنند.

عربستان فراخوان ترکیب منافقین وداعش برای ضربه زدن به ایران است و به اعتقاد من نیمه دوم بازی چالش فرساینده بین ایران و عربستان در بعد از برجام تازه شروع‌شده است.

به نظر شما چون این افراد عناصر ایرانی محسوب می‌شوند از این‌ها در کشورهای دیگر چه در آمریکا یا اروپا خاورمیانه برای انجام عملیات تروریستی استفاده خواهد شد تا به این طریق ایران را وارد یک چالش جدید با جهان کرده و بخواهند با آبروی دولت و ملت ایران بازی کنند؟

من معتقد هستم این‌ها بیشتر در محیط داخلی ایران این ترکیب را کنند و پیوند داعش و منافقین بیشتر برای انتقال ناامنی به محیط داخلی ایران است؛ به نظر من طراحی استراتژی آمریکا و اسرائیل نیمه اولش تمام‌شده (که نزدیکی به ایران بود و ایجاد حساسیت در عربستان و تشدید جنگ نیابتی) نیمه دوم این بازی مشترک انتقال ناامنی به محیط داخلی ایران است.

عربستان احساس می‌کند که نارضایتی اجتماعی در داخل کشور و بستر انتخاباتی در سال 1396 می‌تواند زمینه‌ساز انتقال ناامنی به محیط داخلی ایران باشد.

*فکرمی کنید منافقین و عربستان سعودی ازچه وقت باهم دست همکاری دادند و گذشته تاریخی کاری این‌ها از چه زمانی شروع‌شده است؟

من معتقد هستم سازمان منافقین به سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و سرویس‌های اطلاعاتی منطقه متصل بوده و هست، که این اتصال از طریق سرپل‌های ساواک گذشته قبل از انقلاب به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و بعد سرویس‌های اطلاعاتی منطقه منتقل‌شده است.

همین سرپل‌های که منافقین را به عراق منتقل می‌کند و همین‌طور سرویس اطلاعاتی فرانسه در این انتقال خیلی نقش داشته است.

سفر مسعود رجوی قبل از شهادت حجاج به عربستان در سال 66 صحت دارد و این سرانجام شد و حتی منافقین در سرکوب انتفاضه شعبانیه مردم عراق درکنارصدام عراق نقش داشتند.

بنابراین منافقین یک سازمان تروریستی هستند که در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی هستند؛ اینکه امسال این پیوند بیش از گذشته آشکارمی شود این نشان می‌دهد که عربستان برای انتقال ناامنی به محیط داخلی ایران عزمش را جزم کرده است.

 
 
منبع:پارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حمید ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    مواظب این مار زخمی باشید
  • حسین ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    یک کلام عربستان غلط کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس