در اولین سالگرد توافق هسته‌ای ایران چهارده سناتور دموکرات خواستار تمدید تحریم‌های فعلی علیه تهران شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از تایمز اسرائیل، سناتور بن کاردین از مریلند و چارلز شومر از نیویورک به همراه 12 نفر دیگر پنجشنبه گذشته طرحی را به منظور تجدید ماده 1996 تحریم‌های ایران ارائه دادند که در پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد. کاردین از اعضای عالیرتبه کمیته روابط خارجی سنا و شومر نیز ریاست کمیته سیاستگذاری دمواکراتهای سنا را برعهده دارند و هر دو نیز یهودی هستند.

در سال 1996 کنگره با اکثریت آرا با این طرح موافقت کرد که هدف از آن جلوگیری از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی ایران با هدف جلوگیری از توانایی ایران برای حمایت مالی از تروریسم بین‌الملل، اشاعه هسته‌ای و موشکی است. از آن سال به بعد کنگره چندین بار این طرح را تمدید کرد. کاردین از سناتورهای جمهوریخواه خواست تا در تمدید این طرح به آنها بپیوندند.

وی دراین باره گفت: پس از مشاوره‌های بسیار با همکارانم درهر دو تالار کنگره و با هر دو حزب مشخص است که ما به تصویب دوباره قانون تحریمهای ایران پیش از پایان سال نیاز داریم. اگر ایالات متحده به دنبال به دست آوردن دوباره یک عامل بازدارنده معتبر است، انجام این کار ضروری است.

یک سال پس از اعلام توافقنامه هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی، مجلس نمایندگان آمریکا دو بخش از قانون مربوط به اعمال تحریمهای جدید علیه تهران را به تصویب رساندند. این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در شرایطی است که اوباما پیش از این تهدید کرده که هر قانونی را که توافق هسته‌ای با ایران را به خطر بیندازد، وتو خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با 246 رای موافق در برابر 179 رای مخالف تحریمهای جدیدی را علیه ایران تصویب کرده است. نمایندگان آمریکایی همچنین با 246 رای موافق در برابر 181 رای مخالف قانونی را تصویب کردند که دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا از جمله استفاده از دلار را ممنوع خواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس