کد خبر 605595
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

اولین روز از کنوانسیون حزبی جمهوریخواهان آمریکا برای انتخاب نامزد نهایی رقابت ریاست جمهوری، با هرج و مرج و شعارهای ضد «ترامپ» پایان یافت.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، کنوانسیون حزبی جمهوریخواهان که از دیروز دوشنبه با هدف تعیین نامزد نهایی حاضر در رقابت ریاست جمهوری در شهر «کلیولند» ایالت «اوهایو» آغاز شد، در حالی ادامه دارد که هرج و مرج ناشی از موج مخالفت دشمنان «دونالد ترامپ» تنها نامزد جمهوریخواه باقی مانده در میانه گود، تلاش های وی در جهت به نمایش گذاشتن وحدت نمادین حزبی را به باد فنا داد.

در این نشست شماری از مخالفین محل برگزاری کنوانسیون را ترک کرده و شماری دیگر نیز شعارهایی مبنی بر لزوم تغییر قوانین حزبی به نفع انتخاب جایگزین برای ترامپ دادند – پروسه ای طولانی که مستلزم نظرخواهی از تک تک ایالت هاست.

با همه این اوصاف رهبران حزب جمهوریخواه به دنبال یک دور رای گیری شفاهی، اعلام کردند که مخالفین ترامپ از حمایت کافی برای لغو نامزدی وی برخوردار نیستند.

در آغاز هفته ای که برای جمهوریخواهان به این لحاظ مهم است که چه کسی را به مصاف رقیب دموکرات که احتمالا «هیلاری کلینتون» خواهد بود، بفرستند؛ دو دستگی حزبی بسیار عیان است به ویژه آنکه چهره های شاخصی نظیر برادران «بوش» و «میت رامنی» نامزد جمهوریخواهان درانتخابات قبل، از حمایت ترامپ سرباز زده اند.

با این حال، آنگونه که از اظهارات شفاهی رهبران حزب بر می آید، وی همچنان گزینه اول جمهوریخواهان برای حضور در انتخابات نهایی هشت نوامبر خواهد بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس