6 ماه پس از پایان تعهدات ایران در برجام و شروع تعهدات طرف غربی نسبت به ایران، موضوعات مهم اقتصادی به طور کلی از صفحات اقتصادی روزنامه‌های اصلاح طلب و دولتی رخت بربسته است.

به گزارش مشرق، این نشریات در دو ساله منتهی به توافق برجام (تیر 94)، چالش اقتصادی موجود را دستمایه و  دستاویز اصلی برای مذاکره با آمریکا و غرب و رسیدن به توافق به هر قیمت قرار دادند و از جمله نابسامانی‌های موجود در بازار بورس، بازار ارز، رکود اقتصادی و تعطیلی تولید، وضعیت آشفته برخی بانک‌ها و... را برجسته کردند و در مقابل شکستن تابوی مذاکره و بستن با کدخدا را موجب گشایش‌های معجزه‌آسای اقتصادی حتی در آب خوردن و هوا و ریزگردها و... دانستند.
 
این روند حتی پس از آن که توافق برجام در وین اعلام شد تا هنگام تصویب آن در مجلس (مهرماه) ادامه داشت اما به دنبال تصویب برجام و اجرای تعهدات ایران، وقتی نوبت به انجام تعهدات غرب از اواخر دی ماه 94 رسید، نشریات زنجیره‌ای و اجاره‌ای کرکره مباحث مهم اقتصادی را از صفحه اول و حتی صفحات اقتصادی داخلی خود پایین کشیده‌اند به نحوی که اکنون از چالش‌های اقتصادی باقی‌مانده و بعضا تشدید شده، کمتر سخنی در روزنامه‌های اعتماد و شرق و ایران و شهروند و فرهیختگان و وقایع اتفاقیه و آفتاب یزد و آرمان و... دیده می‌شود.
 
بنا بر برخی اخبار، در این زمینه حتی از سوی پدرخوانده‌های اصلاح‌طلبان دستور‌العمل‌های «سانسور» اخبار منفی و بی‌دستاوردی برجام متقابلا انتشار برخی رپرتاژ آگهی‌های دور از واقعیت برای برخی وزارتخانه‌های اقتصادی صادر شده است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس