کد خبر 605323
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

همزمان با آغاز نشست سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) تدابیر امنیتی از سوی پلیس کنیا در پایتخت و محیط های اطراف افزایش یافته است.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری شین هوآ از نایروبی، با آغاز رسمی نشست سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) تدابیر امنیتی از سوی پلیس کنیا بویژه در راه های مواصلاتی پایتخت، تشدید شده است.

مقامات دولتی، وزرای اقتصادی و مسئولان اجرایی بلندپایه از 194 کشور جهان در این نشست حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، نشست سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) یک هفته به طول خواهد انجامید.

بر اساس برنامه زمان بندی شده، دبیر کل سازمان ملل هم در این نشست حضور خواهد داشت و به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

سازمان کنفرانس و توسعه (آنکتاد) از ارکان مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که برمبنای قطعنامه مجمع عمومی این سازمان بنا شده است و در زمینه رشد و تقویت تجارت جهانی و توسعه اقتصادی در کشورهای جهان بویژه کشورهای در حال توسعه، فعالیت دارد.

در همین خصوص و به گزارش روزنامه دیجیتال استاندارد چاپ کنیا، پیشتر و به دنبال انتشار اطلاعاتی از یک یادداشت داخلی مبنی بر اینکه 11 تروریست وابسته به گروه الشباب برای انجام حملات تروریستی آموزش دیده اند، تدابیر امنیتی در فرودگاه های کشور اتخاذ شده بود.

تروریست ها در پوشش مسافر و بیشتر در پروازهای محلی، اهداف تروریستی شان را دنبال می کنند.

پیشتر عضو ارشد پلیس کنیا تهدید گروه تروریستی الشباب را محتمل و ممکن خوانده بود.

گروه تروریستی الشباب که شاخه القاعده در سومالی به شمار می رود، در موارد زیادی ساختمان ها و هتل ها و نیروهای امنیتی را در پایتخت هدف قرار می دهد.

الشباب هنوز مناطق گسترده ای را در سومالی در کنترل دارد و تهدیدی برای امنیت این کشور و کشورهای همسایه از جمله کنیا به شمار می رود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس