دو هفته از قتل سیاه‌پوست دستفروش نگذشته که پلیس باتون‌روژ در بزرگراه «ایرلاین» سه افسر خود را از دست داد و سه همکار دیگر را به بیمارستان رساند. یکی از مقتولان، معاون کلانتر بود.بار دیگر شب گذشته خبر تیراندازی انتقام‌جویانه به پلیس را از رسانه‌ها شنیده شد.

سرویس جهان مشرق- هنوز دو هفته از قتل یک سیاه‌پوست دستفروش در شهر باتون روژِ ایالت لویزیانا توسط پلیس نگذشته است که یک سیاه‌پوست دیگر شش پلیس این شهر را به رگبار بست.
 
آمریکاییان که از 10 روز پیش به دلیل قتل 5 افسر و زخمی‌شدن 6 پلیس دیگر در دالاس تگزاس در شوک فرورفته است، بار دیگر شب گذشته خبر تیراندازی انتقام‌جویانه به پلیس را از رسانه‌ها شنیدند. پلیس باتون‌روژ در بزرگراه «ایرلاین» سه افسر خود را از دست داد و سه همکار دیگر را به بیمارستان رساند. یکی از مقتولان، معاون کلانتر بود.
 
تکرار تیراندازی به پلیس آمریکا + تصاویر
 
برَد گارافولا، مَثی جرالد و مونترِل جکسون سه قربانی تیراندازی در لویزیانا
 
مایک ادمِنسِن رئیس پلیس لویزیانا در کنفرانس خبری اعلام کرد فرد مهاجم به قتل رسیده و احتمالاً در حمله دیشب، همدست نداشته است. کمی بعد، نام او به دست آمد: گاوین بوجین لانگ، تفنگدار پیشین نیروی دریایی آمریکا که مدتی عضو جنبش «ملت اسلام» بوده است. گاوین که اهل ایالت میسوری بوده، سه پلیس را در روز تولد 29 سالگی‌اش قربانی کرد.
 
تا سال 2010 میلادی که از ارتش بیرون آمد، جز «خدمت شرافتمندانه» از او به ثبت نرسیده است. اما در ویدئوهایی که در روزهای اخیر منتشر کرده است، اعتراض به پلیس و یادآوری مکرر آلتون استرلینگ مشاهده می‌شود، همان جوان سیاه‌پوستی که پنجم ژوئیه به سینه بر زمین خوابانده شد و گلوله پلیس سینه‌اش را از پشت شکافت.
 
سایر اطلاعات گاوین نشان می‌دهد او 7 ماه در عراق خدمت کرده است و یک سال پس از جدایی از ارتش، درخواست جدایی از همسرش را نیز پیگری کرده است.
 
رئیس پلیس لویزیانا و حتی جو بایدن معاون اول رئیس‌جمهور که در استرالیا به سر می‌برد، همچنان از انگیزه قاتل ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. بایدن همچنین اقدام گاوین را «یک عمل شنیع و پست» توصیف کرد که «روش زندگی» آمریکاییان را هدف گرفته است. او برای نیروهای انتظامی و قضایی که در حال پیگیری این پرونده و موارد مشابه هستند، سنگ تمام گذشت:«ما مدیون آنها هستیم».
 
تکرار تیراندازی به پلیس آمریکا + تصاویر
 فرانس24 بخاطر قربانیان «نیس» روبان سیاه زده است. اگر روند کشتار در ایالات متحده تداوم یابد، متأسفانه خبرگزاری‌های آمریکایی نیز سیاه‌پوش خواهند شد
 
او نیز مانند اوباما نسبت به دوپاره شدن جامعه و بالاگرفتن جنگ داخلی میان سیاه‌پوستان و قوای دولتی هشدار داد:«ما نمی‌توانیم اجازه دهیم دیگران بیش از این میان ما اختلاف بیاندازند».
 
اما واکنش جنجالی به این حادثه باز هم متعلق به دانلد ترامپ بود. او ابتدا یاد قربانیان حادثه را گرامی داشت و با خانواده‌های آنها ابراز همدردی کرد. سپس با لحن همیشگی‌اش گفت:«چند نفر از نیروهای انتظامی و مردم باید بر اثر ضعف مدیریت در این کشور بمیرند؟!». او بر این اساس، آمریکا را  «یک صحنه جرمِ ازهم‌گسیخته» نامید که «از کنترل، خارج شده است». ترامپ از اینکه مردم کشورش در نگاه ملل دیگر «خوب، هشیار و سرسخت» نیستند، ابراز تأسف کرد.
 
دانلد که به شدت از این ناراحت بود که «اوباما صرفاً به برگزاری کنفرانس خبری بسنده کرده»، پیش‌بینی کرد روند حملات مسلحانه و ناآرامی در آمریکا تداوم یابد.
 
منابع
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    تحلیل گران مشرق و البته کاربرانش : مثل تیراندازی دالاس توطئه خودشونه تا مردم قتل سیاه پوستان رو فراموش کنند. خخخخخخخخخ
  • علی ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    ان‌شاالله و به حول قوه الهی، به زودی زود، پیش‌بینی امام خمینی محقق، و امریکا از درون متلاشی خواهد شد. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص) الهم‌صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • سیاه پوست آمریکایی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    نه واقعبت اینه که... ما به پلیس ها حمله می کنیم تا همه دنیا فکر کنن ما سیاه پوست ها خیلی وحشی هستیم (دقیقا مثل داعش مسلمونا)تا دیگه بهمون اجازه تظاهرات مسالمت آمیز هم ندن تا بیشتر ما رو بکشن نلسون ماندلا و گاندی هیچ کدوم سیاه پوست واقعی نبودند ما سیاه پوست های واقعی هستیم
  • حسین ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    کل دنیا را قتل و کشتار گرفته اونوقت صهیونیستها مدیریت خودشون را بهترین میدونم تنها راه نجات بشر درمان سرطان صهیونیسم هست
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    فعلاً که به نفع ترامپ داره تموم میشه.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    قیافو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس