مدیرکل بهزیستی شهرستان های استان تهران گفت: مرگ نوزادان بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه های تهران طبیعی است و نمی توانیم برای کاهش مرگ و میرها اقدام کنیم.

به گزارش مشرق، مصطفی سراج گفت: نوزادانی که تحویل شیرخوارگاه های تهران داده می شوند در بیشتر مواقع دچار بیماری بوده و یا نوزادان معتاد هستند و مرگ آنها در شیرخوارگاه ها چندان غیر طبیعی نیست.
 
وی افزود: 80 تا 90 درصد نوزادان معتاد بی سرپرست در بیمارستان ها جان خود را از دست داده و روند درمان آنها با مرگ متوقف می شود.
 
مدیرکل بهزیستی شهرستان های استان تهران با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در شیرخوارگاه های پایتخت اظهارکرد: به دلیل تعدد نوزادان و شیرخوارانی که به بهزیستی واگذار می شوند در مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست تهران با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم و این مشکل در تمام شیرخوارگاه ها یکسان است.
 
سراج از ورود خیرین به حوزه ساخت شیرخوارگاه در پایتخت خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازسازی و افزایش ظرفیت شیرخوارگاه شبیر به خیرین واگذار شده و خوشبختانه این امر با جدیت پیگیری می شود.
 
وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی به تنهایی قادر به افزایش ظرفیت شیرخوارگاه ها نیست و در این راه باید از کمک های بخش خصوصی نیز بهره مند شویم.
 
مدیرکل بهزیستی شهرستان های استان تهران با بیان اینکه « در شیرخوارگاه های تهران بیش از ظرفیت مراکز اقدام به نگهداری از نوزادان می شود» تصریح کرد: در تمام شیرخوارگاه های تهران تعداد کودکان نگهداری شده بیش از ظرفیت استاندارد است و این معضل تنها برای یک شیرخوارگاه نیست.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هر چیزی را پایانیست ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 0
    پناه میبرم به خدا! یاد حرف اون وزیر افتادم که میگفت دریافت حقوق نجومی امریست طبیعی!
  • سارا ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    به جای این حرفا یکم شرایط واگذاری رو آسون کنن حداقل اونا که دوست دارن بچه داشته باشن ازشون مراقبت کنن
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 1
    نگاه نید که هر چه بی حجابی بیشتر شد این موارد وحشتناک هم بیشتر شد. اگر با اقتدار زنان حلف را در جامعه اعدام می کردید یا اگر متعادان متجاهر را خلخالی وار اعدام می کردند این مشکلات حل می شد. نجات 80 میلیون ایرانی در گرو اعدام یک میلیون جمعیت نخاله است.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    از نظر مدیران این دولت همه چیز طبیعی است - تصادفات جاده ای هم همین روزها است طبیعی شود - حقوق ها نجومی که طبعی بود - مشخص است که در کابینه طراح این کلمه موفق بوده است اما به قیمت آبرو ریزی از دولت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس