کد خبر 605
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹

رييس هيات فوتبال تهران گفت: پرسپوليسي‌ها حرمت نام جام ولايت را نگه نداشتند

ابوالحسن شيرازي در واکنش به حضور تيم فوتبال اميد پرسپوليس در جام ولايت گفت: ما از ابتدا مخالف حضور تيم اميد پرسپوليس در اين جام بوديم و متاسفانه مسوولان اين باشگاه حرمت نام اين جام را نگه نداشتند.

رييس هيات فوتبال استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره برگزاري جام ولايت که با حضور شش تيم از روز شنبه برگزار شد، گفت: با توجه به اعياد شعبانيه و به منظور تقويت باشگاه‌هاي تهراني با هماهنگي اداره کل تربيت بدني و فدراسيون فوتبال و تعيين جايزه 300 ميليوني از سوي سازمان تربيت بدني اين رقابت‌ها را سازماندهي کرديم. در ابتدا قصد داشتيم دو تيم خارجي که شامل قهرمان بوسني و قهرمان مصر بود اين رقابت‌ها را برگزار کنيم اما با توجه به اينکه تيم‌هاي تهران اعلام کردند قصد حضور در اردوهاي خارج از کشور را دارند اين برنامه را تغيير داديم و تيم اميد را جايگزين کرديم.

شيرازي درباره عدم پخش مستقيم مسابقات گفت: از يک ماه پيش مکاتباتي را با سازمان صدا و سيما انجام داديم و آنها در برنامه‌شان پخش اين بازي‌ها را بگنجانند اما در گفت‌وگوهايي که داشتيم مشخص شد که به دليل اينکه صداوسيما يک ماه درگير جام جهاني بوده و بسياري از سريال‌ها پشت خط مانده براي پوشش دادن علايق بخش ديگري از مردم صدا و سيما قصد پخش مستقيم بازي‌ها را نداد اما به هر حال شب گذشته موفق شديم ساعت 12 شب بازي استقلال و تيم اميد را پخش کنيم. به هر حال از مسوولان صدا و سيما مي‌خواهيم براي تورنمنتي که به نام جام ولايت برگزار مي‌شود اهميت بيشتري بدهند و بازي‌ها را به صورت مستقيم پخش کنند به همين منظور ما ساعت برگزاري ادامه بازي‌ها را به 17 و 30 و 19 و 47 دقيقه تغيير داديم تا صدا و سيما بهتر بتواند رقابت‌ها را پخش کند.

وي با انتقاد از باشگاه پرسپوليس براي حضور تيم اميد اين باشگاه در جام ولايت گفت: از دو ماه پيش جلساتي را با حضور افتخاري و نبي و با دعوت از مديران باشگاه‌ها برگزار کرديم. با وجود اينکه استقلال در حال تغييرات مديريتي بود اما فتح‌الله زاده در جلسات شرکت کرد و قول مساعد داد که با تيم اصلي‌اش وارد مسابقات شويم. کاشاني هم نماينده‌اش را فرستاده بود. آنها از ابتدا مصر بودند که تيم اميدشان را بياورند اما ما مخالف حضور تيمي بوديم که حتي در رقابت‌هاي اميد تهران هم به مقام چهارمي نرسيده است. قرار نبود آنها با تيم اميدشان وارد مسابقات شوند.

رييس هيات فوتبال استان تهران افزود: اواخرفصل گذشته به علي دايي گفتم که قصد برگزاري چنين تورنمنتي را داريم اما، او گفت که پرسپوليس تا 25 تير در اتريش است به همين خاطر ما بازي‌ها را از 26 تيرماه آغاز کرديم. با اين حال آنها در اين رقابت‌ها حضور پيدا نکردند. روز گذشته با کاشاني در اين باره صحبت کردم او گفت که تيمش در دوران بدنسازي است اما فکر نمي‌کنم در فاصله يک هفته مانده به آغاز رقابت‌هاي ليگ برتر تيمي بدنسازي انجام دهد. ضمن اينکه ساير تيم‌ها هم چنين حالتي دارند.

شيرازي ادامه داد: يک تيم تنها از 11 نفر تشکيل نمي‌شود بلکه 25 بازيکن دارد. مسوولان پرسپوليس حتي به قولشان براي حضور 5 بازيکن اصلي در اين رقابت‌ها عمل نکردند و تنها حلافي را به اين مسابقات آوردند. روز گذشته هم هزار تماشاگر پرسپوليس به ورزشگاه آزادي آمدند اما پس از گل سوم سايپا خجالت کشيدند و از ورزشگاه رفتند. مسولان باشگاه بايد حرمت بيشتري براي جام ولايت قائل مي‌شدند. پرسپوليس بيشترين هوادار را در تهران دارد و آنها بايد اين را در نظر مي‌گرفتند. ما براي تيم‌هاي اول تا چهارم مبالغ 150، 90، 50و 20 ميليون جايزه در نظر گرفته بوديم و مسولان پرسپوليس حداقل مي‌توانستند به چشم يک بازي تدارکاتي به اين بازيها نگاه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس