از همه فرهیختگان حوزه و دانشگاه، انقلابیون و خانواده شهدا عاجزانه می‌خواهم که به‌پا خیزند و اجازۀ ندهند فساد اداری و بانکی در دهه چهارم جمهوری اسلامی دوباره توجیه شود.

عصر قیام علیه مدیریت غرب‌زده ادارات فرا‌ رسیده است/ مساله، مسالۀ این یا آن جناح نیست/ مساله، خطر انحراف اصل نظام و تحریف ارزش‌های انقلاب است/ اجازه ندهید فساد اداری و بانکی و مدیریتی در دهۀ چهارم جمهوری اسلامی دوباره توجیه شودبه گزارش مشرق، استاد حیدر رحیم‌پور ازغدی از مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت، انقلاب ۱۳۵۷ و قیام امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب بوده‌است.

بیانیه هشدارآمیز استاد حیدر رحیم‌پور را که در نقد ترویج فرهنگ اشرافی گری و خطر شیوع فساد اداری، بانکی و مدیریتی در دهه چهارم انقلاب اسلامی به نگارش درآمده را در ادامه می خوانید:
 
کلام آخر

بسم رب الشهداء و المجاهدین و السلام علی الاولیاء و المرسلین، ثم من قام لاحیاء الدین، الامام الخمینی.

یا سیدی! هیهات‌هیهات که زنده باشیم و فرمان تو را آن‌گاه که به لقاء‌الله می‌رفتی، ناشنیده بگیریم.

اینک که برکرسی‌پریدگان، چون بانوان قیصر، بر تخت لمیده و به امت سفارش می‌کنند که آرام باشید تا ما به خواب خوشمان ادامه دهیم، نسل خمینی(ره) پاسخ می‌گویند که وای بر شمایان و آنان‌که به شما چنین فرصت‌هایی داده‌اند.

جبر زمان دگربار ما را سرخ پوشاند و مجبور ساخت در هشتادوچهارسالگی به جنگ دشمنان انقلاب حضرتت دوباره به‌پا خیزیم. اف بر آنان که در دهه چهارم انقلاب خمینی(ره) تا این حد گستاخ و جسور و بی‌پروا گشته‌اند.

آیا این روا بود که فرزندان تحصیل کرده و از جنگ برگشتۀ خمینی(ره)، بی‌کار و گرسنه و بی‌جفت‌وخانمان در کوچه‌ها بگردند و این لقمه‌حرامان به اندازه کمربندی از اسکناس که به دور کره زمین بکشند، از بیت‌المال این محرومان و انقلاب‌شان به صورت‌های مختلف سرقت کنند؟

اما روزگار سوءاستفاده نوچه‌های صهیونیسم اینک به‌سر آمده است. به همه کلاشان و کلاهبرداران و غارتگران بیت‌المال و مفسدان اداری هشدار می‌دهیم که هنوز دیر نشده، به خدمت رهبر رسیده و انواع مسروقه‌ها به عناوین گوناگون را به صندوق بیت‌المال برگردانید.

 به روح امام سوگند که کاسه صبر فرزندان خمینی(ره) لبریز شده و عصر قیام علیه مدیریت غرب‌زده ادارات و زورمداران زرسالار فرا‌ رسیده است و سخنمان این که باید یا به ضابطه اسلام انقلابی عمل کرد یا کلمه مقدس اسلام را از دنباله جمهوری قیچی کرد و اجازه داد تا ما که اینک به دستور غدیر، مطیع فرمان رهبریم، همچون دیگر جمهوری‌ها، آزادانه با مخالفان‌مان به مقابله برخیزیم.

برای ملتی که توانست شاه 2500ساله را گریان از کشور به دور افکند، سهل است که این مشتی فرصت‌طلب غارتگر را نیز به خانه اربابانشان برگرداند یا چنان چه با امام انقلاب پیمان بسته است و 98درصد به اطاعت از اسلام رای داده در سایه قرآن به آرامش و عدالت اسلامی برسد.
 
بپا خیزید که هر گاه وادادیم، دستاوردهای مهم را بر باد دادیم/ عصر قیام علیه مدیریت غرب‌زده فرا‌ رسیده است/ جهاد نهی از منکر را زیر پرچم انقلابی‌گری و در مقابل اشرافی‌گری دامن بزنید 

اگر برای هر خشک و تری، حکمی از خداوند رسیده است و اگر با اجرای این احکام است که اسلام می‌ماند، پس آن‌گاه که قرآن می‌فرماید: «وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُمَا» و مهم‌تر از آن به‌آشکار می‌فرماید: «وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ»؛ چرا نمی‌فهمیم که آن دستی که باید قطع شود، همین دست‌ها است و بقای جمهوری اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی برپایه اجرای همین احکام انقلابی شرع است.

کجاست «شیخ خلخالی» این دوران که همین فردا در پیشخوان هر دادگستری، طناب داری برپا کند و یکایک دزدان را در انظار مردم به محاکمه کشیده و تبهکاران اقتصادی را قصاص کند تا انقلاب برای مردم و مردم برای انقلاب بمانند و دشمنان، دیگر ما و اسلام‌مان را به سخره نگیرند و امر رهبر بر زمین نماند.

مساله، مساله این یا آن جناح نیست؛ مساله فقط فیش حقوقی 950 مدیر کشور نیست. مساله، خطر انحراف اصل نظام و تحریف ارزش‌های انقلاب است، خطر رهاسازی مهار عدالت و بازی با ارزش‌های خونین نهضت و حاکمیت اشرافی‌گری و نبود نظارت بر نظام بانکی و امور مالی و خطر تاریک‌خانه‌های دیگری است که هنوز افشا نشده است و پرونده‌سازی‌هایی که هزاران تولیدکننده را به بند کشیده و خطر دلال‌های حکومتی که در نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند.

تجربه هفتاد سال سیاست‌ورزی دینی از چهارده‌سالگی تا امروز به من آموخته است که حتی یک آن تردید، ممکن است همه دستاوردها را به باد دهد. تجربه‌های من از دهه بیست و پیش از نهضت نفت تا دوران موتلفین اسلامی مشهد که تابلوی نفت انگلیس و تابلوی حزب توده را در مشهد همزمان پائین کشیدیم و تابلوی نفت ملی ایران را بالا بردیم تا نهضت مقاومت ملی پس از کودتای 28مرداد و از 15خرداد1342 که شرف حضور در نهضت امام(ره) عزیز را داشتیم تا خفقان دهۀ پنجاه تا پیروزی انقلاب اسلامی و تا امروز، همواره دیده‌ام که هر گاه وادادیم، دستاوردهای مهم را بر باد دادیم.

امروز در بستر پیری و بیماری از همه فرهیختگان حوزه و دانشگاه، همه نویسندگان و دانشجویان و عدالت‌خواهان و انقلابیون پیر و جوان و خانوادگان شهدا عاجزانه می‌خواهم که به‌پا خیزند و اجازه ندهند فساد اداری و بانکی و مدیریتی در دهه چهارم جمهوری اسلامی دوباره توجیه شود. همه دست به قلم شوید و جهاد نهی از منکر را زیر پرچم انقلابی‌گری و در مقابل اشرافی‌گری از هر جناح و هر دولت و هر قوه از قوای حکومتی دامن بزنید و نگذارید توجیهات تکراری به نام قانون یا مصلحت نظام یا اعتماد به دیوان‌سالاری قوۀ قضائیه و قوانین مرده و بی‌خاصیت و عجز دولت‌های پیشین و پسین، این فریضه اسلامی و مطالبه انقلابی پس از چند سخنرانی و چند پرونده کوچک یا جابه‌جایی چند شخص فرو خسبد و دوباره رهبری در این عرصه تنها بماند و انقلاب، بی‌صاحب شود.

و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم.

حیدر رحیم‌پور ازغدی
27تیر1395، مشهد مقدس



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    گوشون پره باید راهکار عملی داد
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    آقای رحیم پور عزیز! درد اصلی این است که اشرافیت خود را پشت نظام و شخصیتهای آن مخفی کرده است. الان متاسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند دلیل این نابسامانی ها حاکمیت مذهبیون و آخوندها است. اما خبر ندارند که در این سی سال کنترل اهرمهای اقتصادی و مالی و ادارای کشور هنوز در در دست اشرافیت ضد انقلاب باقیمانده است و در واقع انقلاب اسلامی ناقص مانده است. لهذا نه تنها حرف شما را نخواهند شنید بلکه خیال می کنند اگر هم قیامی باید صورت گیرد باید علیه انقلاب اسلامی و برای بازگشت به دامان آمریکا باشد.
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    همه دست به قلم شوید و جهاد نهی از منکر را زیر پرچم انقلابی‌گری و در مقابل اشرافی‌گری از هر جناح و هر دولت و هر قوه از قوای حکومتی دامن بزنید استاد چهار تا کلام در این سایت مینویسیم سانسور میشه چه توقعاتی دارید شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    این روزا گوزنو سر نمیبرن، میشکنن شاخشو میفرستن تو باغ این روزا طاقو نمی ریزن سرش، سر گلشونو می کوبن به طاق! . آخر نمایشا عوض شده، همه نقش همو بازی می کنن، اونائیکه چشمشون به قدرته، همپیاله هاشو راضی می کنن. پای روضه ی خودت گریه نکن، وقتی گریه ننگ مردونگیه، دوره ای که عاقلاش زنجیرین ، سوته دل شدن یه دیوونگیه. این روزا دوره ی غیرت کشیه ، کی می دونه قیصر این روزا کجاست، بکشی یا نکشی میکشنت، اینجا بازارچه ی آق منگلیاست مشرق جون منتشر کن برادر کار ازاین حرفا گذشته که بخوای منو سانسور کنی
  • نسل اول انقلاب ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    الحق که درست فرمودند نیاز به شیخ خلخالی دیگری داریم تا طناب دار بر گردن دزدان بیت المال بیندازد.
  • اصلاح طلب ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    شما مرد هستی بیا برو داخل خیابون یه شعار علیه فساد بده ..
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    مشرق نیوز بخش انتشار نظراتش رو داده دست گاوداری سایت های دیگه که اینطوری نیست اینجا فقط نظرات احمقانه و عموام رو منتشر می کن نظرات فنی و تخصصی که کلا سانسور میشه
  • محمد ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    بسیارجای تقدیر و تشکر دارد .باید کمپین مبارز ه با غارتگری در کشور راه اندازی شود و تا حصول نتیجه قابل قبول ادامه یابد .به امید قلع و قمع غارتگران.
  • رسوآبادی ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    استاددرددل رزمنده ای منزویرا منعکس فرمودید ولی متاسفانه ازبنیان خراب است
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    آمریکا ابر قدرته. ما شا ا... آمریکا
  • رسوآبادی ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    استاددرددل رزمنده ای منزویرا منعکس فرمودید
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    مشرق چت شده؟ ضد انقلاب شده ای؟ چت کردی؟ مشرق جان این مملکت قانون داره. نمیشه که هرکسی بیاد بریزه به هم
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    رحمت خدا بر او. حذف خلخالی خود نشانه نفود اشرافیت در نظام بود.
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    ضد انقلاب شمایید که از عمل به بند میم وصیت نامه امام خمینی جلوگیری می کنید.
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    به به
  • حسین ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    مارک پالمر مشاور سیاست خارجی‌ روسای جمهور آمریکا و سفیر اسبق آمریکا در مجارستان: «ایران به لحاظ وسعت سرزمینى، كمیت جمعیت، كیفیت نیروى انسانى، امكانات نظامى، منابع طبیعى سرشار و موقعیت جغرافیایى ممتاز در منطقه خاورمیانه و هارتلند نظام بین‏الملل، به قدرتى كم‏نظیر تبدیل شده است كه دیگر نمى‏توان با یورش نظامى، آن را سرنگون كرد». بعد میاد راهکا میده جالبه اولیش اینه : قرصتى كه در این میان وجود دارد، استفاده از ضعف سیاست‏هاى اقتصادى و اختلافات درونى ایران است. بعد باید شبكه‏هاى متعدد رادیویى و تلویزیونى براى ایرانیان تدارك دید و پیام‏هاى خود را با پیشرفته‏ترین تكنولوژى روز دنیا به دست مردم ایران برسانیم. این پیام چیه ؟ 1- اشرافیگری 2- بی بندوباری اخلاقی برید تاریخ اندلس را بخونید و اروپاییها نتونستن با شمشیر و نیروی نظامی حریف مسلمین بشن ولی‌ با فساد جنسی‌ ، شراب ، اشرافی گری و معرفی‌ اینها به عنوان تجدد کمر اسلام را در اروپا شکستند که تا الان ادامه داره. به خدا این مسائل و این بی‌ فرهنگیها و به رخ کشیدن خونه و ماشین و لباس در اروپا وجود نداره ولی‌ در ایران راه افتاده و قشنگ داره هدایت می‌شه. اگر مدتی‌ در ایران نباشی‌ و بعد وارد کشور بشه میفهمی چه فاجعه داره رخ میده . بیدار شید‌ وگرنه دنیا و آخرتتون از دست میره.تا دیر نشده جلوشو بگیرید وگرنه عاقبت اندلس در انتظار ما هست.
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    خخخخ
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    بعد از رحلت امام دولت سازندگی به صورت حساب شده فرهنگ کشور را مجددا به همان حالت قبل از انقلاب سوق داد واقتصاد لیبرالیستی را اجرا نمودو امروز بعد از گذشت 27 سال از آن روز ها نسلی که جنگ وارزش های والای انقلاب و امام رادرک نکرده باور ندارند که در این کشور جوانانی زندگی می کرده اند که بدون هیچ توقعی شب عملیات برای اینکه گمنام باشند تمام مشخصات خود را حتی پلاک شناسایی را همراه خود نمی بر ده اند
  • سلام ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    با تشکر از آقای رحیم پور ازقدی و قلم چون شمشیر برنده مالک اشتری ایشان - برادر عزیز بد شانسی این وا دادگان به غرب ورشکسته این است که غرب دیگر آن غرب جاهلیت شرق 200سال گذشته نیست شرق نیز آن شرق خام خفته نیست که به خواب غفلت رفته بود - حضرت امام خمینی به این ملت راه سربلندی را آموخته آن روزی که علی علیه السلام به غارتی های اموی هشدار داد که این مالهای غصبی در کابین زنان تان باشد باز پس می ستانم این پیام امیرمؤمنان علی علیه السلا به همه عصرها و هم مکانها بود به این غارتی ها امت زنده حضرت خمینی اخطار می کنیم که این مالها را در کابین زنان و نوعروسهایتان نیز جا داده باشید پس می گیریم - این حرامیان ازروزی که ریاست و عناوین ریاستی بر قوه چشائی شان مزه کرد هرروز از روز قبل حریص تر به چپاول و تزویر بیشتر حریص شدند اما مردم غارتی های حرامی پهلوی را بیرون نکردند از شکمن ارزشی اسلام این حرامخوارها بیرون بیایند اصلا روح اسلام ناب محمدی با این حرامیان از ابتدای تاریخ تا پایان سر سازگاری نداشته و ندارد - امت خمینی زنده است تا تاریخ زنده غصب و چپاول در تعقیب است و آسایش نخواهد داشت ولو لحظه ای ازتاریخ مانده باشد مجازاتشان خواهیم کرد مدد از دعای فرج حضرت صاحب الامر می طلبیم و شب روز فریاد می زنیم الهم کل لولیک الفرج الحجت ابن الحسن ص ...حتی تسکنه ارضک طوعا وتمتعه فیها طویلا
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    Kazem Sparham, [27.06.16 07:29] این ناله آشناست گوئی عروس انقلاب فریاد می زند نامحرمان! از چنگ محرمان که زشب تا سحر مرا ازجورشان نبود خواب و راحتی یک شب رها کنید Kazem Sparham, [27.06.16 22:30] شرمنده ای درخت تنومند انقلاب سرما به جان رسیده نه اینک برای پختن چند سیخ جوجه ناچار با تبر به جان تو افتاده ام از پوست کلفت تو یک کف برای رفع حاجت من کافیست اگر لیکن کنون که فرصت کندن بود چرا تا حد مرگ نکنم پوست ترا؟!! البته میوه های تو هم خوردنی شدند بعد از غذا اگر اجازه دهی پنج شش نفر از هلوهای پنجاه و هفتیت نثار گلو کنم شرمنده ای درخت تنومند انقلاب شرمنده دم دستی ترین توئی!!! زبانحال محرمان انقلاب
  • مشرقی تیر ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    به سهم خویش بیانات ایشان را تایید میکنم
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    ناشناس 23:17 باهات موافقم ، اگه نظرت تو مایه های عموم باشه تایید میشه ، اما اگه ی خورده تو زمینه ای که تخصص داری بگی تایید نمیشه، انگار مشرق حسوده ، فک کنم ...حرکات دخترونه داره
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    حاج حیدر قلم حماسی و زیبایی داره...
  • رضا ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    بازی،بازیه........بچه ها جمع شید.........سیاست بازیه،......بچه ها جمع شید.....این جناح میگه اونا خیلی دزدی کردند واختلاس وفلان وبهمان..........اون یکی جناح میگه،اینا نمی فهمنداقتصادیعنی چی ودزدی میکنند اونم قانونی................واین وسط ملت وانقلاب به فنا میره.......راست میگن دعوا برسرلحاف ملاست.
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    اره دیگه وقتی دولت دست خودمون نبود،از پالان خر هم نمیگذریم زمانی که دولت دست خودمون بود،خر را هم ببرن مشکلی نیست
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    تنها مسئله ای که ایران باهاش گریبان گیره: مدرینیته ناآشنایی که حاکمیت باهاش مخالفه و مردم موافق آن.
  • اصلاح طلب ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    چرا بقیه اش رو سانسور می کنی مگه اصلا می زارن خیابون های ایران فقط برای فحاشی به اسراییل و امریکا و غرب هست
  • ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    خدا کند که جوانان در آینه ببینند آنچه را که این پیر روشن ضمیر در خشت خام می بیند.
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    سلام بر حاج حیدر که دوباره فریاد حیدری زد. فساد اشرافیت گرایی مسئله جناح خاصی نیست فقط درد ملت ایران است.و باید با ان مبارزه کرد. چه در تیم سه هزار میلیادرد احمدی نژاد باشدیا کرسنت خاتمی و یا فیش 950 نفری کنونی
  • ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    قرار نیست شعار بدیم از خودمون شروع کنیم که اگر چنین شد خودبخود همه چی درست میشه
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    برخیزیم برضد چه کسی ؟ دولت که انتخاب خود ما درانتخابات بود .
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    اندکی صبر سحر نزدیک است...
  • امین ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    گرحکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند فرمایشات جناب رحیم پور به جاست والبته نباید بگونه ای سخن گفت که سبب تحریک دیگران وسؤ استفاده فرصت طلبان باشد، در اینکه عده ای از مقررات استفاده ناروا نموده وحقوقهای کلان در یافت نموده اند در حق ملت ظلم کرده اند ولی حکومت در مباحث اقتصادی غافل بوده وکوتاهی کرده اند باید پاسخگو باشند وسریعا به موضوع رسیدگی ومشکل را مرتفع نمایند تا محرومان جامعه خوشحال شوند وبدانند که حکومت با کسی قوم وخویشی ندارد. واینکه دولتها چکار کرده اند واین قضایا مربوط به کدام دولت بوده یا نبوده باید گفت اینگونه یکدیگر را متهم نکنیم وبا انصاف بنویسیم زیرا همه دولتها کاستیهایی داشته وخدماتی نیز کرده اند.
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    ایول حاجی
  • هر چیزی را پایانیست ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    قشنگتر اینه که قیام علیه همه اون "حداقلی" باشه که "حداکثر" ثروت کشور را در دست دارند. "استثناء کردن این و اون" همیشه کارها را خراب کرده.
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    یاعلی
  • محمود ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    قربونت این وسط فقط جونای ببیچاره دارن بدبخت میشن اینائی که دارن میچاپن همون های زمان شمان هیجکدوتمون دلتون نمی سوزه مشرق اگه وجدان داری منتشر کن
  • ناشناس ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    آمریکا غلط کرده با تو
  • ناشناس ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    من هم تا حدودی با سخن یکی از خوانندگان این مطلب موافقم .یعنی این که خیلی ها فکر می کنند اسلام سیاسی و انقلابی باید کنار برود ولی واقعیت این است که عامل خیلی از بدبختی های ما همین اشرافیت کثیفی است که پس از انقلاب چهره ریا کار مذهبی گرفت ومسیر انقلاب را منحرف کرد.البته در بعضی جاها هم بعضی مقدسین ورو حانیون هم خلاف کرده اند که اگر پیرو حضرت علی هستیم باید با این افراد هم بدون تعارف بر خورد شود چزیرا حضرت علی در اجرای عدالت حتی با برادرش عقیل و با قنبر و با همسر پیامبر هم تعارف نکرد. کلام پایان این که ما به لحظات سر نوشت سازی رسیده ایم که اگر به اصلاح انحرافات نپردازیم ممکن است خیلی مسائل ناگوار پیش اید.برای درک بهتر این خطرات عزیزانم را به خواندن دو سخنرانی معروف مقام معظم رهبری تحت عنوان عوام و خواص که در سالهای 1375 و1377 ایراد کرده اند جلب میکنم .شما ببینید حدود 20 سال پیش ایشان چه خطراتی را پیش بینی کرده اند واز جمله دلایل حادثه عاشورا را اشرافیت خواص جامعه ودنیا زدگی سران جامعه اسلامی دانسته اند.ای کاش به سخنان ایشان گوش داده می شد تا ما به شرایط امروز نمی رسیدیم.
  • محمد ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    کسانی در عمل اشرافی گری رو باب کردند که بزرگترین فسادها رو آفریدند. دولت نهم و دهم کجا بودی استاد؟ برای خدا بیانیه میدی یا کارتلهای ثروت و قدرت؟ نگران منافع مردمی یا نگران منافع باندی؟
  • علی ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    کجایید شما .پارتی بازی دروغ و کلک انقد زیاد شده. من چندین ساله از همین مشرق می خوام درد منه به گوش بزرگان برسانه تا بدانند در...... چقد به ما ظلم میشه. دردادگاه اسلام بایدهزاران خان رستم را پشت سر بگذاری معلوم نیست به حقت برسی. اما همین مشرق که فک می کنم سایتی ایثارگر و طرفدار دین خدا هم هست کمکم نکرد. متاسفانه ظلم روز به روز داره زیادتر میشه
  • alireza ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    با همش موافقم اما انجا که شیخ خلخالی یاد میکنند و اعدامهایشان حداقل من در جایی ندیدم ایشان حکم اعدام برای دزدان و مفاسد اقتصادی بدهند بیشتر لیست اعدام بلند بالای ایشان در رابطه با پرونده های سیاسی و مواد مخدر بوده است که به گفته بسیاری از کارشناسان برخورد سخت و محکم ایشان با مسئله ی مواد مخدر و معتادان نه تنها مفید واقع نشد بلکه اوضاع را بد تر هم کرد....... غیر قابل انتشار نکنه صلوات
  • ناشناس ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    انسان تعجب میکنه از این همه نظرات زیبا ووزین که اگر چنین باشد مردم امید وار ند فرجی بشه انشالله
  • alireza ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    تف و لعنت بر مردگان کسانی هر حرفی که خوشایندشان نیس غیرقابل انتشار میداند کلام من راجع خلخالی را انتشار ندادی کلامی کاملا صحیح با دلیل و مدرک قابل اثبات اما تویی که نشستی اون پشت و افکار مردم را به انتخاب خود غیرقابل انتشار میدانی خودتو چطور گول میزنی ؟ اگر من میگویم اعدامهای خلخالی سیاسی و مواد مخدر بوده و دزدی اقتصادی نبوده و تو انتشارش ندهی در اصل موضوع تفاوتی میکند و تاریخ عوض میشود؟ نتیجه ی اخلاقی اش میشود اینکه این سایت اهدافی به جز اطلاع رسانی دارد و میخواهد جریان فکری خاص و باب میل خودش را ترویج و افکار دیگر را سرکوب و سانسور کند...... پس تف و لعن نفرین برای خود و خانواده ی چنین شخصی کمترین است برایش
  • alireza ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    مطلب قبلی ام با همین مضمون که کاملا عملی و جامع و در کمال ادب بود را غیر قابل انتشار کردی و متن من با لحن تند را قابل انتشار تا اشخاصی که مطلب را میخوانند به پرخشگری توجه کنند و نه موضوع اصلی احسنت بر شما که درس هایتان را عالی اموخته اید
  • مجید ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    مشرق جون من به یک جمع بندی رسیدم که برای مقابله با غرب به خصوص (اسرائیل) باید به مقابله ی کاملان برابر پرداخت. یعنی مردان نظامی ما در برابر مردان نظامی آنها. زنان و کودکان ما در برابر زنان و کودکان آنها. اقتصاد و امنیت و تمامیت ارضی ما در برابر تمامیت ارضی آنها. تا کی ما باید منتظر باشیم ببینیم آمریکا و انگلیس برای ما چه فتنه ای تدارک دیدن بعد تلاش کنیم خنثی اش کنیم. ما باید تلافی کنیم، آمریکا هم پر است از تنش و دوگانگی ما هم باید حداقل در مبانی روی این قضیه کار کنیم تا آمریکایی ها رو از پا در بیاریم.
  • matin ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    من هم قبول دارم اقای خلخالی برخورد تند اش بیشتر با سیاسی ها و متهمین مواد مخدر و معتاد ها بود که در هر دو مورد مخصوصا قضیه معتادان اصلا جواب نداد و حتی وضع را بدتر هم کرد (قضیه ی تاسیس شوراباد) در مسائل سیاسی هم باعث بیشتر شدن اعتراضات مدنی شد
  • ناشناس ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 0
    شما یکی از خدمات دولت تدبیر را نام ببر !
  • حمید ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    احسنت
  • reza ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    آیا اینها از حساب روز جزا خبر ندارند و براشون مهم نیست این دزدیها و خوردن حق مردم چه تاوانی داره!!!!همه ما بالاخره میریم اما یه روزی حسابی هم هست.
  • اکبر ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    در سریال جریکو خودشون نشون داده بودن آم ری کا 3 قسمت میشه شرق _ غرب _ تگزاس + سیاه و سفید + مسیحیت کاتولیک و پروتستان و... فقط کمی هم دلی می خواد + نا امیدی غرب پرستان داخلی که از ارتش آمریکا مهم تر و خطرناک تر هستند.
  • بچه ی نیروگاه ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    انگلیس هم پره از این اختلافات 1- وجود نظام پادشاهی 2-کشور چند تکه ی ولز +ایرلند شمالی+اسکاتلند+کانادا+خود انگلیس. که میشه با دست گذاشتن روی این اختلافات و پول خرج کردن انگلیس رو به آتش کشید(با حمایت از جدایی طلب ها).
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    پس چرا تریلیاردرهای بالاشهری عموما دشمن دولتهای نهم و دهم هستند؟
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    آن زمان فساد اقتصادی مثل امروز نبود. منتهی قاطعیت ایشان در برخورد با انحراف و قاچافچیان است که امروز همان قاطعیت را برای برخورد با اشراف لازم داریم. ضمنا عملکرد ایشان موفق بود. دهه شضت تقریبا اعتیاد در حال ریشه کن شدن بود. اما نگذاشتند.
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    خلخالی نام نیک خود را از پاکدستی و مبارزه با مظاهر فساد به دست آورد. آن زمان دزد اقتصادی نبود و الا آنها را هم اعدام می کرد. برکناری او هم به دلیل نفوذ کارتلهای مواد مخدر بود که تلاشهای ایشان را ناگام گذارد. اما زمانی تریاک از طلا گرانتر شده بود!
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    درود بر بصیرت شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس