در آخرین نظرسنجی بعمل‌آمده از سوی شبکه CBS پیش از برگزاری کنوانسیون حق انتخاب، دانلد ترامپ برای اولین بار بطور جدی از هیلاری کلینتون سبقت گرفت.

سرویس جهان مشرق - در آخرین نظرسنجی بعمل‌آمده از سوی شبکه CBS پیش از برگزاری کنوانسیون حق انتخاب، دانلد ترامپ برای اولین بار بطور جدی از هیلاری کلینتون سبقت گرفت و نشان داد که خطر پیروزی او برای هیلاری بسیار محتمل است.  40 درصد از رای‌دهندگان ثبت‌شده هر دو حزب اعلام کردند که از هیلاری حمایت می‌کنند که این برای وی 3 امتیاز منفی نسبت به 43 درصد ماه گذشته بود و 40 درصد هم اعلام حمایت از ترامپ کردند که این برای وی سه امتیاز مثبت نسبت به 37 درصد ماه گذشته بود.

ترامپ از کلینتون پیش افتاده است


در این نظرسنجی وقتی از رای‌دهندگان سوال شد که آیا تصمیمشان نهایی است، 90 درصد از طرفداران ترامپ از تصمیم خود و 88 درصد از طرفداران کلینتون از تصمیم‌شان مطمئن بودند. فقط یک نفر از هر 10 نفر شرکت‌کننده گفتند که ممکن است تصمیم‌شان عوض شود.

ترامپ از کلینتون پیش افتاده است


تصویر ذیل نشان‌دهنده سیر نزولی کلینتون و کاهش محبوبیت وی در بین هواداران و رای‌دهندگان و بوطر کل مردم آمریکاست که این کاملا مطلوب ترامپ است.

ترامپ از کلینتون پیش افتاده است
در این نظرسنجی، «گری جانسون» نامزد حزب لیبرال موفق شد به 12 درصد رای برسد و طبق قوانین انتخاباتی آمریکا می‌تواند وارد عرصه رقابت در دور نهایی شود اما با وجود رقبایی چون ترامپ و کلینتون، در واقع هیچ امیدی به وی نیست. پس از رسوایی جریان ایمیل‌ها و شهادت «جیمز کومی» -رییس FBI- در دادگاه علیه کلینتون و با روشن‌شدن کامل ابعاد خیانت و قصور وی نسبت به قوانین آمریکا، وزارت دادگستری آمریکا  در اقدامی کاملا وقیح و مشکوک هیچ اقدامی مبنی بر بازداشت او نکرد و همین امر خشم مردم آمریکا را در پی داشت بطوریکه 67 درصد از رای‌دهندگان اعلام کرده‌اند که اصلا به او اعتماد ندارند. این مقدار در نظرسنجی ماه گذشته، 62 درصد بود. فقط 28 درصد از شرکت‌کنندگان، کلینتون را صادق می‌دانند. نکته دیگر اینکه تعداد کمتری (48 درصد) نسبت به ماه گذشته، او را شایسته و آماده ریاست جمهوری آمریکا می‌دانند. میزان بی‌اعتمادی به ترامپ در مقایسه با 67 درصد کلینتون، 62 درصد است و دو سوم شرکت‌کنندگان معتقدند که ترامپ برای ریاست جمهوری شایسته و آماده نیست.

{$sepehr_media_1661726_400_300}


46 درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که استفاده از سرور شخصی آن هم در مقام وزیر خارجه یک اشتباه بزرگ و عمل غیرقانونی از سوی کلینتون بود. این میزان، در ماه گذشته 41 درصد بود. در میان جمهوریخواهان، 78 درصد عمل کلینتون را غیرقانونی می‌دانند و نیمی از مستقل‌ها هم با این موضوع موافقند. در مورد نقش FBI‌ در مورد پرونده ایمیل‌ها هم 48 درصد اعتقاد دارند که این اداره مستقل و سالم عمل کرده و 47 درصد معتقدند که اصلا اینطور نیست. جمهوریخواهان و اکثر مستقل‌ها بر این باورند که تحقیقات FBI بی‌طرفانه و منصفانه نبوده و در نقطه مقابل، دموکرات‌ها معتقدند که اتفاقا منصفانه بوده است.

ترامپ از کلینتون پیش افتاده است

منابع:



http://www.cbsnews.com/news/hillary-clinton-donald-trump-tied-going-into-conventions-cbsnyt-poll/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    مرگ بر امریکا و متحدانش
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    کلینتون اگه این بارم رای نیاره دیگه باید بره از نوه هاش مراقبت کنه زنیکه چروکیده
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    عشق است ترامپ امریکارو نابود میکنه کاشکی ترامپ بشه یعنی اگه ترامپ بشه امریکا ایشالله ایشالله ایشالله نابود میشه هورااااااااااا
  • محسن ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    چرا این الاغو شبیه اسب کشیدن!؟ دوستان کلاه سرتون نره،نماد دموکراتا الاغه نه اسب...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس