هشدار واشنگتن درباره احتمال افزایش عملیات تروریستی در اروپا، اعمال محدودیت تردد در مرزهای آلمان، ایتالیا و اسپانیا با فرانسه پس از حمله مرگبار نیس و کودتای نظامی شبانه در ترکیه از اخبار مهم بین‌الملل در 12 ساعت گذشته‌اند.

به گزارش مشرق،  اخبار مهم بین‌الملل در 12 ساعت گذشته به شرح زیر هستند:

ابراز نگرانی ظریف از بحران ترکیه

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به کودتای نظامی در ترکیه در حساب توئیتری خود از بحران به وجود آمده در ترکیه عمیقا ابراز نگرانی کرد.

اوباما: آمریکا بعد از حمله فرانسه، مبارزه با تروریسم را ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورش بعد از حملات فرانسه مبارزه با تروریسم را ادامه می‌دهد.

کودتای نظامی شبانه در ترکیه/آنکارا: فتح‌الله گولن عامل کودتا است/اردوغان: کودتاگران بهای سنگینی خواهند پرداخت/ 60 نفر کشته شدند

منابع خبری بامداد شنبه از کودتای نظامی در ترکیه خبر دادند؛ فرودگاه آتاتورک و تلویزیون دولتی این کشور ابتدا به تسخیر عوامل کودتا درآمد، اما بعداً توسط معترضان مردمی پس گرفته شد.

محمد بوهلال گوشت خوک و شراب می‌خورد، به مسجد نمی‌رفت و اصلاً مسلمان نبود

رئیس جمهور فرانسه و دادستان پاریس بدون هیچ مدرکی اصرار دارند که عامل حملات پاریس یک «مسلمان» افراطی بوده حال آنکه اقوام و همسایگان بوهلال نشانه‌های از وی می‌دهند که هیچ ردی از اسلام در آن مشخص نیست.

فاکس‌نیوز مدعی شد ایران آزمایش موشکی انجام داده است

برخی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا ایران را به انجام یک آزمایش موشکی متهم کرده‌اند.

وزیر کشور فرانسه: مدرکی برای ارتباط حمله نیس با افراط‌گرایان اسلامی نداریم

وزیر کشور فرانسه که مسئول حفاظت از امنیت این کشور و پیگیر پرونده حمله نیس است می‌گوید تاکنون نیروهای امنیتی، نشانی دال بر ارتباط حمله نیس با افراط‌گرایان اسلامی پیدا نکرده‌اند.

کاخ سفید: در 28 صفحه منتشر شده هیچ اثری از نقش سعودی در 11 سپتامبر نیست

سخنگوی کاخ‌سفید می‌گوید در 28 صفحه باقی‌مانده از گزارش 11 سپتامبر که توسط کنگره منتشر شده، هیچ ردی از همدستی سعودی‌ها با عاملان حمله دیده نمی‌شود.

نماینده دایم عراق در شورای امنیت: شورای امنیت مانع حمایت ترکیه و عربستان از داعش شود

نماینده دایم عراق در شورای شورای امنیت با انتقاد از نقش ترکیه و عربستان در حمایت از تروریست‌های داعش، از شورای امنیت خواست جلوی حمایت این دو کشور از داعش را بگیرد.

صفحات باقی‌مانده گزارش 11 سپتامبر منتشر شد

مجلس نمایندگان آمریکا 14 سال پس از انتشار گزارش مربوط به علل و حواشی حمله‌های 11 سپتامبر و مخفی شدن 28 صفحه مربوط به نقش سعودی‌ها از دید عموم، رأی به انتشار این اسناد داد.

گزارش 28 صفحه‌ای نقش عربستان در 11 سپتامبر وارد ساختمان کنگره شد

بخش‌های باقی‌مانده گزارش دولت آمریکا در خصوص حادثه 11 سپتامبر که به نقش سعودی‌ها در این حادثه ارتباط دارد، برای ارائه به عموم، وارد ساختمان کنگره آمریکا شد.

واشنگتن درباره احتمال افزایش عملیات تروریستی در اروپا هشدار داد

دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در واکنش به عملیات تروریستی اخیر فرانسه، احتمال داد که با بازگشت اروپایی‌های عضو داعش، عملیات مشابه در اروپا بیشتر شود.

آلمان، ایتالیا و اسپانیا در مرزهای فرانسه محدودیت تردد اعمال کردند

3 کشوری که طولانی‌ترین مرزها با فرانسه در میان همسایگان را دارند، پس از حمله تروریستی دیشب شهر نیس، تردد در مرزهای خود با این کشور را محدود کردند.

نماینده پارلمان کویت: عملیات تروریستی «الکراده» بغداد را هم مثل حمله نیس محکوم کنید

نماینده پارلمان کویت با انتقاد از سیاست دوگانه شیوخ وهابیت در برخورد با عملیات تروریستی و محکوم کردن آن، از آن‌ها خواست عملیات تروریستی الکراده بغداد ر ا همانند عملیات «نیس» فرانسه محکوم کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    مرگ بر ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس