کد خبر 603864
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

دولت طی سه سال اخیر هیچ حمایتی از تولید نکرده و همین موضوع باعث شده تا روز به روز اوضاع تولیدکنندگان از قبل بدتر شود؛ کارخانه‌ها یکی یکی در حال تعطیلی هستند

به گزارش مشرق، بهمن باقری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان سویا بیان داشت: دولت هیچ حمایتی در این مدت از تولید نکرده است و همین باعث شده تا روز به روز اوضاع تولیدکنندگان از قبل بدتر شود، نقدینگی کاهش یافته و هیچ گونه تسهیلات مناسبی را برای آنان در نظر نمی‌گیرد و یارانه‌ انرژی هم که قرار بود به تولیدکنندگان تعلق بگیرد، تاکنون داده نشده است.

وی ادامه داد: وضعیت تسهیلات بانکی نیز نه تنها بهتر از قبل نشده است که بدتر نیز شده زیرا بانک‌ها حاضر نیستند منابع خود را برای تولید بگذارند.

باقری اضافه کرد: تمام این شرایط باعث شده تا کارخانجات زیادی تعطیل شوند به طوری که میتوان گفت دو سوم کارخانه‌های حوزه فعالیتی اتحادیه ما تعطیل شده است. یعنی از 17 کارخانه تنها 6 کارخانه سرپا است و بقیه تعطیل شده اند و یا تنها بنا به سفارش کار می کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان سویا با اشاره به این مطلب که یکی از بزرگترین کارخانه‌های پروتئین سازی کشور که در اصفهان واقع شده و در واقع جز بزرگترین کارخانه های تولید پروتئین است نیز تعطیل شده است، به نسیم آنلاین تأکید کرد: کارخانه‌هایی هم که تعطیل نشده‌اند تنها با یک سوم و یا نهایتا نصف ظرفیت خود تولید میکنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین متأسفانه در جریان همه مشکلات هستند نه اینکه ندانند چه خبر است اما منابع و همچنین اراده‌ای برای بهبودی بخشیدن به اوضاع و پیگیری موضوع و همچنین منابعی وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفم که دولت ما را کمک نمیکند درباره اوضاع تولید بعد از برجام نیز تصریح کرد: بعد از برجام نیز هیچ تغییری را شاهد نبودیم.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس