در جنگ علیه گروه تروریستی داعش، دونالد ترامپ به اعلان جنگ و هیلاری کلینتون به کار اطلاعاتی معتقد است.

به گزارش مشرق، به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در واکنش به خبر حمله تروریستی پنج شنبه شب به فرانسه، مواضع متفاوتی گرفتند.  
 
ترامپ ادعا کرد قبلا گفته است که باید علیه داعش، اعلان جنگ کرد اما کلینتون گفت به جمع آوری اطلاعات بیشتری برای نبرد با این گروه تروریستی نیاز است.  
 
باز هم واکنش این دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا، تفاوت های فاحش آن ها در خصوص سیاست خارجی را نشان داد. ترامپ با تکرار موضع خود می گوید آمریکا باید در واکنش به تروریسم، «با قدرت» برخورد کند.
 
در نیس فرانسه، یک راننده کامیون، بعد از منحرف کردن کامیون خود و برخورد به جمعیتی که برای جشن روز ملی فرانسه جمع شده بودند، بیش از 80 نفر را کشت. با این که هنوز مشخص نشده بود آیا این فرد برای داعش سوگند وفاداری یادکرده است یا نه، ترامپ در پاسخ به این پرسش مجری شبکه فاکس که آیا از کنگره اعلان جنگ علیه این گروه ترویستی را خواهد خواست یا نه گفت: «حتما، حتما، این جنگ است. اگر نگاه کنید می بینید که شعله های جنگ از همه طرف پیداست.»
 
او صحبت های خود را تکرار کرد که «باید با قدرت عمل کنیم» و اعلام کرد کماکان معتقد است آمریکا باید در تصمیم به بازگرداندن پناهندگان سوری به کشورشان، تجدید نظر کند.
 
ترامپ گفت: «می دانید؟ در گذشته یونیفرم وجود داشت و ما می دانستیم باید با چه چیزی بجنگیم. حالا مردمی را به کشورمان راه می دهیم که در بیشتر موارد، نمی دانند کجا هستند، که هستند، نه مدارکی دارند و نه اوراق هویتی.»
 
وقتی شبکه سی ان ان از کلینتون پرسید نظرش در خصوص دیدگاه ترامپ چیست، او پاسخ داد «مشخص» است که آمریکا با گروه های تروریستی مشغول نبرد است اما این یکی «نوع کاملا متفاتی از نبرد است». اما آن چه بسیار لازم است، نیروی نظامی نیست؛ بلکه کار اطلاعاتی است.
 
کلینتون گفت: «آن ها عاشق این هستند که آمریکا را به جنگ زمینی در سوریه بکشانند. من بر عملیات اطلاعاتی تمرکز خواهم کرد. من با متحدانمان همکاری نزدیک خواهم کرد و به تلاش هایمان علیه نظریه پردازانی که اعمال افراط گرانه را تبلیغ می کنند، شدت خواهم داد.»
 
سپس از کلینتون سوال شد آیا آمریکا با «اسلام افراطی» در نبرد است یا خیر. عبارت «اسلام افراطی» بارها توسط ترامپ در کارزار تبلیغاتی اش استفاده شده است و می گوید باید این خطر را شناسایی کرد. اما اوباما و کلینتون ترجیح می دهند از این عبارت استفاده نکنند و معتقدند ربط دادن تروریسم به اسلام، کمک می کند هر کس تفسیر خود از اسلام را ارائه دهد.
 
کلینتون پاسخ داد: «ما با جنگ طلبان بنیادگرایی در نبرد هستیم که از اسلام، برای جذب نیرو و به افراط کشاندن دیگران برای رسیدن به اهداف شیطانی خود استفاده می کنند. مهم نیست ما نام این افراد را چه بگذاریم. مهم این است که با آن ها چه می کنیم. وقتی به موفقیتمان در گرفتن اسامه بن لادن فکر می کنم به یاد می آورم که پرونده ای تشکیل دادیم، اطلاعات جمع آوری کردیم و بعد رئیس جمهور، دستور حمله را صادر کرد.»
 
کلینتون همچنین نظر نامزد جمهوری خواه در این خصوص که پناهندگان سوری را باید تروریست های بالقوه قلمداد کرد، مخالفت کرد. او گفت: «اگر ما در مورد زنان، کودکان، و ایتامی که از خشونت می گریزند صحبت می کنیم، یعنی فرق دارد با جوانان یا مردمی که سابقه دارند و می تواند مایه نگرانی باشد.»
 
اوباما در واکنش به حمله فرانسه، پاسخی به این موضوع نداد اما آن را «حمله تروریستی هولناک» خواند. او قول داد آمریکا از فرانسه حمایت می کند و در خصوص حمله تحقیق خواهد نمود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    ببین کی حرف از کار اطلاعاتی میزنه کسی که دیپلماتهاشو در لیبی به کشتن داد وبعد نامه های فوق سری رو با ایمیل شخصی ارسال می کرد.
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    به امید روزی که با کامیون سر شما و خانواده تان برود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس