کد خبر 603521
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

یک دستگاه کامیون با حمله به مراسم جشن ملی در شهر نیس فرانسه، روز گذشته صحنه ای مرگبار را در این شهر رقم زد و به این ترتیب فرانسه پس از حملات تروریستی خونین سال ۲۰۱۵ بار دیگر حمله تروریستی جدیدی را تجربه کرد.

مروری بر حملات تروریستی در فرانسه

به گزارش مشرق، حمله روز گذشته یک دستگاه کامیون به حاضران در جشن ملی در شهر نیس فرانسه صحنه‌ای خونین و مرگباری را رقم زد و به این ترتیب فرانسه پس از حملات تروریستی سال 2015 بار دیگر به صحنه حملات جدید تبدیل شد.

حملات تروریستی سال گذشته در فرانسه

13 نوامبر 2015

هفت حمله همزمان به مناطق مختلف در پاریس از جمله سالن نمایش باتا کلان  129 کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت. در آن زمان فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده و به منظور جلوگیری از فرار تروریست‌ها مرزهای فرانسه با کشورهای همسایه را بست.

داعش مسئولیت حملات پاریس را برعهده گرفته و اولاند تاکید کرد که این گروه با کمک از داخل فرانسه دست به این حملات زد. یک روز پس از آن جنگنده های فرانسوی و روسی محل استقرار داعش در الرقه در سوریه را هدف قرار داده و 33 نفر از اعضای این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند. همزمان با این حملات دادگاه فرانسه پدر و برادر «اسماعمیل مصطفی» یکی از عوامل حملات تروریستی پاریس را بازداشت کرد. در آن زمان شایعه حملات تروریستی جدید در پاریس موجب بروز ترس و وحشت در بین اهالی این شهر شد.

سه روز پس از حملات خونین پاریس هویت برخی از عوامل انتحاری و مغز متفکر این حملات یعنی «عبدالحمید ابا عود» یک بلژیکی مغربی الاصل مشخص شد و فردای آن روز نیز مسئولان امنیتی فرانسه به یک دستگاه خودرو دست یافتند که در حملات پاریس مورد استفاده قرار گرفته بود. همزمان با این اخبار شبکه سی.ان. آن نام عوامل انتحاری حملات پاریس را منتشر کرد.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که حضور نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف فرانسه تقویت می‌شود و مرزها با کنترل بیشتری تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

حمله خونین به دفتر مجله شارلی ابدو

هفتم ژانویه 2015

در تاریخ 7 ژانویه 2015 دفتر مجله شارلی ابدو هدف  حمله‌ای مسلحانه و مرگبار قرار گرفت. خبرگزاری فرانسه  با اعلام اینکه این حمله دست کم 12 کشته و حدود 10 زخمی بر جای گذاشت، افزود: دو نفر از کشته‌شدگان از ماموران پلیس بوده و چهار نفر از کاریکاتوریست‌های سرشناس و معروف فرانسوی از جمله سردبیر این مجله نیز در میان قربانیان بودند.

در این حمله دو مرد با نقاب‌های سیاه و کلاشنیکف به دفتر مجله در پایتخت فرانسه حمله کرده و حاضران را هدف تیراندازی قرار داده و سپس از محل گریختند و در جریان فرار نیز به تیراندازی ادامه دادند.

پلیس فرانسه در آن زمان اعلام کرد که مهاجمان جلسه شورای سردبیری شارلی ابدو را هدف قرار دادند. مهاجمان به دفتر شارلی ابدو پس ‌از دو روز در جریان درگیری با پلیس فرانسه کشته شدند.

کامیون وحشت در شهر نیس

14 ژوئیه 2016

یک دستگاه کامیون، حاضران در جشن ملی فرانسه در شهر نیس را مورد حمله قرار داد که در ا ثر آن  ده‌ها نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.
تصاویر اولیه از این حمله نشان می دد که تعداد زیادی بر روی زمین افتاده یا دراز کشیده بودند.

بر اساس جدیدترین آمار،  در اثر این حمله مرگبار،  80 نفر جان خود را از دست دادند و تلویزیون ن فرانسه نیز اعلا کرد که راننده کامیون به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    از کشته شدن افراد بی گناه و بی دفاع در حملات تروریستی متاسفیم مردم فرانسه اگر ذره ای درک و شعور دارند باید علیه حاکمان خود که پرورش دهنده و حامی تروریست های تکفیری در سوریه و عراق هستند اعلام جرم کنند حاکمان فاسد فرانسه وقتی که برعلیه یک دولت قانونی اقدام و با وقاحت تمام برای تروریست ها سلاح ، امکانات و... ارسال می کنند باید حالا به این جنایت ها پاسخ دهند کسی که باد می کارد طوفان درو می کند خون مظلومان و بی گناهان سوریه و عراق و... دودمان نظام سلطه و ایادی مزدور آن را درهم خواهد پیچید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس