گزینه احتمالی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جزء منتقدان سرسخت برجام و حامیان سینه‌چاک رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، پایگاه صهیونیستی «JTA» در گزارشی روز سه‌شنبه به معرفی «جیمز استارویدیس»، گزینه معاون اولی «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پرداخته است. 

«استاوریدیس»، ژنرال چهارستاره بازنشسته و از فرماندهان اسبق «ناتو» است که ستاد «هیلاری کلینتون» وی را برای گزینه معاونت ریاست‌جمهوری تأیید کرده است.

وی از جمله کسانی است که خواستار امضای معاهده رسمی بین آمریکا و اسرائیل در زمینه‌های دفاعی شده و به شدت از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرده است. 

وی، مطابق این گزارش، در زمان فرماندهی «ناتو» بین سال‌های 2009 تا 2013 بارها به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و با نیروهای ساختار امنیتی اسرائیل روابط نزدیک‌تری شکل داد. وی در آن زمان، برنده جایزه «موسسه یهودی امور امنیت ملی»، از سازمان‌های حامی رژیم صهیونیستی شد.

  «استاوریدیس»، بابت توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، از برجام انتقاد کرده است. وی در یادداشتی در «فارن‌پالیسی» در سال 2015، با توجه به نقائص برجام خواستار ایجاد پیمانی دفاعی میان اسرائیل و آمریکا شده است.

او می‌نویسد: «باید برای اجرای این توافق و گام‌های لازم برای کاستن از اثرات زیان‌بار آن چاره‌ای بیندیشیم. در صدر اولویت‌ها، بایستی بررسی جدی ایجاد یک ائتلاف رسمی با اسرائیل باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس