یکی از نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را معرفی کرده است تا به موجب آن با هدف جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه، تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای علیه این کشور تحمیل کنند.

 به گزارش مشرق، «ادم کینزینگر» نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالت «ایلینوی» لایحه‌ای را روز 12 ژوئیه (دیروز) ارائه داد تا طبق آن تحریم‌هایی را علیه آنهایی وضع کند که صلح و ثبات عراق یا دولت این کشور تحمیل کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش کرد، این لایحه موسوم به «H.R. 5727» است و هدف اصلی آن مقابله با نقش ایران در منطقه است و در صدد است با تصویب این لایحه، تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران و سازمانهایی که از نظر آمریکا «تروریستی» به حساب می‌آید، تحمیل کند.

کینزینگر در خصوص این لایحه گفت: «توافق هسته‌ای ناقص رئیس‌جمهوری آمریکا، ایران را تقویت کرده است و دلایل بیشتری به آنها برای ادامه تهدید ارزش‌ها ومنافع آمریکا داده است. نیات واقعی آنها اشکار است. این همان رژیم ایران است که مسئول زخمی کردن و کشتن سربازان آمریکایی با بمب‌های کنارجاده‌ای ساخت ایران در طول جنگ عراق است».

وی ادامه داد:‌ «ما نمی‌توانیم عقب بنشینیم و وانمود کنیم که تجاوز ایران در عراق و همچنین منطقه اطراف آن، بر امنیت ملی ما تأثیری نمی‌گذارد. به طور قطع تأثیر می‌گذارد».

این نماینده جمهوری‌خواه تصریح کرد: «لایحه‌ای که امروز معرفی کردم، رژیم ایران را مسئول هرگونه فعالیتی می‌کند که آینده ثبات عراق را تهدید کند. من از همکارانم برای مشارکت در این لایحه و برای پیوستن به من برای مهار جاه‌طلبی‌های استبدادی ایران در سراسر خاورمیانه تشکر و قدردانی می‌کنم».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس