رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: انگلیسی‌ها، کشف حجاب را برای جبران واقعه قیام تنباکو اجرایی کردند.

محمدی گلپایگانی: کشف حجاب، واکنش انگلیسی‌ها به قیام تنباکو بودبه گزارش مشرق، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در حاشیه همایش ملی قیام گوهرشاد که ظهر دیروز در تالار شهرمشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه قیام تنباکو تمام رشته‌های آن‌ها را پنبه کرده بود، گفت: انگلیسی ها از قیام تنباکو زخم‌خورده و صدمه‌دیده بودند و به دنبال فرد بی‌سوادی بودند که بتواند به اسلام لطمه بزند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سلسله کثیف پهلوی، بزرگ‌ترین ضربه را به اسلام زد، تصریح کرد: آن‌ها می‌خواستند لطمه قیام تنباکو را با واقعه کشف حجاب جبران کنند و داستان گوهرشاد تنها نمونه‌ای از این مبارزات است.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه مبارزه با مجالس عزاداری و مراسم‌های دیگر از جمله از بین بردن اوقاف، نشانه‌های مخالفت با اسلام بود، خاطرنشان کرد: محمدرضا پهلوی هم با شگردهای دیگری، همان سیاست پدر را با تشدید بیشتری ادامه داد.

 محمدی گلپایگانی: کشف حجاب، واکنش انگلیسی‌ها به قیام تنباکو بود
وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) این کشور بحران‌زده را نجات دادند و اگر دختران مسلمان باحجاب، آزادی‌هایی دارند و پیام حجاب به سایر کشورهای انتقال داده‌ شده است، مدیون رهبر کبیر انقلاب اسلامی هستیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس