دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از گنجانده شدن ۵ زبان خارجی جدید در برنامه درسی مدارس خبر داد.

به گزارش مشرق، جلسه 781 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: موضوع آموزش زبان‌های خارجی در آموزش و پرورش و دانشگاه دستور اول جلسه امشب بود که گزارش تفصیلی و جامعی از جانب وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه ارائه شد.

وی افزود: گزارشی نیز توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری بنیاد سعدی آماده شده بود که در آن به چگونگی آموزش زبان های خارجی در کشورهای مختلف پرداخته شده بود که اعضای جلسه در جریان وضعیت آموزش زبان خارجی در داخل کشور و سایر کشورها قرار گرفتند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آسیب ها و اختلالات موجود در این زمینه مورد توجه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت، گفت: نکته اعضای جلسه بر آن تاکید  کردند؛ آموزش زبان فارسی در سنین پایین و قوام بخشی و اهتمام به آن در آموزش و پرورش بود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران افزود: در خصوص آموزش زبان های خارجی نیز تاکید شد که انحصار نباید وجود داشته باشد و با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش نیز مقرر شده است که پنج زبان دیگر در مدارس تدریس شود.

مخبردزفولی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در این زمینه کارآمد شدن آموزش زبان خارجی است که مقرر شد ارزیابی آن را وزارت آموزش و پرورش انجام دهد و همچنین پیرامون اهداف آموزش زبان خارجی و آموزش آن متناسب با نیازهای دانش آموزان و دانشجویان قرار شد که بررسی های لازم صورت پذیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: برنامه درسی زبان خارجی نیز حتما باید مورد تجدید نظر و بازنگری قرار گیرد و متناسب با یافته های جدید کارآمد و بروزرسانی شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد؛ شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش در خصوص سن مناسب برای آموزش زبان خارجی به گونه ای که لطمه ای به زبان ملی و مادری وارد نشود و اقتضائات فرهنگی و ارزشی مورد توجه قرار گیرد بررسی های لازم را انجام داده و به همراه پیشنهادهای مرتبط به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

مخبردزفولی با اشاره به مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن برای دستگاه های گوناگون ماموریت تعریف شده بود گفت: برخی از اعضا درخصوص وضعیت عفاف و حجاب در جامعه نکاتی را مطرح کردند و موضوع در جلسه مورد بحث قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: رئیس جمهور در جمع بندی موضوع وزارت کشور را مامور کرد تا با پشتوانه شورای اجتماعی خود؛ گزارش جامعی از وضعیت عفاف و حجاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند و در آن نقاط ضعف و کاستی ها به همراه نقاط قوت و روش های خوب و اثربخش را مورد ارزیابی قرار داده و در این زمینه پیشنهادهای لازم را برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حائری ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    این دولت دست نیروهای انتظامی رو برای برخورد با بدترین و زننده ترین پوششها که هنوز در حد ده درصد پوششهای تو خیابونه بسته، بعد میخواید با چند تا کار فرهنگی، وضعیت اصلاح بشه؟!! این ده درصد مطمئن باشید چندسال دیگه پنجاه درصده. بعد بازم این دولتیا میان و میگن وزارت گزارش بده و راه های موثرو پیدا کنه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس