وزیر اطلاعات گفت: ۶ نفر از افراد وابسته به گروه‌های تروریستی که بنا داشتند در شب های قدر و روز قدس دست به اقداماتی بزنند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه شانزدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون دستگیری تیم تروریستی در ماه مبارک رمضان و اینکه آیا موارد دیگری از این قبیل نیز وجود داشته، گفت: خدا را شاکریم که در ماه مبارک رمضان به سربازان گمنام امام زمان(عج) این توفیق را داد که این مجموعه‌ای را که برنامه گسترده‌ای برای انفجار و اقدامات ضد امنیتی داشت را شناسایی کنند. این یکی از مواردی بود که زیر ضربه رفت و به اطلاع مردم رسید.

وی افزود: پیش از آن نیز گروه‌های تروریستی زیادی در مناسبت‌های مختلف ازجمله محرم و صفر، فاطمیه، 22 بهمن و روز قدس انگیزه زیادی پیدا می‌کردند که ضربه‌ای وارد کنند، حتی در شرایط عادی نیز سعی می‌کردند در مراکز جمعیتی مانند ایستگاه‌های مترو، نماز جمعه و دانشگاه ضربه‌هایی را وارد کنند که به لطف خدا همه اینها شناسایی شد و در رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت و زیر ضربه رفت.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: موردی که به مردم اطلاع‌رسانی شد یکی از مواردی است که به دلایلی آن را اطلاع‌رسانی کردیم، ما قبل و بعد از آن خانه‌هایی که در آنها بمب‌سازی صورت می‌گرفت و عناصر و مواد پیش‌ساز مواد انفجاری را فراهم کرده و در آن مراکز ترکیب می‌کردند را شناسایی، کشف و ضبط کردیم و افراد مرتبط نیز شناسایی شدند.

علوی با تأکید بر اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) اجازه کوچکترین آسیب به امنیت کشور و مردم را نمی دهند، گفت: بعد از اطلاع رسانی اخیر (دستگیری تروریست های تکفیری وهابی در تهران) 5 تا 6 نفر از افراد وابسته به گروه های تروریستی که بنا داشتند در شب های قدر و روز قدس دست به اقداماتی بزنند یکی پس از دیگری در شهرهای مختلف کشور شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در تخلیه اطلاعاتی که از این افراد صورت گرفت یک سری از عوامل ، سرپل ها و مرتبطان آنها را شناسایی کردیم و سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف اطلاعاتی در موقعیت مناسب آنها را دستگیر خواهند کرد و اجازه کوچکترین آسیب به امنیت کشور و مردم را به آنها نخواهیم داد.

وزیر اطلاعات افزود: این گروه ها عمدتاً وابسته به داعش هستند البته گروه های دیگری همه در مواردی بودند که خیلی معدود بودند.

علوی با اشاره به تحرک اخیر گروهک تروریستی منافقین در پاریس افزود: گروهک تروریستی منافقین در عمل توان ندارد و آنچه باعث اجتماع آنها شده نه توانمندی آنها بلکه استیصال دشمنان جمهوری اسلامی و استیصال کشوری مانند عربستان سعودی است که به هر روشی دست زدند تا به جمهوری اسلامی آسیب برسانند اما موفق نشدند از این رو فکر کردند با به صحنه آوردن عوامل اجاره‌ای منافقین و مطرح کردن دوباره آنها می‌توانند طرفی ببندند. در حالی که از پیوستن دهها نفر مرده یک نفر زنده شکل نمی‌گیرد و از کنار هم قرار گرفتن صفرهای فراوان حتی میلیاردها صفر باز هم نتیجه صفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه خدمتگزاران امنیت مردم مشرف به کارشان هستند گفت: این حرکت های مزبوحانه برای روحیه دادن به گروهک ترویستی منافقین و حامیان آنها و دشمنان سرخورده منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است که دل خود را با این چیزها خوش کنند البته چیزی از اینها در نمی آید همان طور که تاکنون چیزی درنیامده است.

وزیر اطلاعات گفت: از آنجا که مبارزه با موارد کلان مفاسد اقتصادی به عهده وزارت اطلاعات گذاشته شده هر مورد فسادی را که دیدیم با ریاست جمهوری مطرح کردیم و رئیس جمهور دستور قاطع برای برخورد داد و به بنده مأموریت داد که با وزیر و رئیس دستگاه های مربوط صحبت کنم که فرد متخلف برکنار شود که در این باره تاکنون مواردی از مدیران کنار گذاشته شده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که منتشر کنندگان فیش های حقوقی چه کسانی هستند گفت: هنوز نمی توانم در این باره نظر قطعی بدهم کم و بیش اطلاعاتی داریم این اطلاعات را تکمیل می‌کنیم و روزی که بتوانیم با شفافیت موضوع را بگوییم در درجه اول به مسئولان و مقامات عالی کشور منعکس می‌کنیم سپس با اتخاذ سیاست و با راهبردهای بالادستی به رسانه ای کردن آن اقدام می کنیم.

علوی در پایان افزود: آقای پورمحمدی وزیر دادگستری که قبلاً رئیس سازمان بازرسی بودند گفت 5 سال پیش همین حقوق ها را مطرح کردیم اما حساسیتی ایجاد نشد ظاهراً آن وقت خیلی قبحی برای آن قابل تصور نمی‌شده است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن از اصفهان ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    1 0
    خدا این سربازان را حفظ کند .
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    2 0
    داعشی ها منفی میدن!
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      0 0
      شاید بعضیا دستشون میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس