جلسه علنی امروز خانه ملت در تذکرات برخی نمایندگان، شاهد انتقاد به برخی سخنان عراقچی و صالحی درباره آب سنگین اراک و دیگر موارد هسته‌ای بود.

به گزارش مشرق، جلسه علنی امروز مجلس (22 تیر 95) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

جلسه امروز مجلس در حالی آغاز شد که 84 صندلی خالی در صحن مجلس به چشم می‌خورد و تنها 202 نفر از نمایندگان در صحن مجلس حضور داشتند.

نمایندگان در جلسه امروز خود گزارش پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد فعالیت‌های این نهاد و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود داشتند.

*افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد هدف اصلی رئیس و هیات امنا در این دوره است

در ابتدا پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گزارش خود به نمایندگان، گفت: هدف اصلی رئیس و هیات امنای کمیته امداد در این دوره پس از کسب رضایت پروردگار و رهبر معظم انقلاب کسب رضایت مددجویان و افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد است.

وی افزود: طبق حکم رهبر معظم انقلاب تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک‌های مردمی از نظر کمی و کیفی خواهد بود. در حکم رهبر انقلاب بر ایفای نقش دولت و مجلس تاکید شده است.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: انباشت فقر بین خانواده‌های تحت حمایت و پوشش کمیته امداد امری انکارناپذیر است. منابع امدادی که از مردم و دولت بدستمان می‌رسد متاسفانه پاسخگوی همه نیازهای افراد تحت پوشش در همه ابعاد نیست و کمیته امداد هم موظف است که نیازهای ضروری مددجویان و افراد تحت پوشش را رفع کند.

فتاح خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که اگر ما به مقوله فقر درست نپردازیم عوارض اجتماعی آن به صورت عمیق‌تر دامن جامعه را خواهد گرفت و در اینجا باید گفت که کار امداد پیشگیری است.

وی با بیان اینکه 6 درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود: با توجه به افزایش تورم تاثیر یارانه پرداختی کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر بودجه کمیته امداد و بهزیستی در بودجه سال 95 ، 1.5 درصد از بودجه جاری کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: اشتغال، معیشت، مسکن درمان آموزش و ازدواج مشکلات اساسی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد است. در یک نگاه کلی یک میلیون زن سرپرست خانوار، یک و نیم میلیون نفر سالمند ،‌200 هزار یتیم، 330 هزار دانش آموز، 75 هزار دانشجو، 20 هزار مریض صعب العلاج، 80 هزار کودک تحت تامین امنیت قضایی،‌40 هزار نفر سالمند زمین گیر و 30 هزار نفر با سرپرست زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و همه خانواده‌های تحت پوشش خدمات درمانی و بیمه تکمیلی و بیمه حوادث هستند.

فتاح خاطرنشان کرد: برنامه ما توسعه روحیه انفاق در بین مردم از طریق جشن‌های عاطفه ،نیکوکاری، رمضان و.... و کاهش تصدی گری در امداد استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در مساجد و خیریه‌ها و حامیان داخل و خارج کشور و استفاده از افراد داوطلب مردمی در امداد است.

وی افزود: کاهش هزینه‌های اداری و جاری امداد چابک سازی و سبک‌سازی،‌ حذف تشریفات اداری، شفافیت مالی و گزارش دهی به مردم و مسئولین از مسائلی است که ما با جدیت آنها را دنبال می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اشتغال خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش مهمترین مامورین و هدف کمیته امداد است؛ اظهار داشت: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که امداد فرامذهبی، فرا جناحی و فرا قومی عمل می‌کند و در مسائل سیاسی و انتخاباتی به هیچ وجه دخالت نخواهد کرد. امداد تحت زعامت (ولی امر مسلمین) رهبر معظم انقلاب است و تمام سعی ما بر این است که در چارچوب احکام شرع و نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب عمل کنیم. تمرکز اصلی کمیته امداد به جای افزایش و پرداخت مستمری ماهانه افزایش خدمات است.

فتاح خاطرنشان کرد: این قابلیت در کمیته امداد وجود دارد که در سال جاری با همکاری دولت و مجلس بالغ بر 200 هزار فرصت شغلی از طریق وام بانکی و منابع امدادی ایجاد شود.

وی افزود: منابع مالی قرض الحسنه برای اشتغال در بودجه 95 به 50 درصد رسیده و تقاضای ما این است که نمایندگان در یک حرکت جهادی و انقلابی به جبران مافات در این باره بپردازند. در مورد معاضدت حقوقی مددجویان کمیته امداد با همکاری قوه قضائیه 190 دفتر در سطح کشور علاوه بر مراکز رسمی که وجود دارند مشغول انجام وظیفه و رسیدگی به امور حقوقی مددجویان هستند و حدود 2000 وکیل نیز داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد متولی رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان است و این رسیدگی حداقلی و ناکافی است. نقصان مقررات، عدم اجرای صحیح بعضی از قوانین در این موضوع دخیل است.

فتاح خاطرنشان کرد: رکود، تورم، بیکاری، موضوع قاچاق کالا، واردات بی رویه کاهش رشد درآمد سرانه ملی در شدت فقر اضافه کرده که همه دولت‌ها و مجالس و همه مسئولین سهیم بوده‌‌اند.

وی افزود: رسیدن به محرومین مسئله حاشیه‌ای نیست بلکه متن انقلاب و است و امنیت اجتماعی ما که برای جامعه بسیار مهم و حساس است امروزه به این امر بستگی دارد.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: اقتصاد انفاق می تواند یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی تلقی شود و سیاستگذاران و مجریان باید به این امر عمل به عدالت اجتماعی توجه داشته باشند.

فتاح با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم که فقر از فعالیت‌ها و تصمیمات ما پیشی گیرد، خاطرنشان کرد: باید فقر را محدود و برای ابعاد مختلف آن چاره اندیشی کنند.

وی افزود: عجب فلسفه‌ای انقلاب امام دارد به آنهایی که نرسیدیم و در اوج فقر هستند حامی نظام و رهبری هستند و به آنهایی که به بیشتر رسیدیم که از قبل انقلاب خورده‌اند و چابپده‌اند و برده‌اند و نگاهشان به نظام و انقلاب معلوم است.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: مسئله حقوق‌های نجومی یک زنگ خطر است و نباید تبدیل به انتقام سیاسی شود و این موضوع تنها مربوط به این دولت نیست. این دردی بوده که در جامعه وجود داشته و الان ظهور و بروز پیدا کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دوم سخنانش و در پاسخ به سوالات برخی نمایندگان، اظهار داشت: ما برنامه داریم که در همه کمیسیون‌ها حضور پیدا کنیم. هفته گذشته نیز در دو کمیسیون حاضر شدم که نکات را از نزدیک شنیدیم؛ این تعامل را هم از این به بعد ادامه خواهیم داد که مسائل مدنظر نمایندگان مورد نظر ما باشد.

وی افزود: ما طی 5 سال گذشته مجموعا 6 هزار میلیارد تومان برای اشتغال افراد تحت پوشش این کمیته پرداخت کردیم، این به نسبت عدد خوبی است. در مجموع بالای 600 هزار نفر این وام را دریافت کردند. البته ما ادعا نمی‌کنیم همه آنها منتهی به شغل باثبات شده‌اند ولی حداقل بالای 80 درصد به استقلال اقتصادی منتهی می‌شود.

فتاح در ادامه تصریح کرد: سال گذشته 150 هزار نفر خانواده وارد این کمیته شدند در پایان سال گذشته 190 هزار خارج شدند یعنی سال گذشته خروجی ما بیشتر از ورودی بوده و امسال نیز در نظر داریم با همین روش حداقل 5 درصد از افراد تحت پوشش با روش‌ خودکفایی از کمیته امداد خارج شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال لاریجانی گفت: سال گذشته در قانون بودجه تبصره آمده بود که دو هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه داده شود. با هماهنگی هزار و 200 بانک‌، سهم کمیته امداد پرداخت شده اما امسال به جای اینکه این موضوع رشد کند این مقدار به هزار رسیده است. ما انتظار داریم اشتغال را در این شرایط رکود، تورم و وضعیت اقتصادی بیشتر کنیم لذا خواهشمندم این نکته‌ که نقص قانونی دارد،‌ اصلاح شود.

فتاح در رابطه با بحث 6 میلیون نفر شاغل که بیمه تامین اجتماعی ندارند، گفت: این یک نقص قانونی است. قانون وضع شده است که اگر ماشین و خودرویی بیمه شخص ثالث نداشته باشد حتما پلیس آن را نگه دارد، اما چطور انسان‌های ما که جانشان ارزشمندتر است، در جاده از بین می‌روند و دچار نقص عضو می‌شوند بیمه تامین اجتماعی ندارند؟ این حتما یک نقص قانونی است و می‌تواند رفع شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین یادآور شد: در رابطه بحث مبارزه با فقر باید گفت بخشی از این مسئله قانونی است. در حال حاضر 75 هزار نفر دانشجو در کشور داریم. اینها هزینه دارند. قانون باید به نحوی وضع شود آنهایی که کم‌درآمد هستند و توان ندارند از تحصیل باز نمانند. همچنین ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیز بسیار هزینه‌بر است و مانند گذشته نیست؛ برای این مسئله موضوع قانون در میان است که این اقشار باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی همچنین در رابطه با قانون هدفمندی یارانه‌ها،‌عنوان کرد: واقعا من نمی‌دانم این موضوع چقدر به عدالت نزدیک‌تر است. چرا 70 میلیون نفر یارانه می‌گیرند، چرا همه به مقدار مساوی یارانه دریافت می‌کنند؟ چرا‌ آنهایی که درآمد حداقلی دارند برابر با دیگران باید یارانه بگیرند. اگر قانون خوبی (که بخشی از آزادسازی یارانه دهک‌های بالا برای اشتغال دهک‌های پایین متوجه شود) در سال گذشته داشتیم امسال نیز اجرا شود مثمر ثمر خواهد بود.

فتاح در ادامه این مطلب افزود: همه قوانین می‌تواند تبصره‌ها و زوایای حمایتی خاص محرومان و جامعه را تحت پوشش داشته باشد اما به روال عادی در بانک‌ها هم این حمایت صورت نمی‌گیرد. وام‌های ما حداکثر 15 میلیون تومان است. برای همین وام‌های 5، 10 و 15 میلیونی خدا می‌داند ما چه مصیبت‌ها و چه زاجراتی داریم و چه مدارکی از آنها می‌خواهند. ضامن این افراد چطور می‌شود؟ گذشته نشان داده که این افراد خوش‌حساب بوده و اقساط خود را به صورت منظم پرداخت کردند اما در بخشی از موارد نقص قانون کار دست‌مان می‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در رابطه با وظایف بهزیستی و امداد باید گفت این موضوع حتما قانون می‌خواهد. از ما می‌پرسند شما در خیریه‌ها آیا نظارت دارید. البته در ایجاد آنها که کاره‌ای نیستیم چرا که وزارت کشور و بهزیستی مجوز می‌دهند. ما چطور این چند هزار خیریه‌ را بتوانیم مدیریت کنیم؟ اینجا نقص قانونی وجود دارد. لازم است در این میان با وضع قانون در مجلس خیریه‌ها ساماندهی پیدا کنند.

«ما نگران هستیم که برخی از این خیریه‌ها به هر دلیلی انفاقات مردم را که جمع‌آوری می‌کنند در محل اصلی هزینه نشود. در خصوص کمیته امداد ما به واسطه اینکه از دولت هم پول می‌گیریم هم سازمان بازرسی و هم دیوان محاسبات نظارت می‌کند. ضمن اینکه ما زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری هستیم؛ نهادهای نظارتی که تحت نظارت دفتر هستند به همه اجزا کمیته امداد از نظر مالی و حسابرسی نظارت می‌کنند. من به شما اطمینان می‌دهم که کار کمیته امداد در مرحله فعلی حقیقتا شفاف است. ما گزارش اقدامات و مسائل مالی را حتما در اسرع وقت به شما نمایندگان و مردم ارائه خواهیم داد.»

فتاح در خاتمه درباره تعدیل نیروهای این بخش اظهار داشت: نیروهای ما دو دسته هستند؛‌ نیروهای رسمی و کارمند دولت و نیروهای قراردادی، ساعتی و شرکتی. ما یک نفر نیروی رسمی تابع قوانین دولت را نه می‌توانیم تعلیق کنیم و نه تا به حال چنین کاری انجام داده‌ایم چون اجازه نداریم، امکان ندارد یک نفر را از این دسته تعدیل کنیم. آن بخش نیروهای قراردادی که منابع مالی آنها از داخل کمیته امداد تامین می‌شود جزو وظایف ماست که ما متناسب با شرایط فصلی نیرو زیاد می‌گیریم. ممکن است ماه دیگر شرایط به گونه‌ای دیگر باشد که با تعدادی قطع‌رابطه کنیم. ضوابط قراردادی آنها تابع شرایطی بوده که ما اجازه داشتیم که به صورت فصلی عمل کنیم و بسیاری از آنها در قالب نیروی شرکتی با ما همکاری دارند.

*سعیدی: کمیته امداد از تجربیات سایر موسسات در ارائه خدمات اجتماعی استفاده کند/دولت می‌تواند وام‌های محرومان را استمهال کند

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی به نمایندگان در سخنانی مهم‌ترین نیاز امروز کشور را روحیه انقلابی و جهادی خواند و با اشاره به اینکه باید برای این حلقه مفقوده تدبیری اندیشید، گفت: رویکرد جدید کمیته امداد مبتنی بر مردمی بودن است که با اتکا به آن می‌تواند بر مشکلات فائق آید.

وی با توصیه به کمیته امداد جهت بهره‌گیری از تجربیات موسساتی که در ارائه خدمات اجتماعی به ویژه به محرومین در شهرها موفق بوده‌اند بر ضرورت افزایش حمایت دولت از کمیته امداد تأکید کرد و اظهار داشت: در شرایطی که با رکود، بیکاری، خشکسالی و بی‌توجهی به معیشت روستائیان مواجهیم دولت و مجلس باید به کمیته امداد کمک کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف حکومت را طبق قانون اساسی فقرزدایی برشمرد و گفت: دولت می‌تواند وام‌های محرومان را استمهال کند.

گزارش فارس حاکی است عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه در چارچوب طرح اکرام، امروز بیش از یک میلیون نفر از ایتام تحت پوشش مردمی قرار گرفته‌اند بیان داشت: روزی که کمیته امداد تشکیل شد امام راحل یک کیسه پول خرد به مرحوم عسگراولادی دادند و گفتند بروید کمیته را تشکیل دهید.

این نماینده مجلس گفت: رابطه فعالیت کمیته امداد با عملکرد دستگاه‌های اقتصادی در کشور عکس یکدیگر است یعنی هر جا دستگاه‌های اقتصادی ضعیف عمل می‌کنند فعالیت کمیته امداد افزایش می‌یابد.

* بختیار: موازی‌کاری‌ها از مشکلات مهم در خدمت‌رسانی به محرومان است

در ادامه علی بختیار نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس نیز پس از ارائه گزارش پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به نمایندگان با تشکر از وی جهت تعطیل کردن ساختمان این کمیته در منطقه سوهانک که در شمال شهر تهران قرار داشت، گفت: مشکل مهم در خدمت‌رسانی به محرومان تعدد نهادها و موازی‌کاری‌هاست.

وی افزود: ظاهرا بنیاد مستضعفان و جانبازان داریم اما رسیدگی به خانواده‌های جانبازان مناسب نیست؛ همچنین سازمان بهزیستی داریم اما حقوق پرداختی به معلولان بین 50 تا 100 هزار تومان است.

بختیار به بر روی زمین ماندن بسیاری از قوانین مرتبط با ارائه خدمات به محرومان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به نظامی توسعه‌یافته در بخش اجتماعی دست یابیم باید مطالعه‌ای تطبیقی با کشورهای توسعه یافته در موضوع حمایت از محرومان انجام دهیم.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با درخواست از دولت جهت ارائه لایحه در این زمینه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک موضوع مهم، بحث حقوق مدیران و کارمندان کمیته امداد امام خمینی که بعضا در مقایسه با حقوق مدیران و کارمندان بهزیستی بیش از دو برابر است.

*صباغیان: رئیس‌جمهور و وزرا فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند/روحانی باید عذرخواهی کند

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه در اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس گفت: اقدامات خوبی در زمینه فیش‌های حقوقی از سوی مجلس و دولت انجام شد اما این موضوع به خوبی برای مردم روشن نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مشخص نشده است که مشکل از ضوابط و مقررات بوده است یا اینکه از قوانین سوءاستفاده شده است؛ اگر مشکل از قوانین و مقررات است پس چرا بعضی مدیران برکنار شدند و اگر مشکلات از مقررات بوده است چرا بزرگتر از این مدیران برکنار نشده‌اند؟ وزرا چطور؟ آنها که ناظر بودند چطور؟ با آنها چه کسی باید رسیدگی کند؟ مجلس در قبال آنها چه کرده است؟

صباغیان با اشاره به لغو تعطیلی دو هفته‌ای مجلس گفت: ما چیزی ندیده‌ایم و من حس می‌‌کنم تناقض‌هایی وجود دارد؛ آماری رئیس‌جمهور ارائه داد و گفت که این موضوع فراگیر بوده است شما گفتید نهصد و خورده‌ای بودند. آقای جلالی گفتند کمتر از نهصد نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در این جا اظهار داشت: من چنین چیزی نگفته‌ام و از قول من چیزی نقل نشده است که صباغیان ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که از آنجا که این بحث، بحث ملی است و سلب اعتماد عمومی شده است پیشنهاد من این است که آقای رئیس‌جمهور عذرخواهی کند.

وی خاطرنشان کرد: در همه کشورها اگر یک تلفن خصوصی از خط دولتی زده شود عذرخواهی و استعفا می‌کنند.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد من این است که اگر دولت قصد دارد با موضوع فیش ‌های حقوقی برخورد کند بنده رأی به آقای روحانی دادم اما باید در این قضیه جدی باشیم چرا که مردم انتظار دارند وزرای مربوطه باید بیایند و مورد استیضاح و سوال قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مردم می‌گویند رطب خورده نمی‌تواند منع رطب کند و رئیس‌جمهور، وزرا و ناظرینی که می‌خواهند به این مسئله رسیدگی کنند فیش‌های حقوقی خود را اعلام کنند. به علاوه ما نمایندگان مجلس نیز فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت:‌اگر الان با این موضوع برخورد نشود افرادی همچون بابک زنجانی به وجود خواهند آمد.

گزارش فارس حاکیست علی لاریجانی پس از اتمام اخطار صباغیان گفت: ما به خاطر پیگیری همین مسائل مهم تعطیلات مجلس را به عقب انداختیم. شما ملاحظه فرمودید که گزارش رسمی در مجلس قرائت شد و ریشه‌های این موضوع را بیان کرد و در آن قید شده است که تخلف از قانون بوده و تسامح در اجرای قانون نیز بوده است. پس از آن نیز کمیسیون اصل 90 مسئول شد که ریشه‌یابی دقیق‌تر کند،‌ چهار جلسه در این فاصله داشتند و امروز رئیس کمیسیون اصل نود به من گزارش داد و روی طرحی نیز کار می‌کنند که آن را به مجلس ارائه دهند و در حال پیگیری است و چیز خامی نیز نمی‌توانیم مطرح کنیم؛ چهار جلسه در این فاصله برگزار کرده‌ایم شما نیز اگر پیشنهادی دارید مطرح کنید.

وی خاطرنشان کرد: اینکه می‌فرمایید نمایندگان فیش حقوقی خود را منتشر کنند شما فیش دست‌تان است در اختیار رسانه‌ها قرار دهید و چیز پنهانی نیست و درباره اینکه از وزرا استیضاح و یا سوال انجام گیرد شما نمایندگان خود باید انجام دهید و این تصمیم رئیس جلسه نیست. تصمیم خود نمایندگان است. اگر واقعا به نتیجه‌ای رسیدید مکانیزم آن در آیین‌نامه است و کسی مخالفتی ندارد.

با رأی نمایندگان مجلس

موسوی و ساعی به عضویت شورای عالی اداری درآمدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان انتخاب اعضای ناظر خانه ملت در شورای عالی اداری را در دستور کار داشتند.

بر این اساس وکلای ملت از مجموع 227 آرای ماخوذه به سید فرید موسوی با 125 رای و زهرا ساعی با 106 رای برای عضویت در شورای عالی اداری رای مثبت دادند.

محمد وحدتی و علی کرد دیگر کاندیدای عضویت در شورای عالی اداری بودندکه حائز اکثریت آرای نمایندگان نشدند.

*لاریجانی: تلاش‌ها در کمیته امداد باید به سمت اشتغال باشد

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش فرزید فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) طی اظهاراتی گفت: تلاش‌ها باید به سمت اشتغال باشد.

وی ادامه داد: در مورد مسئله‌ای که آقای فتاح گفتند که بانک‌ها باید همکاری کنند از کمیسیون اجتماعی می‌خواهیم موضوع را پیگیری کند.

*حاجی‌دلیگانی: جلسات مشترک دولت و مجلس بدون وجود کیفیت لازم برگزار می‌شود/ انتقاد از عدم برگزاری نشست با قوه قضاییه

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس طی تذکری به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای برگزاری جلسات بدنه سه قوه اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس گفت: جلسات بین قوای مقننه و مجریه برگزار می‌شود اما این جلسات کیفیت لازم را ندارد. حاجی‌دلیگانی در بیان دلایل خود از پایین بودن کیفیت جلسات مشترک دولت و مجلس اظهار داشت: در این جلسات ما به عنوان نماینده ما فرصتی برای بیان نقطه‌نظرات‌مان پیدا نمی‌کنیم؛ ما با بدنه‌های مردمی در ارتباطیم ا ما در جلسه دولت و مجلس زمانی برای اینکه دغدغه و مشکلات مردم را بگوییم فراهم نمی‌شود.

وی همچنین از عدم برگزاری جلسات مجلس با قوه قضاییه انتقاد کرد و افزود: در راستای اجرای فرامین امام مسلمین خواستار برگزاری جلسه با قوه قضاییه هستیم.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت: پیشنهادتان را با قوه قضاییه مطرح و پیگیری می‌کنیم.

*سلیمی: حقوق‌بگیران نجومی باید عزل و محاکمه شوند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در ادامه با استناد به اصل 55 قانون اساسی اعلام کرد که دیوان محاسبات تاکنون گزارشی پیرامون حقوق‌های نجومی به نمایندگان نداده است.

وی اضافه کرد: آقای لاریجانی! شاید شما در جریان جزئیات گزارش دیوان باشید اما عموم نمایندگان در جریان اقدامات دیوان محاسبات نیستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی به استعفای برخی از مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: اکنون برخی استعفا می‌دهند در حالی که باید این افراد عزل و محاکمه شوند.

سلیمی با بیان اینکه دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی باید مورد بازخواست قرار گیرند، تصریح کرد: این افراد همانطوری که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید هرچه سریع‌تر عزل شوند.

وی به پرونده محمدرضا رحیمی نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که از آقای رحیمی پول گرفتند چرا محاکمه نمی‌شوند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از استماع تذکر سلیمی گفت: دیوان گزارش خود را ارائه کرده است، درواقع گزارشی که در صحن مجلس قرائت شد محصول کار دیوان، مرکز پژوهش‌ها و سازمان بازرسی بود.

وی ادامه داد: قوه قضاییه پیگیر مسئله است و موارد دیگر را نیز پیگیری خواهد کرد.

*گودرزی و رستمیان اعضای ناظر مجلس در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شدند

در ادامه نشست، نمایندگان ناظر مجلس در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشخص شدند.

بنا براین گزارش، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد با 171 رأی و علی رستمیان با 172 رأی از مجموع 206 رأی برای عضویت در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انتخاب شدند.

*دهقان: طرح مبارزه با جرایم اقتصادی پس از یک ماه هنوز چاپ نشده است

محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی ناظر به ماده 131 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: وقتی طرحی داده می‌شود باید در همان جلسه به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع شود در حالی که ما اکنون یک سال است که طرح جرایم اقتصادی را تقدیم هیات‌رئیسه کرده‌ایم و سه هفته‌ است که اعلام وصول نیز شده اما هنوز چاپ نشده است.

وی ادامه داد: آقای محبی‌نیا نماینده تکاب و میان‌دوآب نیز یک ماه است که طرحی به هیات‌رئیسه داده‌اند اما هنوز چاپ نشده است؛ در پاسخ به ما می‌گویند آقای دکتر رضایی در اداره قوانین دارند طرح را بررسی می‌کنند.

دهقان خطاب به پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس که اداره صحن را برعهده داشت گفت: اداره مجلس قاعده دارد و طبق قانون اساسی هیچ مرجعی از جمله هیات‌رئیسه مجلس و اداره توانیر می‌تواند طرح را نگه دارد.

دهقان گفت: طرح‌های نمایندگان معمولا در دفتر آقای دکتر رضایی در اداره قوانین معطل می‌ماند در حالی که طبق قانون نباید چنین شود.

وی در ادامه تذکر خود از ارائه طرحی دو فوریتی در دو هفته پیش به هیات‌رئیسه مجلس درباره مسئله حقوق‌های نجومی خبر داد و با اشاره به اینکه این طرح دو فوریتی نیز هنوز چاپ نشده است خاطرنشان کرد: طرح تحقیق و تفحصی نیز در مجلس گذشته برای همین موضوع «از کجا آورده‌اید؟» ارائه دادیم که به تصویب رسید اما از هفته پیش در هیات‌رئیسه مانده است و یکی از اعضای هیات‌رئیسه گفت قرار است تحقیق و تفحص‌ها ابتدائا در هیات‌رئیسه بررسی شود که مبنای قانونی ندارد و باید ظرف 48 ساعت اعلام وصول شود.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است؛ نایب‌رئیس اول مجلس در توضیح گفت: احتمالا در شروع کار مجلس با ازدحام طرح‌ها مواجه شدیم اما ما پیگیری می‌کنیم طرح به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شود.

در پاسخ به تذکر کواکبیان

لاریجانی: در پی عملکرد دیوان محاسبات 4 میلیارد تومان به خزانه برگشت داده شد

مصطفی کواکبیان در ادامه و در در تذکر شفاهی خود گفت: براساس ماده 18 آیین نامه داخلی هیأت رئیسه سوگند یادکرده بی طرفی را در اداره مجلس حفظ کند و با توجه به اینکه بعضی از نمایندگان محبت دارند و اعلام می کنند رئیس جمهور باید در رابطه با فیش های حقوقی غیر متعارف در مجلس حاضر و عذرخواهی کند معتقدم حتما اگر رئیس جمهور عذرخواهی کند، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نیز باید عذرخواهی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه دستگاه های نظارتی زیرمجموعه این قوا مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در بحث فیش های حقوقی خواب بودند و حقیقتاً مخلص آقای فتاح برای ارائه گزارش هستم ای کاش آقای سراج و آقای رحیمی رئیس دیوان محاسبات نیز گزارش ارائه می کردند.

کواکبیان افزود: باید گزارشاتی در رابطه با مطرح شدن فیش های حقوقی در خصوص عملکرد از سوی افراد مذکور  ارائه می شد و در جلسه قبل که تذکر دادم شما آقای دکتر لاریجانی فرمودید ابتدا باید خرج شود بعد اظهار داشتید به مدت یک ماه نبوده است بلکه چندین ماه حقوق دریافت کرده اند و سازمان بازرسی تنها به یک بانک مخصوص اشاره می کند و در رابطه با مجموعه اقدامات بحثی نمی شود و بنده ندیده ام دیوان محاسبات نیز گزارشی در این رابطه ارائه دهد.

لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: به نظر بنده دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبوده است و در این رابطه گزارش هایی در طول این مدت ارائه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در طول مدت اخیر گزارشی ارسال کرد که در چه تاریخ هایی و کدامیک از بانک های مطرح حقوق های آنچنانی دریافت کرده اند و در این رابطه به قوه مجریه گزارش ارائه شد اما متاسفانه به این موضوع توجه نشده است، نامه این گزارش موجود است و بنده آن را به کمیسیون اصل نود ارسال کردم.

لاریجانی ادامه داد: اکثر موارد مذکور به اطلاع وزارت اقتصاد رسیده که تخلف صورت گرفته است و متاسفانه به این موضوع گوش داده نشد و دیوان محاسبات نیز جلوی خیلی از تخلفات را گرفته است و در گزارشی که به بنده ارائه شد اعلام شده بود که حدود 4 میلیارد تومان به خزانه برگشت داده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:کارهای انجام شده در خصوص رسیدگی به موارد مذکور خبری نشده اما اینکه حجم در این رابطه به چه مقدار بوده مشخص نیست، البته ممکن است نقص در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بوده باشد اما نه اینطور که شما می گویید خواب بوده اند به دلیل اینکه کار انجام شده و هوشیاری بوده است اما اینکه به طور کامل بوده یا نه برای من محرز نیست لذا اعلام کردم توضیحات بیشتر به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

ابطحی در تذکر شفاهی:

عراقچی می‌گوید آب سنگین را به آمریکا فروخته‌ایم اما صالحی می‌گوید اصلا معامله‌ای نشده/کدام یک را باور کنیم؟

محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در تذکری شفاهی ناظر به ماده 104 آیین‌نامه‌ داخلی مجلس با اشاره به لزوم انتشار دستور جلسه علنی 48 ساعت قبل از آغاز صحن گفت: آنچه در دستور جلسه منتشر شده با آنچه در تابلوی صحن است و عزیزان می‌خوانند منافات دارد و هیات‌رئیسه باید در این زمینه دقت کند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به سخنان عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌آی مبنی بر فروخته شدن آب سنگین ایران به آمریکا و گرفتن پول آن اظهار داشت: این در حالی است که آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گویند چون آن دو میلیارد را آمریکایی‌ها بلوکه کردند اصلا معامله‌ای صورت نگرفت؛ حال آیا آقای صالحی درست می‌گوید یا آقای عراقچی؟

ابطحی در ادامه گفت: فکر می‌ کنم بحث حقوق‌های نجومی مسائلی از قبیل فروش آب سنگین ایران به آمریکا و موضوع IPC و قراردادهای نقدی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقاضا از نمایندگان مجلس بابت هوشیار بودن در این زمینه از هیات‌رئیسه مجلس خواست تذکرات لازم را در اینباره بدهند.

*پوربافرانی: سوالات مجلس نهم درباره چندشغله بودن مدیران دولتی بررسی نشده است

عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 22 تیرماه) در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس ناظر به ماده 109 آیین‌نامه داخلی با اشاره به اینکه نطق‌های 7 دقیقه‌ای نمایندگان اولویت دارد در ادامه درباره موضوع فیش‌های حقوقی گفت: افرادی در هیات‌مدیره‌های مختلف عضویت دارند و چند شغله هستند و زمانی که فیش حقوقی صادر می‌شود از هر کدام از این هیات‌مدیره‌ها چند میلیون حقوق می‌گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت ممانعت از عضویت افراد در بیش از یک هیات‌مدیره گفت: قوانین موجود اجرا و تذکرات اعمال نمی‌شود و در دولت قبل هم نمایندگان سوالات زیادی داشتند که رسیدگی نشده است.

پوربافرانی گفت: اگر امروز از وزیری سوال شود اما مورد رسیدگی و بررسی قرار نگیرد ممکن است مبدا ایجاد مشکلات و تخلفاتی شود و بسیاری از سوالاتی که در دوره قبل مجلس مورد رسیدگی قرار نگرفته است مربوط به همین موضوع چند شغله بودن بوده است و من از هیات‌رئیسه می‌خواهم اهتمام کند به سوالات نمایندگان از وزرا بررسی شود.

*طاهرخانی و انارکی عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شدند

در ادامه نشست، نمایندگان مجلس اعضای ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را انتخاب کردند.

بر این اساس بهمن طاهرخانی با 109 رأی و احمد انارکی با 94 رأی به عنوان عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شدند.

*تابش و حضرتی به عضویت شورای پول و اعتبار درآمدند

سپس نمایندگان اعضای ناظر در شورای پول و اعتبار را انتخاب کردند.

براین اساس، محمدرضا تابش و الیاس حضرتی به ترتیب با 136 و 126 رای به عضویت شورای پول و اعتبار درآمدند.

*موسوی لارگانی: سؤال از وزیر اقتصاد درباره وام بی‌بهره به مدیران در صحن طرح نشد

همچنین حجت‌لاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس یک علت پرداخت‌های نجومی به برخی مدیران دولتی را مربوط به مجلس عنوان کرد و گفت: یک سال و نیم پیش سوالی از وزیر اقتصاد داشتم که درباره همین وام‌های کلان با بهره صفر درصد به مدیران دولتی بود.

وی افزود: تعدادی از مدیران دولتی از این قبیل وام‌ها دریافت کردند ما از وزیر اقتصاد سوال کردیم و در کمیسیون اقتصادی نیز مطرح شد اما به صحن علنی که رسید گفتند اگر این مطلب پخش شود ممکن است مشکلاتی برای نظام به وجود آورد.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد دیگر این موضوع را پیگیری نکرد گفت: آن زمان خاطیانی که از این وام‌های با بهره صفر درصد دریافت کرده بودند برکنار نشدند و موجب شد که مدیران بانکها نیز با خود بگویند مگر ما کمتر از مدیران عامل شرکت‌ها و اعضای هیات مدیره آنها هستیم؟

وی ادامه داد: الان تعدادی از نمایندگان از وزرا سوالاتی دارند اجازه دهید این سوالات در کمیسیو‌ن‌ها مطرح شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ نماینده مجلسی مشکل شخصی با وزرا ندارد گفت: اگر آن زمان به مسئله اخذ وام های صفر درصدی توسط برخی مدیران رسیدگی شده بود مشکل فقط محدود به شرکت بیمه بود اما امروز چندین بانک نیز درگیر شده‌اند و ما می‌خواهیم هرچه سریعتر قوای سه گانه جلسات متعدد گذاشته و با اولویت این موضوع را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: در دیدارهای مردمی به ما می‌گویند برای اعطای وام یک میلیونی به مردم سپرده می‌خواهند اما برای 500 میلیون وام به یک مدیر دولتی سپرده نمی‌خواهند؟!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از هیات رئیسه مجلس خواست این موضوع را یگیری کرده تا این مشکل حل شود.

به گزارش فارس مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که اداره این جلسه را برعهده داشت در پاسخ گفت: این کاری که مجلس و دولت با هم باید پیگیری کنند و با عجله نمی‌توان‌ آنرا به نتیجه رساند.

*قاضی‌پور: وزیر خارجه به یاوه‌گویی‌های شاهزاده‌های سعودی پاسخ دهد

نادر قاضی پور در ادامه و در تذکری گفت: وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی باید به یاوه گویی‌های شاهزاده ‌های آدم‌کش سعودی پاسخ می دادند و از حقانیت جمهوری اسلامی دفاع می کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منافقان تا دیروز در آغوش صدام ملعون بودند و امروز در آغوش سعودی‌های وهابی هستند امیدواریم که به وزیر امور خارجه این تذکر ابلاغ شود تا با یاوه گویی های سعودی ها برخورد لازم صورت گیرد.

*پورحسینی و مرادی اعضای ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد شدند

در ادامه نشست علنی امروز وکلای ملت اعضای ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد را انتخاب کردند.

بر این اساس، شکور پورحسینی با 142 رأی و منصور مرادی با 130 رأی از مجموع 198 رأی مأخوذه به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد انتخاب شدند.

بیانیه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور با عاملین حمله تروریستی به فلاحت‌پیشه برخورد کنند

در پی حمله تروریستی به کاروان حامل نماینده مردم اسلام آباد غرب که به شهادت دو نفر نیز انجامید مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیانیه‌ای صادر کرد که در جلسه علنی امروز سه شنبه 22 تیر توسط غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد.

متن بیانیه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به این شرح است:

اقدامات ناجوانمردانه غیر انسانی و تروریستی اخیر به نماینده مردم اسلام آباد و فرماندار محترم دالاهو و مدیرکل شیلات استان کرمانشاه و شهادت دو نفر از همراهان را محکوم نموده و از نیروهای امنیتی و نظامی و اطلاعاتی کشور و استان کرمانشاه می‌خواهیم ضمن هوشیاری سریعا نسبت به شناسایی، دستگیری و برخورد قاطع با عاملین حادثه اقدام اساسی صورت پذیرد.

*پورابراهیمی: رئیس جمهور با دقت تعهدات مالی ایران به AFTF را بررسی کند

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس نیز در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: براساس توافقی که در تعهدات مالی مربوط به انگلیسی FATF که اخیرا به عنوان ذیل مجموعه گروه G7 انجام شده است قرار است ایران درباره بحث پولشویی و تامین مالی تروریسم تعهداتی انجام دهد.

وی با اشاره به جلسه فردای کمیسیون اقتصادی با مسئولین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: درخواست ما این است تعهدات کشور باید براساس مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران باید صورت گیرد و اگر قرار است در آنجا موضوع بحث تعهداتمان براساس کار گروه ویژه اقدام مالی موجب زیان برای کشور شود از نظر ما قابل قبول نیست و این اکشن پلن آن را سریعا مجلس باید ارائه کند تا براساس محتویات و ریز اطلاعات تعهدات جمهوری اسلامی مشخص می‌کند تصمیم گیری کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: لذا درخواست ما از آقای رئیس جمهور این است که با دقت و ظرافت خاصی موضوع بحث تعهدات ما را به FATF به صورت ویژه بررسی کند.

*سلیمانی: ریشه حقوق‌های غیرمتعارف در مصوبات خارج از اختیار شرکت‌های دولتی است

همچنین حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس ناظر به ماده 22 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره نظارت بر عملکرد دستگاه‌های تابعه گفت: درباره گزارشی که رئیس مرکز پژوهش‌ها ارائه داد و نیز بیانیه دولت درباره مبارزه با حقوق‌های غیرمتعارف دو نکته وجود داشت که یک مقداری به قانون و نحوه اعمال قانون کم‌لطفی و بی‌توجهی شد.

وی افزود: «در بیانیه دولت آمده است قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون پرداخت نظام هماهنگ سبب پرداخت‌های غیرمتعارف است.» در حالیکه قانون سببیتی بدون اجرا فراهم نمی‌کند و اگر ایرادی هست باید متوجه اجرای قانون باشد چرا که این دو قانون از سال‌های 70 و 86 تا الان در حال اجراست.

سلیمانی گفت: اجرای بد قانون و یا عدم اجرای قانون است که ایجاد اشکال می‌کند و یا مصوباتی که نهادها خارج از اختیارات مصوبه تصویب کرده‌اند.

در تذکر نمایندگان به رئیس جمهور مطرح شد

تأکید بر تشکیل کمیته‌ ویژه برای بررسی پدیده ریزگردها در کشور

 در پایان،‌ تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

محمد قمی و نظر افضلی نمایندگان پاکدشت و نهبدان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و و تبدیل وضعیت آنان و رعایت عدالت در اجرای ماده 51 قانون راجع‌به ایثارگران شدند.

حبیب‌الله دَه‌مَرده و احمدعلی کیخا نمایندگان زابل در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار رسیدگی فوری به وضعیت رکود و تعطیلی صنایع تبدیلی کشاورزی و ضرورت برنامه‌ریزی جدی برای توسعه بیش‌تر صنایع وابسته به بخش کشاورزی شدند.

پروانه مافی نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت خودکشی‌های پی‌درپی دانش‌آموزان شد.

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی معلولان شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، سید مهدی فرشادان، و شهاب نادری نمایندگان اسلام آباد غرب، سنندج و پاوه در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار صدور دستور برای ایجاد کمیته بحران در خصوص مشکل ریزگردها شدند.

سیدحسین نقوی‌حسینی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، محمدرضا ملکشاهی‌راد، حمید بنایی و اسدالله عباسی نمایندگان ورامین، همدان، خرم‌آباد، گناباد و رودسر در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت عدم اجرای ماده 51 قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران در مورد فرزندان شاهد آموزش و پرورش شدند.

سید فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران به وزیر نفت لزوم تعیین‌تکلیف قراردادهای مربوط به استخراج نفت و گاز از میادین مشترک در مناطق مرزی را متذکر شد.

حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به وزیر دفاع لزوم پرداخت مستمری رزمندگان معسر را متذکر شد.

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش به نیروهای پیمانی شد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت عدم رعایت مصوبه مجلس راجع‌به ارائه بلیت نیم‌بها به جانبازان و ایثارگران شد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزرای کار و صنعت خواستار تسریع در حل مشکلات شرکت دخانیات کشور شد.

فرهاد فلاحتی و فرهاد تجری نمایندگان مردم قائنات و قصرشیرین در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات ماده 180 قانون برنامه با هدف کاهش سطح محرومیت‌های مناطق کشور شدند.

پروانه مافی نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر بهداشت لزوم نظارت سازمان غذا و دارو بر کارخانه‌های دارویی کشور را متذکر شد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار صدور دستور رسیدگی به علت اخراج محققان و دانشمندان سازمان انرژی اتمی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    یاعلی
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    یه حرکتی چیز بالاخره
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    به فکر معیشت جوانان باشید
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    کمیته امداد شهرستان ها خیلی به مردم تحت پوشش رسیدگی نمی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس