کد خبر 602373
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

با وجود گذشت چند روز از آغاز تجمعات مردمی علیه تبعیض نژادی در شهرهای مختلف آمریکا و دستگیری‌های گسترده معترضان، اعتراضات به این پدیده ضد بشری همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی پلیس آمریکا و دستگیری‌های حاضران در تجمعات علیه تبعیض نژادی در شهرهای مختلف آمریکا، همچنان صدای اعتراض معترضان از مناطق مختلف به گوش می‌رسد.
 
از هفته گذشته و به دنبال کشته شدن دو سیاه پوست آمریکایی به ضرب گلوله نیروهای پلیس آمریکا، اعتراضات علیه تبعیض نژادی بار دیگر مردم این کشور را به خیابان‌های شهرهای مختلف کشانده است.
 
در ادامه سریال حضور مردم در تظاهرات علیه تبعیض نژادی حالا ایالت جورجیا شاهد تجمع گسترده معترضان است و مناطق مختلف آتلانتا، پایتخت این ایالت به محل تجمع معترضان تبدیل شده است.
 اعتراضات مردمی در جورجیا آمریکا +عکس
نکته جالب توجه تجمع تظاهرات‌کنندگان در آتلانتا، حضور تعداد زیادی از معترضان در برابر منزل «ناتان دیل» فرماندار ایالت جورجیا است.
 
معترضان به تبعیض نژادی با وجود حضور پررنگ نیروهای پلیس و خطر درگیری و بازداشت توسط نیروهای امنیتی، خود را به مقابل منزل فرماندار رساندند. برخی از معترضان هم اقدام به بست نشستن در خیابان‌های نزدیک منزل فرماندار جورجیا کردند.
 اعتراضات مردمی در جورجیا آمریکا +عکس
نیروهای پلیس آمریکا در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا ضمن تلاش برای متفرق کردن معترضان، مدیریت بحران را در پیش گرفتند.
 
به همین منظور «جورج ترنر» رئیس پلیس آتلانتا به همراه شهردار با حضور در جمع معترضان که رهبری آنها را گروه «جان سیاهان اهمیت دارد» در دست دارد، از آنها خواسته به «مذاکره و گفتگو» روی بیاورند.
 
گفته می‌شود رئیس پلیس آتلانتا موفق شده رضایت چند تن از رهبران تجمع اعتراضی را برای مذاکره و گفت وگو جلب کرده و آنها در یک ون حفاظت شده توسط نیروهای پلیس، گفتگو کردند.
 اعتراضات مردمی در جورجیا آمریکا +عکس
از سوی دیگر خبر رسیده که نیروهای پلیس پیش از مذاکره رئیس پلیس و شهردار، نیروهای امنیتی تعدادی از معترضان را بازداشت کرده بودند و یکی از محورهای مذاکره، آزادی معترضان بوده است.
اعتراضات مردمی در جورجیا آمریکا +عکس 
 
اعتراضات مردمی در جورجیا آمریکا +عکس 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    جالبه پلیس سیاه، رئیس جمهور سیاه، دادستان سیاه و .... ولی همچنان خوی نژاد پرستی در افکار مردمشون ازبین نرفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس