رئیس‌ مجلس درباره انتشار فیش‌های حقوقی نمایندگان مجلس، گفت: شما می‌توانید فیش‌هایتان را به رسانه‌ها بدهید و مخالفتی در این زمینه نداریم زیرا چیز پنهانی نیست.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 22 تیر) خانه ملت در پاسخ به اخطار نماینده مهریز که درباره فیشهای حقوقی نجومی بود، گفت: فیشهای حقوقی نجومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مجلس نیز به دلیل این اهمیت تعطیلات تابستانی‌اش را دو هفته به تاخیر انداخت.

وی افزود: در روزهایی که مجلس از هفته گذشته جلسه نداشته 4 جلسه با فراکسیون اصل 90 و دستگاههای نظارتی و مرکز پژوهشها داشته‌ایم و مرکز پژوهشهای مجلس نیز گزارشی ارائه کرده که در آن ریشه‌های فیشهای حقوقی مطرح شده که تسامح در اجرای قانون و تخلفات قانونی نیز در آن عنوان شده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه به کمیسیون اصل 90 مجلس ماموریت داده شده که موضوع فیشهای حقوقی نجومی را بررسی کند، اظهار داشت: قرار شد کمیسیون اصل 90 ریشه‌یابی دقیق‌تری نسبت به موضوع داشته باشد و جلساتی برگزار شده و امروز هم رئیس این کمیسیون به بنده گفت که طرحی را آماده کرده‌ام که در مجلس ارائه شود. این طرح در حال انجام است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: گزارشهای جدیدی نیز از بخشهای نظارتی درباره آخرین اقداماتشان در حوزه پیگیری فیشهای نجومی انجام شده و در مجموع می‌توان گفت که این موضوع در مجلس در حال پیگیری است. ما نمی‌توانیم مطلب خامی را مطرح کنیم. باید بررسیهای لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اظهارات نماینده مهریز که خواستار انتشار فیشهای حقوقی نمایندگان مجلس شده بود، گفت: شما می‌توانید فیشهایتان را به رسانه‌ها بدهید و مخالفتی در این زمینه نداریم زیرا چیز پنهانی نیست.

رئیس مجلس همچنین در خصوص سؤال و استیضاح از وزرا در خصوص فیشهای نجومی حقوقی هم گفت: نمایندگان برای سؤال و استیضاح اختیار دارند که البته این موضوع به تصمیم رئیس جلسه بستگی ندارد اگر شما واقعا به این تصمیم رسیده‌اید مکانیسم آن در آیین‌نامه وجود دارد و می‌توانید آن را انجام دهید و کسی مخالفتی با آن ندارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    اصلش هم همینه باید شفاف سازی بشه
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 1
    لاریجانی: مجلس با انتشار فیش‌های حقوقی نمایندگان مخالفتی ندارد
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    الحمدالله
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    نمایندگان باید مدافع حقوق مردم باشنددر غیر اینصورت باید راهی برای عزل نامبردگان جستجو نمود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس