رؤسای دو کمیسیون مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت دادگستری این کشور خواستند برای روشن شدن این امر که آیا هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری درباره استفاده از ایمیل شخصی دروغ گفته است یا خیر، تحقیقاتی آغاز کند.

به گزارش مشرق، این دو نماینده جمهوری خواه به نام های جیسون چافتز (Jason Chaffetz)، رئیس کمیسیون «نظارت و اصلاح دولت» و باب گودلیت (Bob Goodlatte)، رئیس کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به چانینگ فیلیپس (Channing Phillips)، دادستان امریکایی اعلام کردند «مدارکی که پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی در تحقیقات خود درباره استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی خود به جای ایمیل کاری جمع آوری کرده است، با بسیاری از جنبه های شهادت همراه با سوگند او در کنگره متناقض به نظر می آید ».

اف بی آی در پایان تحقیقاتی یک ساله درباره استفاده کلینتون از ایمیل شخصی به جای ایمیل کاری، توصیه کرد تحقیقات علیه کلینتون در این باره که هشتم نوامبر به عنوان نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد، متوقف شود و لورتا لینچ (Loretta Lynch)، وزیر دادگستری آمریکا نیز این توصیه را پذیرفت.

با این وجود، اف بی آی در نتیجه گیری خود اعلام کرد وزیر امور خارجه سابق آمریکا درباره ایمیل هایی که دارایی اطلاعات محرمانه ای بوده است، «فوق العاده سهل انگاری» کرده است.

هیلاری کلینتون پاسخ داد هنگام استفاده از ایمیل شخصی خود فکر نمی کرد در موقعیتی همراه با اطلاعات محرمانه قرار بگیرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس