کد خبر 602243
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم با انتشار اسناد نظامی جدید از آرشیو جنگ دوم علیه لبنان در سال 2006 نوشت که « نبرد بنت جبیل» یکی از سخت ترین نبردهای در این جنگ بوده و هیچگاه از یاد اسرائیلی ها نمی رود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، آیزنکوت بعداز گذشت ده سال از تجاوز رژیم صهیونیستی علیه لبنان و شکست ارتش صهیونیستی در مقابل رزمندگان مجاهد مقاومت با صدور پیامی تلاش کرد تا این شکست را کم اهمیت جلوه دهد.

وی ادعا کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی توانستند معادله بازدارندگی را تقویت کنند و آرامش را به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان بازگردانند.

آیزنکوت در این پیام که روزنامه صهیونیستی « اسرائیل هیوم» آن را منتشر کرد، به مهمترین اشتباه های اسرائیل درجریان تجاوز تابستان سال 2006 علیه لبنان ( جنگ 33 روزه) اعتراف و بر ضرورت فراگرفتن درس های عمیق از این جنگ برای بهبود بیشتر قدرت ارتش اسرائیل تاکید کرده است.

در این پیام ادعا شده است: مفهوم ساختاری و نظامی ارتش اسرائیل تغییر کرده و به روز شده است وتاکنون پنج گام برای بهبود آمادگی و قدرت نظامی نیروهای احتیاط برداشته زیرا بر این نیروها به عنوان پشتیبانی مهم برای همه سناریوهای اضطراری و جنگی تمرکز شده است.

رئیس ستاد ارتش صهیونیستی با بیان اینکه « خطردیگری که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند از جبهه داخلی است»، افزود: در دهه گذشته ارتش اسرائیل برای برنامه ریزی های راهبردی اقدام کرده و بر جنگ علیه حزب الله لبنان به عنوان دشمن متمرکز بوده است.
وی با تاکید به اینکه « ارتش اسرائیل باید برای مقابله با هرگونه سناریوی احتمالی آماده باشد»، اضافه کرد: دشمنان ما در مرزهای شمالی آمادگی ارتش اسرائیل را همواره آزمایش می کنند.

آیزنکوت در عین حال ادعا کرد که ارتش اسرائیل در زمان جنگ قاطعیت و آمادگی خود را ثابت می کند.
 
** انتشار اسناد جدید از جنگ 33 روزه

روزنامه صهیونیستی « اسرائیل هیوم» همچنین با انتشار اسناد نظامی جدید از آرشیو جنگ دوم علیه لبنان در سال 2006 نوشت که « نبرد بنت جبیل» یکی از سخت ترین نبردهای در این جنگ بوده و هیچگاه از یاد اسرائیلی ها نمی رود.

این اسناد شامل تصویرها ومحتوای تماس های ارتباطی افسران عملیاتی تیپ ویژه گولانی ازجمله تماسی بین سرهنگ« یونی شیطبون» فرمانده وقت گردان 51 این تیپ با سرهنگ « یانیف عاشور» است.

شیطبون اکنون عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و عاشور همچنان یک نظامی است.
در این تماس ، شیطبون و عاشور در باره افزایش زخمی ها و کشته های ارتش صهیونیستی به ویژه هلاکت هشت نظامی گردان 51 از جمله سرگرد« روعی کلان» معاون فرمانده این گردان سخن می گویند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین ازعملیات ناکام نیروهای ویژه و چترباز ارتش صهیونیستی برای محاصره شهر بنت جبیل ، حمله هوائی اشتباهی خلبانان صهیونیست علیه نیروهای خودی بجای رزمندگان حزب الله پرده برداشته و نوشته است که در این حمله اشتباه 14 نظامی صهیونیست کشته شده اند.

اسرائیل هیوم همچنین شیوه نابودی دو دستگاه تانک تیپ 401 هنگام تلاش ارتش صهیونیستی برای نجات نظامیان صهیونیست گرفتار در کمین نیروهای مقاومت را تشریح کرده و نوشته است یکی از تانک ها با موشک هدف قرار گرفت و تانک دوم هم با انفجار مین کاشته شده در مسیر آن به آتش کشیده شد.
 
** جنگ آینده با حزب الله از نگاه یک فرمانده صهیونیست

« یارون لور» معاون فرمانده گردان شناسائی تیپ احتیاط الاسکندرونی ارتش صهیونیستی در گفت وگو با روزنامه « یدیعوت آحرونوت» با اعتراف به شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه علیه لبنان در رویاروئی با مقاومت، آماده نبودن ، روشن نبودن اهداف ماموریت و بی اعتمادی را سه عامل اصلی این شکست اعلام کرد.

« روعی تیمور» فرمانده این گردان هم گفت: نبرد آینده با حزب الله در خاک فلسطین اشغالی خواهد بود و نیروهای حزب الله در این جنگ از مرزها عبور خواهند کرد.

وی افزود: مشارکت حزب الله در جنگ سوریه، تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد و اکنون به یک ارتش تبدیل شده و بجای تاکتیک های دفاعی بر تاکتیک های هجومی متمرکز شده است.

روعی تیمور اضافه کرد: هدف حزب الله نفوذ به خاک فلسطین اشغالی و کشتن هر چه بیشر نظامیان اسرائیلی است و به همین دلیل رزمایش های ما بر این اساس طراحی شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    اگر اشتباه نکنم حدیثی از امام علی علیه السلام هست که مضمون آن چنین است : هر کس در سرزمین خود بجنگد خوار میشود . با تجربه اینکه بهترین دفاع حمله است ، ببینید حزب الله به کجا رسیده که ارتش مثلاً چهارم جهان !! تاکتیک خود را بر اساس تهاجم یک حزب به داخل خاک اشغالیش طراحی کرده است . خاک بر سر مثلاً ارتشهای چهل و چند کشور عربی که جز شکست از مقابله با ارتش اشغالگر قدس نصیبی نداشته اند و خاک عربی !! خودشان را دو دستی تقیمش کرده اند و جز با ذلت به برخی از اراضی دست نیافته اند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس