کد خبر 60208
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷

فرزند شهيد مطهري با تأكيد بر ضرورت استفاده عملي و كاربردي از آثار اين شهيد بزرگوار گفت: به دليل اينكه امكان تحريف مطالب استاد مطهري در تلخيص وجود دارد؛ با خلاصه كردن آثار استاد مخالفم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «علي مطهري» نماينده مجلس شوراي اسلامي و فرزند شهيد آيت‌الله مرتضي مطهري در نخستين جلسه ستاد بزرگداشت سي و سومين سال شهادت اين استاد معظم كه در خانه‌موزه شهيد مطهري برگزار شد، اظهار داشت: هنوز ارزيابي از برنامه‌ريزي صورت گرفته براي سي‌ودومين بزرگداشت استاد مطهري انجام نشده است كه در آن برنامه چه قوت‌ها و ضعف‌هايي وجود داشته است.
وي افزود: شهيد مطهري بايد در طول سال در جامعه حضور داشته باشد؛ به طور مثال استاد مطهري درباره ماه رمضان، شب‌هاي قدر و شهادت حضرت امير‌(ع) مطالب بسيار دارد اما چه‌قدر ما مصمم هستيم كه اين سخنراني‌ها را به گوش مردم برسانيم؟! ما وظيفه داريم اين مطالب را آماده و در اختيار مردم قرار دهيم.
علي مطهري ادامه داد: از آن‌جايي كه آثار پرمايه بسياري از استاد مطهري باقي مانده است؛ دست ما خيلي باز است و مي‌توانيم مطالب استاد را در اختيار مردم قرار دهيم و مردم در طول سال به انواع مختلف با آثار استاد روبه‌رو شوند.
وي با بيان اينكه تفكرات شهيد مطهري بايد هم در داخل كشور و هم در خارج از كشور به خصوص در كشور‌هاي مسلمان حضور داشته باشد، افزود: به عنوان مثال، امكان ترجمه آثاري از استاد مطهري درباره بيداري اسلامي وجود دارد كه اين آثار مي‌تواند در اختيار مردم مسلمان يمن، مصر و بحرين قرار گيرد.
علي مطهري گفت: بايد با آثار استاد مطهري كاربردي و عملي برخورد شود، من به اين دليل با خلاصه كردن مطالب استاد مطهري مخالف هستم كه امكان تحريف آثار او با خلاصه كردن وجود دارد.
وي ادامه داد: اما ارائه منتخبي از آثار شهيد مطهري با تعهد به اينكه دخل و تصرفي در خود اثر نشود؛ اشكالي ندارد و بهانه‌هايي مانند اينكه مردم وقت ندارند و كتاب را بايد خلاصه كرده و در اختيار مردم قرار داد درست نيست، زيرا مردم 3 تا 4 ساعت پاي تلويزيون مي‌نشينند و وقت خود را با آن پر مي‌كنند.
علي مطهري در پايان سخنان خود تأكيد كرد: بهترين روش استفاده از آثار شهيد مطهري اين است كه مردم به آثار اصلي او رجوع كنند و در خلاصه معمولاً نويسنده به اندازه فهم و برداشت خود آثار را تقليل مي‌دهد و اين كار درستي نيست.
به گزارش فارس،نخستين جلسه ستاد بزرگداشت سي‌و‌سومين سالگرد شهيد مطهري عصر روز گذشته (چهارشنبه 12 مردادماه) در خانه‌موزه شهيد مطهري واقع در خيابان شهيد كلاهدوز‌(دولت) آغاز و با صرف افطاري و سپس صحبت‌هاي «علي لاريجاني» پايان يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس