کد خبر 602075
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸

پس از انتقاد رئیس جمعیت علمای عراق از الازهر به دلیل بی تفاوتی درباره انفجار تروریستی کراده در مرکز بغداد، الازهر بالاخره روز دوشنبه این حمله تروریستی را محکوم کرد.

الازهر سرانجام انفجار کراده را محکوم کرد
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری روزنامه الدیار، الازهر با صدور بیانیه ای، حملات تروریستی که در منطقه کراده در بغداد و شهرستان بلد در استان صلاح الدین در هفته قبل رخ داد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تمامی این اقدامات تروریستی با تعالیم دین اسلام و تمامی ادیان آسمانی و اصول انسانی تناقض دارد و باید تمامی گروه ها و نیروهای عراقی با وجود تفاوت در گرایش ها و فرقه هایشان متحد و همدل باشند تا بتوانند خطر ترورریسم را دور کنند.

بیانیه مذکور می افزاید: الازهر این مصیبت را به ملت عراق به ویژه خانواده های قربانیان این حمله تروریستی تسلیت گفت و از خداوند متعال رحمت بیکران خود را برای قربانیان آن مسألت کرد.

پیشتر «خالد ملا» رئیس جمعیت علمای عراق از سکوت الازهر در قبال جنایت تروریستی الکراده بغداد به شدت انتقاد کرده بود.

وی اظهار داشت: حتی رسانه های بی طرف در عراق که شاهد کشته شدن صدها نفر در کراده بغداد بودند این انفجار تروریستی را محکوم کردند، ولی الازهر در این باره سکوت کرد و آن را محکوم نکرد.

وی با بیان این که انفجار کراده منجر به مرگ بیش از 300 شهروند عراقی شد، افزود: این در حالی است که الازهر انفجار بمب در مسجد شریف نبوی مدینه منوره که موجب کشته شدن 4 شهروند سعودی شد را محکوم کرد.

رئیس جمعیت علمای عراق گفت: برخی از علما هستند که حتی بعد از آن که تروریست ها به مرقد مطهر رسول الله (ص) نیز رسیده اند، نمی خواهند از خواب غفلت بیدار شوند.

خالد الملا از برخی مراجع عالیقدر تشیع و نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، پاپ تواضروس دوم پاپ اسکندریه و رهبر قبطیان ارتدوکس خواست تا اتاق عملیاتی علیه افراط گرایی تشکیل دهند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس