روزنامه دولتی سوریه به نقل از منابع مطلع از انجام مذاکره چند شخص میانجی با سرکرده‌های جبهه النصره و داعش در اردوگاه «یرموک» خبر داد و تأکید کرد که در این مذاکرات مسئله خروج این دو گروه از این اردوگاه قطعی شده است.

 به گزارش مشرق، منابع مطلع از انجام مذاکراتی برای خروج گروههای تروریستی جبهه النصره و داعش از اردوگاه «یرموک» واقع در جنوب دمشق خبر می‌دهند.

روزنامه دولتی «الوطن» سوریه امروز دوشنبه گزارش داد که چند میانجی از چندی پیش وارد اردوگاه شده و با النصره مذاکره کرده اند تا این گروه از اردوگاه خارج شود.

به گزارش این روزنامه، دور بعدی مذاکره این افراد طی دو روز آینده برگزار خواهد شد. منابع آگاه اعلام کردند که در جریان این مذاکرات از سرکرده‌های النصره مهمترین سوالی که پرسیده می‌شود این است که چه هنگام اردوگاه را تحویل خواهند داد.

به گفته این منابع، در این مذاکرات بر سه نکته اصلی تمرکز شده که مهمترین مسئله آن «ایجاد راه خروج» است و تقریبه مذاکرات به پایان رسیده و مسئله خروج نیز به زودی انجام خواهد شد.

الوطن در ادامه گزارش داد که همزمان با النصره با داعش نیز مذاکره می شود تا از ادوگاه خارج شود.

این منابع همچنین اعلام کردند، مذاکره با این گروهها هیچ ارتباطی با توافقی ندارد که در اواخر سال گذشته منعقد شد تا این دو گروه از منطقه جنوب خارج شوند؛ توافقی که پس از ترور «زهران علوش» سرکرده اصلی جیش الاسلام اجرای آن با مشکل مواجه شد.

این منابع درباره مقدمات امنیتی در اردوگاه پس از خروج النصره و داعش از اردوگاه یرموک تأکید کردند که دمشق و سازمان آزادی بخش فلسطین مدیریت این مسئله را بر عهده خواهند داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس