کد خبر 601730
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

وزارت دادگستری اسرائیل اعلام کرد، دادستان کل این رژیم دستور آغاز تحقیق درباره پرونده مرتبط با نخست‌وزیر را صادر کرده ولی ماهیت این امور را روشن نکرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستان کل رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه دستور داد یکی از پرونده‌هایی که ماهیت آن را فاش نساخت، مورد بررسی قرار بگیرد. ولی به نظر می‌رسد نام «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در این پرونده ذکر شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از چند هفته پیش گزارش‌هایی درباره احتمال مشارکت رهبر حزب «لیکود» در فساد مالی منتشر می‎‎کنند.

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اویحای مندلبلیت» دادستان کل اسرائیل پس از دریافت اطلاعاتی مربوط به برخی شخصیت‌های سیاسی از جمله بنیامین نتانیاهو، با برخی مقام‌های پلیس و دستگاه قضایی دیدار کرد. مندلبلیت بررسی این پرونده را در دستور کار فوری خود قرار داد.

بیانیه این وزارتخانه به جزئیات بیشتری از این پرونده را که در دست بررسی است، اشاره نکرد، اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند این پرونده مربوط به شبهه‌هایی در مورد انتقال‌ وجوه مالی است.

سخنگوی نتانیاهو ضمن تکذیب مشارکت نخست‌وزیر در هرگونه عمل غیر قانونی، تأکید کرد این بار نیز همچون موارد پیشین که نتانیاهو مورد هدف قرارداده شده بود، مدرکی علیه وی یافت نمی‌شود.

پیشتر، نتایاهو بر در یافت وجوه مالی از «آرنو میمران» تاجر فرانسوی اعتراف کرده بود. میمران که متهم به دریافت 283 میلیون دلار از طریق تقلب مالیاتی است، پنجشنبه گذشته از سوی دادگاه این کشور به 8 سال حبس محکوم شد.

یکی از ناظران این رژیم در ماه مه سال جاری، از سفرهای خانوادگی بنیامین نتانیاهو قبل از شروع دوره جدید نخست‌وزیریش، گزارشی ارائه داده بود. این گزارش به تحرکات نتانیاهو در بین سال‌های 2003 تا 2005، که وزیر دارایی این رژیم بود، تمرکز کرده بود. این گزارش تأکید می‌کند نتانیاهو در این بازه زمانی 5 یا 6 بار سفرهای خارجی با همسر و فرزندان خود داشته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس