پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون از نظر FBI مختومه اعلام شد و در آن سوی قضیه ترامپ ناامید از پیگیری، تمرکز خود را بر همکاری کامل با حزب و تقویت مالی ستاد قرار داده است.

سرویس جهان مشرق - کارزار رقابت دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز به روز شکل جنجالی‌تری به خود می‌گیرد. در این میان، قضیه سرور شخصی و ایمیل‌های هیلاری کلینتون و پرونده بسیار مشکوک و جنجالی بنغازی یکی از مهم‌ترین عناصر شکل‌گیری جنجال‌های رقابت بین دو نامزد است. پرونده ایمیل‌ها تقریبا حل شد اما با نوع مختومه شدن این پرونده و باز ماندن بی‌نتیجه پرونده بنغازی، عملا بی‌اعتمادی جامعه آمریکا نسبت به کسی که می‌خواهد رییس جمهورش شود بیشتر شد. ترامپ نیز که پیگیری پرونده‌های هیلاری را چندان‌ نتیجه‌بخش نمی‌داند، تمرکز خود را بر روی تقویت مالی ستادش قرار داده است. از طرف دیگر، رهبر جمهوریخواهان اعلام کرده که ترامپ آماده همکاری همه‌جانبه با این حزب است. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که طبق آخرین نظرسنجی رویترز، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی خواهان ترامپ و کلینتون نیستند.

چرا پرونده هیلاری بسته شد / رهبر جمهوریخواهان: ترامپ با ما همکاری می‌کند /


چرا پرونده هیلاری بسته شد
فاکس نیوز در جدیدترین تحلیل خود به قلم «کارل روو» نوشت: چندی پیش «جیمز کومی» -رییس FBI- در گزارش 2314 کلمه‌ای خود کلینتون را به دروغگویی علیه نظام حکومتی آمریکا و مردم این کشور متهم کرد اما سه روز پیش در چرخشی ناگهانی، رسما او را مبرا از این اتهام دانست. پیش از این، کلینتون مدام اصرار بر این داشت که استفاده از سرور شخصی حق مسلم او  و با نظارت نهادهای مربوطه بوده است و مضاف بر این، وی به هیچ وجه اطلاعات محرمانه را از طریق سرور شخصی نه دریافت و نه ارسال کرده است. اما کومی اعلام کرد که 110 فقره از ایمیل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه در آن زمان بوده است و کلینتون بسیار ناشیانه عمل نموده است چرا که او و دستیارانش باید می‌دانستند که یک سرور شخصی اصلا جای مناسبی برای نگهداری اطلاعات فوق محرمانه نیست. کلینتون مدعی شد که سرورش هک نشده اما کومی تصریح کرد که کسانی به عنوان «بازیگران ذینفع» انگیزه کافی برای هک کردن سرور وی و استفاده از اطلاعات مربوطه را دارند. وی اظهار داشت: «خانم کلینتون از ایمیلی استفاده می‌کرد که دقیقا به نام کامل وی بود و برای همه شناخته‌ شده بود. در ضمن با افرادی در مراوده بود که عموما افراد شناخته‌شده با ایمیل‌های شناخته شده بودند. علاوه بر این، در مسافرت‌های خارج از کشور خود از همین ایمیل استفاده می‌کرد و در صورت وصل شدن به سرورهای آن کشور جهت استفاده از اینترنت، سیستم اطلاعاتی کشور میزبان به راحتی می‌توانسته به این ایمیل ورود کند. کلینتون مدعی شد که بلافاصله ایمیل‌های محرمانه و مربوط به کار را پاک می‌کرد اما کومی با رد ادعای او، گفت که FBI با جستجو در رایانه‌های شخصی کارمندان مرتبط با کلینتون، هزاران ایمیل کاری را یافته‌اند. کومی مدعی شد که کلینتون و وکلایش از ابتدای راه تاکنون، ماموران بازجویی را فریب داده‌اند.

چرا پرونده هیلاری بسته شد / رهبر جمهوریخواهان: ترامپ با ما همکاری می‌کند /

جیمز کومی

حقیقت این است که اکثر رای‌دهندگان آمریکایی کلینتون و همسرش را غیرقابل اعتماد می‌دانند و معتقدند که آنها را قوانین را به راحتی به نفع خود دور می‌زنند. و این بی‌اعتمادی با حرکت اشتباه هفته پیش بیل کلینتون مبنی بر دیدار با داستان کل جهت مختومه شدن پرونده هیلاری و افشاگری روزنامه نیویورک تایمز در مورد اینکه هیلاری از طریق بیل به دادستان پیغام داده که در صورت ورود به کاخ سفید وی را در سمتش ابقا می‌کند، به طور چشمگیری بیشتر شده است.

چرا پرونده هیلاری بسته شد / رهبر جمهوریخواهان: ترامپ با ما همکاری می‌کند /

پرونده‌های هیلاری نظیر ایمیل‌ها و پرونده جنجالی بنغازی که در آن «کریس استیونس» -سفیر وقت آمریکا در لیبی- به همراه سه نفر از نیروهای ویژه سازمان CIA توسط گروه‌های جهادی لیبی کشته شدند، آنقدر بر مردم آمریکا و ترامپ و ستادش روشن است که دیگر نیاز به ادله ندارد. طبق اعلام کمیته انتخاب مجلس نمایندگان، در جریان بنغازی سفیر وقت بارها از وزارت خارجه آمریکا طلب کمک می‌کند و هر بار هم وزارت خارجه به رهبری هیلاری به دلایلی که تاکنون مشخص نشده، این درخواست را نادیده می‌گیرد. طی این گزارش در محافل رسانه‌ای آمریکا این مسئله مطرح است که کلینتون به والدین این 4 نفر دروغ گفته است. وی، به آنها گفته که حمله به سفارت و مقر سازمان CIA در بنغازی لیبی یک حرکت خودجوش مردم خشمگین پس از مشاهده یک کلیپ تصویری ضد مسلمانان بوده است. کلینتون که تاکنون بابت پرونده ایمیل‌ها به شدت تحت فشار بود، ساعاتی پیش به لطف دستهای پشت پرده و تحت فشار قرار گرفتن FBI، پرونده سرور شخصی و ایمیل‌های وی از نظر این نهاد امنیتی مختومه اعلام شد و فقط منتظر رای دیوان عالی است. اما تغییر نظر مشکوک FBI‌ بیشتر به بی‌اعتمادی مردم در مورد وی افزود. علاوه بر این، پرونده بنغازی حل نشده است و با تحت پیگرد قرار نگرفتن کلینتون لکه سیاه بزرگی در ذهن مردم آمریکا ایجاد شده است.

اما در آنسوی قضیه، ترامپ در حالی که نظر نهایی FBI‌ را به شدت مورد نقد قرار داد و آن را کاملا ناعادلانه و مشکوک خواند، در حال متمرکز کردن فکر خود بر روی جمع‌آوری اعانه برای ستاد خویش است. او در ماه می 3 میلیون دلار در مقابل 26 میلیون دلار هیلاری جمع کرد. در ماه ژوئن این رقم را به 1.3 میلیون دلار در مقابل 42 میلیون دلار هیلاری جمع کرد. ستاد وی، اخیرا مدعی شده است که سیل درخواست برای ارائه کمک‌های مالی به ایمیل ترامپ و پسرش اریک جاری شده و توقع می‌رود که کمک‌های مالی جولای رقم قابل توجهی را در خود داشته باشد. مشکل بزرگ ترامپ این است که خودش با گفتن این جمله به کرات که «من نمی‌دانم که پول زیاد به چه کار انتخاباتی من می‌آید؟ همین سخنرانی‌هایم کافی است» راه کمک‌های مالی را بر روی خودش بسته است. شاید ترامپ ثروتمند باشد و به اندازه هیلاری به کمک‌های مالی نیاز نداشته باشد اما باید به خوبی بداند که همین کمک‌های مالی موجب تقویت چشمگیر ستاد وی خواهد شد و در مردم شور و انگیزه مشارکت ایجاد خواهد کرد. این هفته، هفته‌ای بسیار مهم برای هر دو نامزد انتخاباتی آمریکاست. آنها، باید پیش از برگزاری «کنوانسیون حق انتخاب» در نشست ملی حزب در روز 18 جولای، معاون آینده خود را معرفی کنند. هیلاری، به شدت چشم به ترامپ و انتخابش دوخته و می‌خواهد سر بزنگاه معاون خود را در پایان هفته معرفی نماید.

چرا پرونده هیلاری بسته شد / رهبر جمهوریخواهان: ترامپ با ما همکاری می‌کند /


رهبر جمهوریخواهان: ترامپ بطور کامل با ما همکاری می‌کند
«پل رایان» -رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان-  پس از دیدار اخیر خود با دانلد ترامپ که دومین دیدار رسمی وی هم محسوب می‌شود، اعلام که با ترامپ بر سر موضوعاتی چون قانون اساسی در چارچوب عملکرد جمهوریخواهان، مسئله مسلمانان، مسئله مهاجرت، و مسئله مالیات گفتگو کرده‌ است و نامزد نهایی جمهوریخواهان کاملا آماده همکاری با جمهوریخواهان در همه زمینه‌هاست.

{$sepehr_media_1650333_400_300}


نظرسنجی: مردم آمریکا فرد دیگری را به جای ترامپ و کلینتون می‌پسندند

به ادعای نشریه هیل، در جدیدترین نظرسنجی مشترک به عمل آمده از سوی رویترز/ایپسوس مشخص شد که 21 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی اعلام کرده‌اند که از هیچکدام از نامزدهای فعلی حمایت نخواهند کرد. این در حالی است که فقط 23 درصد از رای‌دهندگان با «گری جانسون» نامزد حزب لیبرال آشنا هستند و فقط 16 درصد به حمایت و انتخاب «جیل استاین» نامزد حزب سبزها باور دارند.

از مختومه شدن مشکوک پرونده هیلاری در FBI  تا نظرسنجی رویترز مبنی بر عدم علاقه مردم به نامزدهای انتخاباتی

در این نظرسنجی، کلینتون 43 درصد، ترامپ 34 درصد، جانسون 5 درصد، و استاین 4 درصد از حمایت رای‌دهندگان را با خود داشتند. در پایان این نظرسنجی مشخص شد که اکثر رای‌‌دهندگان دو حزب اصلی ترجیح می‌دهند که کاندیدای دیگری به غیر از هیلاری و ترامپ داشته باشند. 47 درصد از طرفداران ترامپ گفته‌اند که علت اصلی حمایتشان از ترامپ این است که هیلاری کلینتون به هیچ وجه به کاخ سفید راه نیابد و 46 درصد از طرفداران کلینتون هم همین را در مورد ترامپ گفته‌اند. در این نظرسنجی 2153 نفر شرکت کردند.


منابع:

http://www.foxnews.com/opinion/2016/07/06/karl-rove-why-hillary-s-email-problem-is-not-going-away-plus-team-trump-s-next-move.html?intcmp=ob_article_sidebar_video&intcmp=obnetwork

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/287101-poll-americans-want-alternative-to-trump-clinton

http://www.nytimes.com/video/us/100000004518203/trump-wants-to-work-with-us-ryan-says.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    مرگ بر اول و آخر آمریکا
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    هیلاری ملعون قطعا رئیس جمهور بعدی آمریکا
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    حیواناتی در لباس آدمیزاد
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    کلینتون خیلی موذیه
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    خخخخخخخ
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    خوب بود مشرق
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    خوب بود مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس