کد خبر 601224
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی گفت: اگر بحران تشدید شده و منجر به وقوع جنگ دیگری در جهان شود، این آخرین جنگ خواهد بود.

 به گزارش مشرق، میخائیل گورباچف رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه با یک ایستگاه رادیویی تاکید کرد: اگر بحران در روابط بین‌المللی تشدید شود و این مساله در نهایت منجر به وقوع جنگ شود، این آخرین جنگ خواهد بود.

رهبران ناتو در نشست روز جمعه موافقت کردند تا نیروهای نظامی بیشتری را در کشورهای بالتیک و لهستان مستقر کنند تا برای مقابله با تجاوز احتمالی روسیه، از کشورهای منطقه دفاع کنند.

گورباچف ضمن اشاره به نشست اخیر رهبران ناتو، تصریح کرد: تصمیمات اتخاذ شده در نشست ناتو در ورشو را باید یک آمادگی برای جنگ تمام عیار با روسیه تلقی کرد. به نظر من تصمیمات اخیر ناتو کوته نظرانه و بسیار خطرناک خواهد بود.

رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی اظهار داشت: چنین اقداماتی منجر به تشدید تنش می‌شود. اروپا در حال تجزیه و فروپاشی است، جهان نیز در حال فروپاشی است. این یک مسیر نادرست برای جامعه جهانی است. بحران‌های جهانی زیادی وجود دارد که مانع همکاری می‌شود. لازم است گفتگو و مذاکره از سر گرفته شود.

گورباچف گفت: ناتو با استقرار 4 تیپ نظامی در کشورهای شرق اروپا عملا به یک جنگ سرد دیگر و یک رقابت تسلیحاتی دیگر نزدیک شده است. هنوز راهکارهایی برای جلوگیری از اقدام نظامی وجود دارد و به نظر من سازمان ملل باید در این زمینه اقدام کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شاهد ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 0
    تو نمیخواد تجزیه و تحلیل کنی .گر طبیب بودی درد خود دوا نمودی
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    تو نمیخواد کامنت بزاری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس