عراق «شکارچی‌های شب» را از روسیه تحویل گرفت، رضاییان در به دست آوردن دل هواداران موفق نشد و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 19 تیر ماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بابیان اینکه باید با تخلف در هر سطحی از برادر رئیس‌جمهور تا سطوح دیگر با جدیت و براساس قانون برخورد کرد، گفت: پرداخت‌های بانک مسکن هم مانند دیگر بانک‌ها نجومی است.
 

انتخاب سه نفر از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی قوه قضاییه در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار دارد. 
 

رئیس کمیسیون امنیت ملی به اظهارات ضدایرانی صدراعظم آلمان و دبیرکل سازمان ملل واکنش نشان داد. 
 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از روزی که انقلاب پیروز شد، تاکنون در سمت‌های مختلفی خدمت کرده‌ام ولی وقتم را صرف کسب درآمد نکردم و هدف اصلی من خدمت به مردم بوده و هست. 
 
فرهنگ و هنر


برنامه تلویزیونی «خندوانه» پس از سپری کردن روز های ماه مبارک رمضان، از هفته آینده به ریتم اصلی خود برمیگردد و به گفتگو با مهمان هایی متفاوت از همیشه می نشیند. 
 

فیزیک و چهره بازیگران مشهور و تغییرات آن از ورود به دنیای بازیگری تا زمان حاضر برای طیف وسیعی از جامعه همیشه جذابیت‌های خود را داشته است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

شب گذشته بهروز افخمی در گفت‌وگو با محمدحسین مهدویان گفت:من پس از تماشای فیلم «ایستاده در غبار» آنقدر متاثر شدم که به محمدحسین مهدویان پیشنهاد کارگردانی فیلمنامه «خسمه خسمه» خود را دادم. 

عوامل زیادی در طراحی و اجرای یک دکورتلویزیونی موثرند که به جذابیت برنامه کمک می کنند. 
 
اقتصاد
 

صادرات آمريكا به ايران در ماه‌هاي ژانويه تا مه ‌امسال ٥/ ٦٥ ميليون دلار بوده است كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ٤١ درصدي داشته است. امريكا در ماه‌هاي ژانويه تا مه ‌٢٠١٥ بالغ بر ٦/ ١١٢ ميليون دلار كالا به ايران صادر كرده بود. 
 

اواسط مردادماه سال 93 بود که پرونده اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری کلان موسوم به مضاربه صوری به عنوان یکی از پیچیده ترین و خبرسازترین پرونده قضایی کشور با حدود 5600 پرونده مطرح رسیدگی قرار گرفت و موضوع داغ رسانه‌‌ها شد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

در حالی که فروش اوراق تسهیلات مسکن برای افزایش توان متقاضیان مسکن انجام می‌شود اما بورس بازان به محض افزایش تقاضا، موجب بالارفتن قیمت این اوراق می‌شوند. 
 

با تصویب متممی برای ممنوعیت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا جهت صدور مجوز فروش هواپیما، علاوه بر ۱۰۹ فروند بوئینگ، خرید ۱۳۸ فروند هواپیمای ایرباس و ATR به ارزش تقریبی ۱۴۵ هزار میلیارد تومان روی هوا رفته است. 
 
 
بین الملل
 

عضو مرکز تحقیقاتی «افغانستان معاصر» گفت: حضور شهروندان ازبکستان و تاجیکستان در صف داعش بیشتر از کشورهای دیگر منطقه آسیای مرکزی است.
 

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که سری جدید هلی‌کوپترهای جنگی روسیه را تحویل گرفته است. 
 

چند شهروند روسیه متهم به همکاری با داعش که خود را تسلیم کرده اند، گفتند که ترکیه راه آسان برای حضور در سوریه است. 
 

ارتش سوریه با پایداری بی‌مانند سرگرم نبرد با تروریست‌هایی است که کشورهای قدرتمند از مبارزه با آن ناتوان هستند. 
 
 
ورزش
 

در شرایطی که جودوی ایران آماده حضور در المپیک ۲۰۱۶ می‌شود، خطراتی که این رشته را در گذشته تهدید می‌کرد، همچنان وجود دارد و این در حالی است که وزارت ورزش و جوانان باید نگاهی ویژه به اتفاقات این رشته داشته باشد.
 

هواداران پرسپولیس در صفحه مجازی به مدافع پیشین تیم خود حمله و به وی توهین کرده‌اند.
 

با توجه به عملکرد مناسب تیم فوتبال پرسپولیس در بازی‌های تدارکاتی پیشنهاد بازی با شاختار دونتسک این کشور به دست مسئولان پرسپولیس رسید.
 
 
برج ایفل به مناسبت بازی فینال فرانسه و پرتغال به رنگ پرچم های دو کشور حاضر در فینال جام ملت های اروپا در آمد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
جامعه
 

بخش عمده‌ای از تخلفات فضای مجازی به کلاهبرداری‌های مالی بازمی‌گردد و بر همین اساس لازم است کاربران به دقت مراقب حملات فیشینگ باشند.
 

اگر پیگیر اخبار تلفن های هوشمند باشید احتمالا طرح فروش اقساطی همراه اول به گوشتان خورده است. در یکی از طرح های فروش اقساطی همراه اول، این شرکت اقدام به فروش تلفن های هوشمند برند شیائومی به کاربرانی که دارای پیش شماره های تهران هستند می‌کند. 
 
 جزییات تعقیب و گریز پلیس در اتوبان امام علی(ع)
باند سرقت در مناطق مختلف تهران با تیزهوشی پلیس تهران تهران منهدم شد و یکی از اعضا با گلوله مامور انتظامی جان سپرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به مرحله «آزمون جامع» رسیده‌اند و باید خود را در آزمون سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای محک بزنند. 
 
 
دفاع و امنیت
 

امیر خلبان نصیرزاده در خصوص حفاظت دقیق از اطلاعات طبقه بندی شده نظامی و آسیب‌های حفاظتی فضای مجازی به کارکنان این نیرو هشدار داد.
 

فرمانده نیروی دریایی ارتش از استقرار تیم‌های ویژه نداجا در کانال امنیتی خلیج عدن به شعاع 1500 کیلومتر خبر داد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دکتر حسین محبی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    من و رها کن از این حس تنهایی تو نرفتی نه هنوزم این جاییی
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    بعد از «بوئینگ» خرید «ایرباس» هم روی هوا رفت.بهتر این پول بماند تا یک دولت مردمی بیاید و آن را به زخم مردم بزند نه جیب غرب و مدیران نجومی
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    اقا اینا هواپیما بده نیستن
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    اتوبوس بگیرید بهتره
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام امن ترین سیسیتم ترابری راه اهن کمترین توجه هم بهش میشه
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    ما از رکود عبور کردیم ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس