روزهای اخیر صحنه انتخابات آمریکا آبستن سه حادثه بود که تیراندازی دالاس در پس رفتار خشونت‌بار مکرر و تبعیض آمیز پلیس این کشور با سیاهپوستان در صدر آنها قرار داشت.

سرویس جهان مشرق - در حالی که رقابت دو نامزد انتخاباتی آمریکا در چالش مسئله ایمیل‌های هیلاری کلینتون قرار داشت، جریان قتل 2 سیاهپوست توسط پلیس و سپس تیراندازی و مرگ 5 افسر پلیس شهر دالاس در جریان اعتراضات نسبت به این اتفاق، توجه جامعه آمریکا و بالاخص این دو رقیب را به خود جلب نمود و آنها مواضع خود را در کمال زیرکی در حالی هر دو طرف را برای خود حفظ کنند، بیان نموده‌‌اند.

موضع زیرکانه ترامپ و کلینتون نسبت به تیراندازی دالاس / افسر نیروی دریایی: خون کلینتون از من رنگین‌تر است؟ / حمله طرفداران ترامپ به خبرنگار فامس نیوز

واکنش ترامپ و کلینتون به تیراندازی دالاس

دانلد ترامپ و هیلاری کلینتون در حالی که فعالیت‌های ستاد خود را موقتا تعطیل کردند، در روز جمعه رسما موضع خود را اما به صورت محدود بیان کردند. گفتنی است که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، دو جوان سیاهپوست آمریکایی به ترتیب در لوئیزانا و مینه‌سوتا توسط پلیس آمریکا کشته شدند و پس از اینکه نامزد «فیلاندو کاستیل» در مینه‌سوتا فیلمی از کشته‌شدن نامزدش در صفحه فیسبوکش قرار داد، بسیاری از شهرهای آمریکا در روز پنجشنبه تبدیل به صحنه اعتراضات گسترده علیه رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا شد تا اینکه در روز پنجشنبه «میکا زاویر جانسون» افسر سابق سیاه‌پوست ارتش آمریکا با همدستی دو تن از دوستانش، 12 پلیس را در جریان اعتراضات هدف گلوله اسلحه تک تیرانداز خود قرار داد که از این تعداد 5 نفر کشته و 7 نفر زخمی شدند.

{$sepehr_media_1648461_400_300}

ترس و بهم‌ریختگی پلیس در روز حادثه

هیلاری کلینتون در حالی که در فیلادلفیا به سر می‌برد، خواستار اصلاح سیستم قضایی و بازنگری لایحه منع فروش سلاح شد. وی اظهار داشت: «بهتر است کمه به جای بدنام کردن نیروهای پلیس این کشور، آنها را نگهبانان امنیت و آرامش خود بدانیم. این پلیس‌هایی که کشته شدند، در حال تامین امنیت تظاهرکنندگان بودند. از همه آمریکایی‌ها می‌خواهم که کمک کنند تا «نژادپرستی سیستماتیک» ریشه‌کن شود. سفیدپوستان آمریکایی باید با جان و دل به سخنان سیاهپوستان این کشور که از موانع و فلاکت‌هایی که شامل حالشان می‌شود، گوش فرا بدهند. بیایید خودمان را جای آنها بگذاریم. کلینتون در گفتگوی مفصلی که با شبکه خبری ABC داشت، تاثر خود از مرگ کاستیل که گلوله و خشونت به راحتی نعمت حیات را از او گرفت اعلام کرد و اظهار داشت: «وقتی مرگ یک انسان را به ضرب چند گلوله می‌بینید، تازه می‌فهمید که من در مورد کنترل وضع سلاح در این کشور چه می‌گویم».

ترامپ و کلینتون به تیراندازی دالاس پاسخ دادند

«کلینتون خیلی زیرکانه و با طمانینه به گونه‌ای سخن گفته که جانب هر دو طرف را داشته باشد: برای افسران پلیسی عزاداری می‌کنم که در حین انجام وظیفه مقدسشان در حفاظت از تظاهرات صلح‌آمیز مردم کشته شدند و خود را در این ضایعه با خانواده و همکارانشان همدرد می‌دانم»

دانلد ترامپ که در میامی به سر می‌برد، سخنرانی خود در مورد اسپانیول‌ها را لغو نمود و با انتشار بیانیه‌ای طویل، اینگونه ابراز داشت: «حمله روز پنجشنبه، کشتن کسانی بودند که ما امنیت خود را مرهون تلاش‌های آنان هستیم. ما باید پایبند نظم و قانون باشیم. باید این اطمینان رتا به مردممان ببخشیم که در منازل و خیابان‌ها آرامش و امنیت دارند. قتل آن دو جوان سیاهپوست توسط پلیس به یاد ما می‌اندازد که چه اندازه کار ناتمام داریم. مرگ آن 5 افسر پلیس به شدت مرا غمگین کرد و از همه آمریکایی‌ها می‌خواهم که دست به دعا بردارند و برای آرامش روح این عزیزان دعا کنند و یادشان نرود که اتحاد مهم‌ترین شرط بقای ماست. فرزندان ما لایق فردای خیلی بهتری هستند، پس از هیچگونه تلاشی مضایقه نکنیم».

ترامپ و کلینتون به تیراندازی دالاس پاسخ دادند

«همدردی و تسلیت به خانواده‌های عزادار که پیوسته متحمل وحشت و خشونتی می‌شوند که گریبانگیر کشورمان شده است»


وکیل برزلر: با کلینتون هم باید باید برزلر رفتار شود
سرگرد جیسون برزلر افسر نیروی دریایی آمریکا، چندین سال در افغانستان فعالیت داشت اما زمانی که از یک سرور شخصی اقدام به ارسال ایمیل محرمانه در مورد فساد یکی از افسران پلیس این کشور کرد، با لو رفتن متن ایمیل، 17 روز بعد یکی از افسران پلیس افغانستان بر روی 4 نیروی ارتش آمریکا آتش گشود و 3 نفر از آنها را کشت. برزلر ;i در حال حاضر در یک ایستگاه آتش‌نشانی در نیویورک فعالیت دارد، به جرم افشای غیرعمدی 100 ایمیل محرمانه خلع درجه شده و تا باقی عمر حق فعالیت در عرصه نظامی ندارد. پس از اینکه جیمز کومی -رییس FBI- در روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل عدم وجود مدارک کافی مربوط به جاسوسی و اشتباه مهلک غیرعمدی کلینتون، وی را واجد شرایط پیگرد و حبس نمی‌داند و پرونده این زن عملا از دید FBI مختومه است، وکیل مدافع برزلر ضمن ارائه نامه به مقامات بلندپایه ارتش، از نظام قضایی آمریکا خواست تا عدالت را در مورد همه رعایت نماید. «مایکل جی باو» اظهار داشت: «اگر این محکومیت شامل حال برزلر شده پس باید شامل حال خانم کلینتون هم بشود. چرا که جیسون هم بدون عمد دست به این کار زده است. آیا خون خانم کلینتون از موکل من رنگین‌تر است؟».

موضع زیرکانه ترامپ و کلینتون نسبت به تیراندازی دالاس / افسر نیروی دریایی: خون کلینتون از من رنگین‌تر است؟ / حمله طرفداران ترامپ به خبرنگار فامس نیوز

راجینسکی: از سوی طرفداران ترامپ تهدید به مرگ شدم
«جولی راجینسکی» خبرنگار فاکس نیوز از اولین خبرنگارانی بود که بلافاصله پس از درج توئیتر جنجال برانگیز ترامپ در مورد هیلاری افشاگری کرد و آن را به نقد کشید. اما این پایان راه راجینسکی نبود. وی لحظاتی پس از اقدام خود، با موج عظیمی از توهین‌ها از سوی طرفداران ترامپ روبرو می‌شود. برخی از طرفداران ترامپ فقط به دفاع از وی اکتفا کرده بودند و برخی دیگر اقدام به فحاشی و تهدید علیه راجینسکی نمودند. یکی او را «زن یهودی آواره» خوانده بود و دیگری او را تهدید کرده بود که یک گلوله در ستون فقرات یهودی‌اش خالی می‌کند.

موضع زیرکانه ترامپ و کلینتون نسبت به تیراندازی دالاس / افسر نیروی دریایی: خون کلینتون از من رنگین‌تر است؟ / حمله طرفداران ترامپ به خبرنگار فامس نیوز

پیش از این هم وقتی یکی دیگر از خبرنگاران آمریکایی به نام «جولی لاف» پرده از مسائل شخصی «ملانیا ترامپ» همسر ترامپ برداشت، موج طرفداران وی او را شدیدا مورد توهین و تهدید قرار دادند و او را «زن یهودی روس کثیف» خواندند که باید یا در کوره زنده زنده سوزانده شود و یا یک گلوله در مغز او خالی کرد.


منابع:

http://www.foxnews.com/politics/2016/07/08/trump-clinton-respond-to-dallas-shooting-with-restraint-calls-for-unity.html

http://abcnews.go.com/Politics/donald-trump-restore-law-order-week-police-involved/story?id=40429817

http://abcnews.go.com/Politics/hillary-clinton-calls-greater-respect-cops-national-guidelines/story?id=40441697

http://sputniknews.com/us/20160709/1042679834/scandalized-marine-wants-clinton-treatment.html

http://www.foxnews.com/opinion/2016/07/08/julie-roginsky-what-happened-to-me-after-discussed-trumps-star-david-tweet.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    کلینتون رئیس جمهور میشه
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    آل سقوط چند وقت دیگه دچار بحران میشه
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    گزارش جالبی بود احسنت
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    :/
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    در حالی که رقابت دو نامزد انتخاباتی آمریکا در چالش مسئله ایمیل‌های هیلاری کلینتون اینا همش بازی خودشونه
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    سگ برادر شغال است ، کلینتون یا ترامپ هر دو الاغهای امریکایی هستند . قوانین در امریکا درست همان قوانین جنگل است که حاکم می باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس