کد خبر 5996
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷

روزنامه کيهان در بخش مطالب وي‍ژه خود ازمحتواي سريال "نون و ريحون" انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل ازکيهان، مجموعه تلويزيوني «نون و ريحون» در يکي از قسمتهايش که دوشنبه شب پخش شد، نظارت و مميزي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر حوزه کتاب را زير سوال برد و ناظران و بررسي کنندگان را که نويسندگان و صاحب قلمان متعهدند، افرادي «بي سواد» خطاب کرد.
مجموعه نون و ريحون که از شبکه پنجم يا شبکه تهران سيما پخش مي شود، پيشتر با متهم کردن نظام به سرکوب و شکنجه به ياري جريان فتنه شتافته بود. اين مجموعه که به موضوع «رمضان» ارتباطي ندارد، توسط فردي کارگرداني شده است که در کار مبتذل سينمايي قبلي خود نيز چهره واپس گرا و خشني از متدينين و نظام اسلامي ترسيم کرده بود.
در حالي که در صدا و سيماي جمهوري اسلامي، مراحل تصويب يک طرح، انتخاب عوامل و ساخت و پخش يک اثر، مراحل نظارتي خاصي را پشت سر مي گذارد، ساخت و پخش مجموعه ياد شده، جاي شگفتي دارد!
جالب است که شبکه پنجم قصد دارد، پخش مجموعه ضد نظام نون و ريحون را تا پس از عيد فطر نيز ادامه دهد! نويسنده اين سريال در دوران اصلاحات با چاپ مقاله اي موهن و ضد ديني در «نشريه موج» موجبات اعتراض مراجع و مردم مسلمان را برانگيخت.
در حالي که مديريت فعلي شبکه پنجم به عنوان چهره اي مومن و متعهد به نظام شناخته مي شود، اما گماردن برخي نيروهاي مسئله دار نتيجه طبيعي اش، ساخت مجموعه هايي نظير نون و ريحون است.
در گذشته سابقه نداشت رسانه ملي که بايد مبلغ و مدافع نظام باشد، نه نقد، که خود تبديل به تريبوني براي تکرار حرفها و اتهامات رسانه ها و دولتها و گروهکهاي ضد انقلاب شود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس