جولیان آسانژ مدعی شده است که این 1200 فقره ایمیل برای تحت پیگرد قرار گرفتن و مجرم دانستن هیلاری کافی است.

سرویس جهان مشرق - مهمترین اتفاق 24 ساعت گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از مهمترین حاشیه‌های چند ماه اخیر بود. افشا و انتشار قریب به 1200 فقره نامه الکترونیکی سرور شخصی هیلاری کلینتون در پایگاه افشاگری ویکی لیکس، جنجالی و سر و صدایی را برانگیخته است و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در یکی از بدترین وضعیت‌های زندگی‌اش قرار داده است. اگر ثابت شود که هیلاری به ماموران امنیت ملی دروغ گفته است، فراتر از اینکه به جرم آن ایمیل‌ها مجرم شناخته شود، به جرم ایجاد دام فریب برای ماموران FBI مجرم و محکوم است و عملا باید از صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار برود.

جولیان آسانژ مدیر ویکی لیکس چندی پیش به هیلاری کلینتون اخطار داده بود که در صورت اجتناب وی از صداقت در مورد قضیه ایمیل‌ها و سرور شخصی‌اش در دوران تصدی وزارت خارجه، ایمیل‌های هک شده وی را انتشار خواهد داد تا انظار عمومی جهان با حقیقت موضوع روبرو شوند. آسانژ گفته بود که اگر آمریکا دوست دارد که بازی کند، او هم انقدر سند آماده انتشار دارد  افشا و انتشار قریب به 1200 سند ایمیلی در حالی صورت می‌پذیرد که کلینتون در بحبوحه رقابت سنگین با رقیب سرسختی به نام دانلد ترامپ و تحت فشار شدید عمومی و رسانه‌های جمهوریخواه و در ورای همه اینها تحت بازجویی سازمان FBI قرار دارد. حالا به نظر می‌رسد با افشا و انتشار این 1200 ایمیل، FBI که به شدت از طرف جمهوریخواهان و در راس آنها ترامپ مورد اتهام برای لابی کردن وبه نفع هیلاری و مختومه نمودن پرونده است، دیگر اگر خیال مختومه کردن پرونده را هم داشته بود، دیگر چندان امیدی به این قضیه نداشته باشد. چرا که در صورت نادیده گرفتن این حجم از اسناد و موارد مخالف کلینتون، هزینه‌ساز بزرگی برای خود خواهد کرد. نکته این که این 1200 ایمیل فقط مربوط به جنگ عراق است و این حرکت ویکی لیکس بدین معناست که ایمیل‌های به مراتب محرمانه‌تری وجود دارد که در صورت مقاومت کلینتون به سکوت در مورد کارشکنی‌هایش، در آینده منتشر خواهد شد. 

طی هفته پیش، FBI یک جلسه بازجویی سه ساعته از هیلاری کلینتون داشت. ظاهرا همه اطلاعات موجود، برای محکوم کردن و مجرم دانستن وی کافی است اما نهادهای ذیربط و مسئول در این رابطه پرونده را به یکدیگر پاس می‌دهند و آخرین بار در ماه جولای سال 2015 بود که بازرس کل وزارت خارجه و آژانس‌های اطلاعاتی مسئول، پرونده را به وزارت دادگستری ارجاع دادند تا مسئول صدور حکم باشد. گفتنی است که پس از دیدار اشتباه بیل کلینتون با «لورتا لینچ» -دادستان کل آمریکا- موجب شد که FBI تحت فشار منتقدان دوباره پرونده را به جریان بیاندازد. در حالی که دادستان کل شخصا از درخواست بیل کلینتون در طی دیدار مبنی بر مختومه اعلام کردن پرونده هیلاری سخن گفت، هیلاری کلینتون این موضوع را تکذیب کرد. بسیاری بر این باورند که در نهایت هیلاری مجرم شناخته نخواهد شد. کسانی مثل سناتور «کوری بوکر» معتقدند که کلینتون محال است که تحت پیگرد قرار بگیرد. عده‌ای دیگر چون سناتور دموکرات «شرود براون» بر این باورند که هیلاری مجرم نیست چرا که کاری را کرده که همه وزرای خارجه پیش از او انجام داده‌اند.

از افشای 1200 فقره ایمیل کلینتون

جولیان آسانژ مدعی شده است که انتشار این 1200 فقره ایمیل برای تحت پیگرد قرار گرفتن و مجرم دانستن هیلاری کافی است گرچه دادستان کل آمریکا که منصوب توسط اوباماست، هرگز کلینتون را تحت پیگرد قرار نخواهد داد. در ماه مارس بود که ویکی لیکس دسترسی قابل جستجوی 30 هزار و 322 فقره ایمیل سرور شخصی کلینتون را به کاربران داد که شامل 50 هزار و 547 صفحه از تاریخ 30 ژوئن 2010 تا 12 آگوست 2014 می‌شد. از این تعداد، 7 هزار و 570 فقره از سوی کلینتون ارسال شده بود. مدیر ویکی لیکس مدعی شده که آنقدر سند از کلینتون موجود است که سالی بزرگ را برای ویکی لیکس رقم بزند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر هیلاری کلینتون به ماموران بازجویی FBI دروغ بگوید، به شدت متضرر خواهد شد. وضعیت هیلاری به قدری حساس است که اگر ثابت شود که دروغ گفته است، بیشتر از جرم تکذیب مشمول جرم دروغگویی به ماموران FBI‌ خواهد شد. قضیه کلینتون که این روزها در اوج خود قرار دارد، حاصل نفوذ هکرهای برون مرزی است که می‌تواند آبروی ملی آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهد. افتضاح داستان غیر معتمدترین چهره سیاسی تاریخ آمریکا (استناد به نظرسنجی اخیر از مردم آمریکا) زمانی بیشتر می‌شود که تمامی مردم جهان به راحتی به محتوای ایمیل‌های افشا شده هیلاری کلینتون در پایگاه ویکی لیکس دسترسی دارند. مسئله این است که اگر حقیقت موضوع به FBI ثابت شود، کلینتون نه بخاطر ایمیل‌هایش بلکه به خاطر دروغ گفتن به ماموران امنیت ملی یا همان به اصطلاح «دام شهادت دروغ» تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

از افشای 1200 فقره ایمیل کلینتون

این است که کارشناسان حقوقی مورد هیلاری کلینتون را از سری جرائم یقه سفید می‌دانند که به تحت پیگرد قرار گرفتن وی به جرم دروغگویی به ماموران امنیت ملی و منحرف کردن آنها از مسیر تحقیقات ختم خواهد شد. اگر ثابت شود که هیلاری به ماموران دروغ گفته است، پای تمامی رسانه‌های حامی وی که دائما خبر از منابع ناشناس می‌دانند و به نقل از آنها می‌گفتند که مدارک کافی برای محکوم شدن وی وجود ندارد و ابعاد ذهنی مخاطب را دستکاری می‌کردند، به وسط می‌آید و وضع بسیار بدتر می‌شود. حالا تصور کنید که تمامی این قضایا و این وضع وخیم با دیدار ناگهانی بیل کلینتون و دادستان کل کشور در یک روز و در یک ساعت همراه شود و بعد مشخص شود که در آن دیدار از خانم دادستان خواسته که پرونده همسرش را مختومه اعلام نماید. گرچه دادستان لینچ در ابتدای امر با غرور تمام خبر از مختومه شدن قریب‌الوقوع پرونده داد اما بلافاصله از سمت FBI‌ که خود به شدت تحت اتهام برای تبانی و یا ناتوانی در حل پرونده قرار داد به او اخطار شد که سریعا موضع و ادبیات خود را تغییر دهد. خانم دادستان و بیل کلینتون هم بلافاصله اعلام کردند که دیدارشان اشتباه بوده و دیگر تکرار نخواهد شد.

یکی دیگر از چالش‌های تازه افزوده شده به پرونده کلینتون، اعترافات اخیر «هما عابدین» منشی وی که نزدیکترین فرد به او بوده است، می‌باشد. عابدین، در اعترافات خود به ماموران بازجویی گفته که کلینتون سند برنامه‌های خود را می‌سوزاند. او در حضور وکلای نهاد محافظه‌کار «دیده‌بان قضایی» که یکی از شاکیان پرونده هیلاری است، اینچنین ابراز داشت: «خانم کلینتون هر از چند گاهی عادت داشت که سند برنامه‌های خود را بسوزاند». عابدین که یکی از مهمترین اعترافات را علیه کلینتون کرد، وقتی یکی از وکلای این نهاد از او پرسید که به ابعاد این جرم که اسناد مملکتی و سیاسی را در وزارت خارجه یک کشور بسوزانند واقف است؟ هیچ پاسخی نداد. تا پیش از این، هیلاری به منهدم کردن سرور شخصی اعتراف کرده بود اما اعتراف تکان‌دهنده نزدیکترین شخص به او مبنی بر سوزاندن اسناد، بسیار می‌تواند برای او گران تمام شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که امحای اسناد به این شکل، از یک دیپلمات واقعا بعید است و هیلاری با علم بر این موضوع، رازهای پنهان بسیاری دارد و قویا مورد شک است.


انتشار این 1200 فقره ایمیل باید بطور منطقی کار کلینتون را تمام کند + تحلیل / هیلاری کلینتون عملا در آستانه کنار رفتن از انتخابات آمریکاست

مسئله پرونده هیلاری کلینتون که 47 مامور FBI درگیر آن هستند و مربوط به ایمیل‌هایی با اطلاعات محرمانه، فوق محرمانه،  سری، و بکلی سری می‌باشد، بسیار بغرنج شده است. دادستان لینچ و «جیمز کومی» -رییس FBI- به شدت تحت فشار حزب جمهوریخواه و رسانه‌های این حزب و بالاخص مردم طرفدار حزب جمهوریخواه قرار دارند؛ اولی جرائت نمی‌کند که حکم نهایی را صادر نماید و دومی هم مستاصل مانده که بالاخره حکم نهایی کلینتون که قطعا مجرم است را چگونه اعلام نماید چرا که از یک طرف آبروی ملی و سیاسی آمریکا در اذهان بین‌المللی می‌رود و از طرف دیگر، با کنار رفتن هیلاری از صحنه انتخابات، وضع انتخابات به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و با به هم خوردن موازنه به نفع جمهوریخواهان، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. هیلاری کلینتون به خوبی از این موضوع آگاه بود که هکرها می‌توانند به سرور شخصی وزیر خارجه یک کشور نفوذ کنند و با هک کردن ایمیل‌های وی و افشای آنها، از یکی از مهمترین بدنه‌های نظام حکومتی بر علیه خود آن استفاده کنند. اما در کمال اعتمادبنفس به «قانون آزادی اطلاعات» که به ویکی لیکس اجازه هک و انتشار ایمیل‌هایش را می‌دهد بی‌توجهی کرد. در بهترین حالت بطور فرض اگر ثابت شود که هیلاری به FBI‌دروغ نگفته است، سابقه عدم صداقت وی با حکومت و مردم در استفاده کردن از سرور شخصی در ذهن‌ها می‌ماند و در بدترین حالت اگر برای FBI‌ و دادستان مجرم بودن وی مسجل شود، سرنوشت او را این دو مشخص خواهند کرد.


منابع:

http://sputniknews.com/politics/20160705/1042436855/hillary-fbi-law-obama-democrats.html

https://www.rt.com/usa/349492-wikileaks-iraq-clinton-emails/

https://www.rt.com/usa/346534-wikileaks-clinton-assange-fbi/

http://www.foxnews.com/politics/2016/07/05/huma-abedin-admits-that-clinton-burned-daily-schedules.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • تنها 55 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    ... عجوزه درپیتی : کلینتون دیوونه زنجیری : ترامپ
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    از این کفتار پیر صهیونی (هیلاری کیلینتون!!) خیلی بدم می آید.
  • اصلاح طلب ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    خون اون همه شهید مظلوم شیعه و سنی دامن کثیفت رو بگیره تو و اون شوهر حیوان تر از خودت خیلی انسان های بی گناه رو کشتین . فقط لعنت خدا بر تو و شوهرت.
  • اشنا ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    خانم کلینتون در نهایت ایمان خواهد اورد و انشاالله سرنوشت خوبی خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس