کد خبر 599327
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: کالای قاچاق باید در انظار عمومی امحا و نباید به چرخه برگردد.

به گزارش مشرق، علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ضیافتی که شب گذشته (دوشنبه) برگزار شد به اصحاب رسانه گفت: یکی از وظایف تعزیرات رسیدگی به پرونده قاچاق و مبارزه با قاچاقچیان است، این در حالی است که 95 درصد پرونده های قاچاق در کشور توسط سازمان تعزیرات رسیدگی می شود.
 
وی افزود: در این یک سالی که بنده به عنوان رئیس سازمان منصوب شده‌ام و قبل از آن دستور پذیری سازمان بالا بود و هر سازمانی که از راه می‌رسید به تعزیرات دستور می داد که فلان کار را انجام دهند اما در دوران تصدی‌گری بنده دستور ناپذیری سازمان در قبال دستورات سازمان‌ها بالا رفته و این نشان از جایگاه تعزیرات حکومتی است.  
 
جمشیدی بیان کرد: اخیراً توسط عوامل نیروی انتظامی مقادیر زیادی لوازم خانگی قاچاق از یک انبار کشف و ضبط شده است و البته هنوز پرونده‌ای در این خصوص به تعزیرات جهت رسیدگی اجرا نشده است.  
 
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور اذعان کرد: کالای قاچاق توسط سازمان اموال تملیک جمع‌آوری می‌شود و مجدداً به چرخه جامعه بازگردانده می‌شود و حتی این اقدامی اشتباه است و طی جلسه‌ای که بنده با رئیس سازمان اموال تملیک داشتم به ایشان اعلام کرده‌ام که کالای قاچاق نباید به چرخه بازگردد، بلکه باید تمامی کالای قاچاق همچون خودرو‌های بنز، لامبورگونی، پورشه، مازراتی در مقابل چشمان مردم  امحا شوند و هیچ اثری از کالای قاچاق باقی نماند.  
 
وی گفت: 15ونیم میلیارد دلار قاچاق کالا در سال داریم که عدد کمی نیست البته در مقایسه با سال‌های گذشته این مقدار کاهش یافته است اما باید به قطع و یقین با عاملان قاچاق کالا برخورد شود البته پرونده‌های مهم توسط نیروی انتظامی کشف شده است.   
 
جمشیدی بیان کرد:‌ مقام معظم رهبری همیشه از تعزیرات مطالباتی داشته که برای برخورد با قاچاقچیان کالا این موضوع را حتما در مغازه‌ها و خرده‌فروش‌ها هم عنوان کنید ضمن اینکه تعزیرات جهت برخورد با قاچاقیان کالا این آمادگی دارند که قضات خود را در موادی گمرک مستقر کنند تا از مبدا و محل ورود کالا جلوی ورود کالای قاچاق را بگیرند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس