در بیست و هفتمین برنامه تلویزیونی «ماه عسل» 4 میهمان حضور پیدا کردند که با اشاره به شغل های خود ناگفته هایی را از غواصی صنعتی تا حضور در عمق 20 متری زمین به عنوان معدن کار بیان کردند.

به گزارش مشرق، بیست و هفتمین قسمت از برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی در حضور 4 میهمان به نام های حمید، زمان خدابخش،علی و سینا روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

حمید در ابتدای این برنامه گفت: 28 سال سن و اصلیتی کرمانشاهی دارم اما در تهران بزرگ شدم.

وی ادامه داد: راننده جرثقیل برج ساز هستم و این شغل را به پیروی از پدر و عمویم انتخاب کردم.

حمید همچنین تصریح کرد: در بچگی پدرم را از دست دادم و با توجه به موقعیت بدی در آن قرار گفتم فکر کردم که بهترین راه کار کردن است و به همین  دلیل دنبال درس خواندن نرفتم.

میهمان اول «ماه عسل» اظهار کرد: پس از فوت پدرم عمویم با مادرم ازدواج کرد و سرپرست خانواده شد و اینگونه شرایط زندگی برایم کمی تغییر کرد.

وی با اشاره به شرایط سخت کاری خود گفت: کار ما خطرهای بسیاری دارد و یکی از عموهایم را در این مسیر از دست دادم. برای این کار سخت حدود یک و نیم میلیون تومان حقوق می گیرم و بیمه نیستم به شکلی از ده سال مدتی که مشغول کارم شاید فقط سه سال بیمه داشته باشم و در طول ماه هم فقط سه روز تعطیل هستم. بیشتر وقت ها شرایط به گونه است که مدت 20 ساعت در طول روز بالای جرثقیل هستم.

حمید همچنین گفت: من و امسال من حق دوست داشتن نداریم و 4 بار به خواستگاری دختر مورد علاقه ام رفتم اما به من به دلیل کارگر بودنم، نه گفتند.

در بخش دوم این برنامه زمان خدابخش که از استان مازندران و شهرستان سواد کوه در «ماه عسل» حاضر شده بود، گفت: 42 سال دارم و فعالیتم در معدن است که در عین حال همیشه با خطر ریزش، انفجار، آتش سوزی و خفگی روبرو هستم.

دومین میهمان «ماه عسل» تصریح کرد: شرایط جامعه به گونه است که اختلاف طبقاتی را وقتی که از منظره دورتر نگاه می کنیم کاملا حس می کنم.

علیخانی در ادامه «ماه عسل» امشب به بخش دیگری از سختی های کار حمید اشاره کرد و این که این کار ریسک زیادی دارد و فردی که چنین مسئولیتی را قبول می کند در واقع از جان خود گذشته است.

خدابخش نیز در ادامه صحبت های خود گفت: فعالیت من در معدن در عمق 20 متری زمین انجام می شود و با اضافه کاری که انجام می دهم حدود یک و نیم میلیون تومان حقوق می گیرم. شرایط کار گاهی به گونه است که در وضعیت 40 سانتی متری کار می کنیم و در این روند اتفاق هایی مانند کشته شدن یا نقص عضو هم ممکن است اتفاق بیافتد که نمونه آن را در مورد همکارانمان مشاهده کردیم.

مقایسه فیش‌های حقوقی مدیران با حقوق کارگران/ قول حضور علیخانی در خواستگاری مهمان «ماه عسل»

در بخش پایانی برنامه «ماه عسل» علی و سینا روی صحنه حاضر شدند .

سینا با اشاره به شغل و خود وعلی گفت: از 17 سالگی مشغول غواصی هستم و در شرکت های مربوط به نفت یا گاز غواصی صنعتی انجام می دهم.

وی ادامه داد: غواصی صنعتی به گونه ای است که خط لوله را در زیر آب اجرا، نصب، تعمیر و نگهداری می کند.

علی در ادامه صحبت های سومین میهمان «ماه عسل» یادآور شد: در حال غواصی و با وجود فشار آب گاهی نیتروژن وارد مخزن می شود و اینگونه ما درون اتاق فشار می رویم تا نیتروژن از خون خارج شود. به دلیل همین اتفاق در یک مرتبه، سه روز فلج شدم و و چنین اتفاق هایی برای همکارانمان زیاد رخ می دهد.

در لحظه های پایانی «ماه عسل» همسر زمان خدابخش و علی روی صحنه حاضر شدند و با ذکر سختی های شغل همسرشان از عشق و علاقه ای گفتند که در آنها و در زندگی مشترکشان موج می زند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    البته غواص های عزیز شرکت نفت میزان حقوق خود را اعلام نکردند. کاش اعلام می شد تا تفاوت آن با کار در معدن مشخص می شد. کارگر معدن در عمق 150 تا 200 متری زمین دریافتی ماهانه یک میلیون و پانصد هزار تومان دارد، غواص شرکت نفت ماهانه چقدر دریافتی دارد؟ هر دو جزو کارهای سخت و خطرناک هستند. میزان دریافتی تبعیض ها را مشخص تر می کند. و محرز می گردد که این عدم رعایت عدالت فقط در دریافتی مدیران نیست.
  • بچه شهید ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    تنها چیزی که بادیدن این برنامه به ذهنم اومد این بود که حقوق های نجومی رو باید اینا بگیرن نه رفاه زدگان لم داده بر پرقو وازسختی ها بی خبر!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس