بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیس صندوق توسعه ملی در کمتر از دو سال و در حالی که تورم تک رقمی شده حقوق خود را ۵ برابر کرده است.

به گزارش مشرق، این روزها صندوق توسعه ملی با مدیریت سید صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات و پدر سیده فاطمه حسینی جوان ترین نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، در کانون توجهات مردم و رسانه ها قرار گرفته است. افشای فیش حقوقی رئیس و اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی و افشای دریافتی و وامهای کلان آنها بدجوری برای دولت تدبیر و امید گران تمام شده است، به گونه ای که دیروز حسن روحانی مجبور شد تا رو دربایستی را با صفدر حسینی و اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی کنار بگذارد و آنها را از این مقام عزل کند.

اما برخی رسانه های منتسب حامی دولت و یا جریان اصلاحات که در این ایام نمی تواستند از دریافتی های نجومی دولتمردان تدبیر و امید دفاع کنند،شبهات زیادی را ایجاد کرده اند. این در حالی است که فیش حقوقی صفدر حسینی رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در دولت روحانی و در عرض کمتر از دو سال و در حالی که بنا به ادعای دولتمردان یازدهم تورم در این مدت تک رقمی شده، تا 5 برابر و یا حتی 400 درصد افزایش یافته است.

حال سوال اینجاست که واقعا چه اتفاقی می افتد که فردی که خودش در دولتهای گذشته استاندار بوده و در دولت اصلاحات تجربه حضور در دو وزارتخانه کار و اقتصاد را داشته است، به یک باره چنین بی محابا حقوق خود را 5 برابر کرده و از وام‌های کلان صندوق توسعه ملی استفاده می‌کند. شاید پاسخ این سوال را باید در نوع نگاه دولتمردان حسن روحانی به کشور باید جستجو کرد. به نظر می‌رسد امثال صفدر حسینی کشور را ملک خود و بیت المال را حقوق خود می دانند و ابایی از دست اندازی به آن را ندارند. نمونه این گونه خلق و خوی در میان دولتمردان تدبیر و امید را می توان در رفتار برخی دیگر از مدیران صندوق توسعه ملی هم دید.

باید دید نگاه برخی از دولتمردان یازدهم به کشور و منابع آن تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و یا رئیس جمهور همچنان راضی به حضور افرادی با چنین روحیه هایی در دولت تدبیر و امید هست یا خیر؟

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • خرزوخان ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 3
    چه راحت در مورد دیگران قضاوت میکنید.... دوران قبلی رو هم فراموش میکنین... قطعاً مشرقی ها هم این نظر رو سانسور میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس