کد خبر 597444
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷

پس از آنکه اتحادیه اروپا تحریم‌های ضدروسی را 6 ماه دیگر تمدید کرد، نخست‌وزیر روسیه هم در اقدامی متقابل، تحریم واردات مواد غذایی از کشورهای غربی را یک سال و 6 ماه تمدید کرد.

به گزارش مشرق، امروز اتحادیه اروپا تحریم های مالی، نظامی و مرتبط با انرژی روسیه را که از جولای 2014 اعمال کرده بود، 6 ماه دیگر تمدید کرد و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روس‌ها، بلافاصله واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، مدودوف فرمانی را امضاء کرده که بر اساس آن، تحریم‌ واردات مواد غذایی از آمریکا و اتحادیه اروپا که از آگوست 2014 اجرایی شده بود، تا پایان سال 2017 میلادی تمدید خواهد شد.

تحریم‌های اولیه یعنی تحریم های اتحادیه اروپا، در واکنش به الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه پس از بی‌ثبات شدن اوکراین در سال 2014 وضع شده است.

کریمه در سال 1945 و به مناسبت سیصدمین سالروز پیوستن اوکراین به اتحاد جماهیر شوروی، به عنوان «هدیه»  به اوکراین واگذار شده بود.

در تاریخ 25 اسفند ماه سال 1392، مردم روس‌تبار این منطقه تحت حمایت نظامیان روس، به پای صندوق‌های رأی آمدند و با دادن رأی قاطع 96.77 درصدی، به الحاق به زادگاه خود به روسیه «بله» گفتند.

سازمان ملل متحد اما این الحاق را قبول ندارد و حامیان غربی دولت غرب‌گرای اوکراین از آن زمان با تحریم ها اقتصادی سعی دارند مسکو را به پرداخت هزینه رفتار خود مجبور کنند.

با توجه به بازار مصرفی بزرگ روسیه اما، اقدام متقابل روس‌ها هم به ضرر برخی از صادرکنندگان غربی بخصوص کشاورزان انگلیسی و دامداران دانمارکی تمام شد.

دیپلمات‌های روسی این روزها در حال مذاکره انعقاد توافقنامه تجارت آزاد با مقامات رژیم صهیونیستی هستند و اسرائیل قول داده بخش عمده‌ای از نیاز روس‌ها به مواد غذایی را تأمین کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس