نماینده مردم قم در مجلس گفت: دشمنان با رقم زدن فجایع جدید می‌خواهند مسأله فلسطین را از یادها ببرند، اما مسلمانان تا پیروزی کامل فلسطین دست از تلاش بر نخواهند داشت.

فلسطین هنوز مساله نخست جهان اسلام است
به گزارش مشرق، امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس‌» نامگذاری کردند. از آن پس روز جهانی قدس، مناسبتی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است که در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود. در بیانات امام خمینی(ره) درباره روز قدس آمده است: «روز قدس روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد بلکه این روز، روزی جهانی است، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»

همه ساله در ایران و سرتاسر جهان گروه‌هایی از مردم قبل از اقامه نماز جمعه به راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین می‌پردازند. در برخی از کشورهای اسلامی مانند ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان و پاکستان و حتی در برخی از کشورهای غیر اسلامی مانند ایالات متحده آمریکا و انگلستان نیز، تظاهراتی در برخی از مراکز اسلامی و با حضور گروهی از مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار می‌شود.

اهمیت شرکت در راهپیمایی روز قدس و بررسی مسأله فلسطین در این برهه زمانی مواردی هستند که پیرامون آن، با احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به گفت‌و‌گو پرداخته‌ایم.

شرکت در راهپیمایی روز قدس را تا چه حد مهم و ضروری می‌دانید؟


امیرآبادی: شرکت در راهپیمایی روز قدس از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است.

به ویژه در این برهه زمانی که دشمنان در تلاش هستند تا مسأله فلسطین را از یاد مسلمانان ببرند، شرکت در راهپیمایی روز قدس امری ضروری است. از همه مردم تقاضا می‌کنم با لبیک به آرمان‌های اسلام و یاری رساندن به مسلمانان مظلوم در سراسر جهان اسلام، در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

 راهپیمایی روز قدس چه انعکاسی در سطح جهانی دارد؟

امیر آبادی: راهپیمایی روز قدس در مرحله نخست از چهره حقیقی اسرائیل در سطح جهان پرده‌برداری کرده و باطن خبیث آن را تا حدی به جهانیان معرفی ‌می‌کند.

در مرحله بعد، این حرکت، مردم فلسطین و سایر مسلمانان را برای استقامت بیشتر، دلگرم می‌کند و از همه مهم‌تر، این حرکت رزمایش وسیع و قوی مسلمانان برای حمایت از یکدیگر در سراسر جهان اسلام به شمار می‌رود.

شرکت در این راهپیمایی به جز اجر معنوی، چه نفعی برای مردم دارد؟

امیرآبادی: راهپیمایی روز قدس یک حرکت معنوی- سیاسی است و منفعت اجتماعی قابل توجهی در عرصه بین‌المللی برای جامعه مسلمانان دارد. وقتی جهانیان، اتحاد مسلمانان را در سراسر جهان اسلام مشاهده کنند به عظمت این امت پی می‌برند. سران نظام سلطه با مشاهده این رزمایش وسیع معنوی_‌سیاسی مسلمانان، به حد و حدود خود پی می‌برند و به خود اجازه تعدی به مسلمانان را نمی‌دهند؛ همچنین به مقاومت مسلمانان در برابر دست‌یابی به خواسته‌های به حق خود نیز پی می‌برند.

شما در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنید؟

امیر‌آبادی: به طور قطع شرکت خواهم کرد و از مردم مسلمان ایران به ویژه مردم انقلابی قم دعوت می‌کنم در راستای حمایت از اسلام و مسلمانان، نابودی نظام سلطه و روشن کردن ماهیت حقیقی اسرائیل و آمریکا و سایر متحدان غاصبش بر جهانیان، در این راهپیمایی شرکت کنند. این راهپیمایی باید بسیار با شکوه‌ برگزار شود.

به نظر شما با بحران سایر کشورهای اسلامی، هنوز فلسطین مسأله نخست جهان اسلام است؟

امیر‌آبادی: بله، هنوز فلسطین مسأله نخست جهان اسلام است. دشمنان به تازگی سعی می‌کنند با رقم زدن فجایع جدید و وسیع مسأله فلسطین را از یاد مسلمانان ببرند و آن‌ها را به بحران‌های جدید مشغول کنند اما فجایعی که اسرائیل و متحدانش در فلسطین به بار آوردند را مسلمانان هرگز از خاطر نخواهند برد و فریاد مظلومانه فلسطینیان از گوش زمانه محو نخواهد شد و مسلمانان تا آزادی و پیروزی کامل فلسطین دست از تلاش بر نخواهند داشت.

سخنتان با رژیم صهیونیستی غارتگر و سران نظام سلطه چیست؟

امیر‌آبادی: رژیم صهیونیستی از ابتدا راه را اشتباه رفت و محکوم به زوال است. دولت‌هایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند دچار اشتباه شده‌اند و تاوان اشتباه خود را پس خواهند داد. نظام اسرائیل از ابتدا رسمیتی نداشت و تا‌ آخر هم رسمیت پیدا نخواهد کرد. اسرائیل خون‌آشام و کودک‌کش،‌ محکوم به زوال است و با یاری خداوند متعال به زودی شاهد فروپاشی او خواهیم بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    لطفا بگوئید فلسطین هنوز مسئله بزرگ امت های مسلمان در جهان اسلام است ،سردمداران حکومت های به اصطلاح جهان اسلام که جیره خوار امریکا واسرائیل میباشند وجرات یک موضع گیری ساده هم در مقابل شیطان بزرگ امریکا بر علیه اسرائیل غده سرطانی و رژیم منحوس وجعلی کودک کش را ندارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس