کد خبر 593971
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

فرمانده یگان انتظامی مترو شهر تهران با اشاره به دستگیری قاچاقچی اشیا عتیقه در ایستگاه مترو بهشتی گفت: در بازرسی از متهم سکه‌های مربوط به دوران هخامنشی را کشف شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی راقی گفت: عوامل گشت انتظامی مستقر در ایستگاه شهید بهشتی مرد جوانی که کوله پشتی حجیمی داشت و با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از فرد مظنون یک عدد سلاح سرد و یک کیسه پارچه ای حاوی 25 عدد سکه هخامنشی کشف شد گفت: در بازجویی‌های انجام شده متهم اعتراف کرد که سکه‌‌ها از فردی به نام علیرضا در خرم آباد گرفته است.


فرمانده یگان انتظامی مترو شهر تهران با اشاره به اینکه این فرد برای فریب پلیس ادعا می‌کرد که سکه‌ها تقلبی است افزود: ماموران در بررسی تلفن همراه متهم تصاویر و فیلم‌هایی از کاوش کوهی مشاهده کردند و سپس با تکمیل تحقیقات متوجه شدند که این سکه‌‌ها اصل بوده و قرار است به دست فردی در خیابان بخارست برسد.

سرهنگ راقی گفت: قاچاقچی عتیقه قصد داشت با تحویل همه سکه‌ها به عنوان رشوه آزاد شود که رشوه او ضمیمه پرونده شد و وی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ناوگان ریلی شهری مکانی نا ایمن برای قاچاقچیان و سودجویانی است که می‌‌خواهند به اهداف شوم خود برسند، زیرا با تشدید مراقبت‌ها و گشت زنی‌‌های هدفمند اجازه هیچگونه اعمال مجرمانه به تبهکاران داده نمی‌شود.

براساس گزارش ارائه شده از سوی کارشناس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سکه‌های مکشوفه مربوط به دوره هخامنشی است و جزو اولین مسکوکات ضبط شده در ایران باستان به شمار می‌آید.
17 خردادماه گذشته نیز مقادیری اشیای عتیقه با قدمت تاریخی یکهزار و 700 سال که گفته می شد از کشور عراق وارد ایران شده در متروی تهران توسط ماموران پلیس کشف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس