کد خبر 593892
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

مدیر کل مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : شروط خرید مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر برداشته شده است.

به گزارش مشرق، امید محمدی گفت: در اجرای قانون بودجه سال 86 ، بنیاد مسکن متولی اجرای مسکن مهر در شهرهای زیر 12 هزار نفر جمعیت شده است و در مجموع قرار بود 380 هزار واحد مسکن مهر را در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بسازیم.

وی افزود : بانک های عامل هم معرفی شدند اما در ادامه از لحاظ منابع اعتباری مسکن مهر برنامه ها را به347 هزار واحد کاهش دادیم.

محمدی افزود: مسکن مهر را در 95 شهر زیر 25 هزار نفر ساختیم و تاکنون حدود 304 هزار و 400 واحد معادل88 درصد برنامه ساخت به اتمام رسید که 291 هزار و 500 واحد واگذار شد و ساخت 13 هزار واحد هم به اتمام رسیده و در مرحله تامین خدمات زیر بنایی است و بخشی هم مشکل دارد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و تلاش ما این است تمام پروژه های باقی مانده مسکن مهر امسال تمام شود اما نیازمند همکاری سایر بخش های هستیم.

محمدی افزود: متقاضیان حدود 15 هزار واحد مسکن مهر از ادامه دریافت تسهیلات انصراف دادند و حدود 27 هزار واحد باقی مانده است که در سال جاری به اتمام می رسد و از این میزان 7 هزار واحد فاقد متقاضی است.

مدیر کل مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : اخیراً دستورالعمل حذف شرایط خرید مسکن مهر بدون متقاضی ابلاغ شده است که در گام اول به مدت یکماه از متقاضیان ثبت نام کردیم و سابقه مالکیت و تاهل برداشته شد و در حال حاضر هم تمام شرایط خرید مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر حذف شده است.

وی تاکید کرد : در 15 استان مسکن مهر فاقد متقاضی است از جمله 2500 واحد در استان تهران( در شهرهای زیر 25 هزار نفر) 1500 واحد در استان همدان و هزار و 50 واحد در استان آذربایجان شرقی، عمده حجم واحدهای فاقد متقاضی است.

محمدی با اشاره به اینکه طرح های مسکن مهر برای افتتاح رسمی باقی نمی ماند، گفت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر 67 در صد از عمکرد ما مربوط به خود مردم است و پروژه های که در قالب پروژه های انبوه سازی ساخته می شود به محض تحویل در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مدیر کل مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: تلاش می کنیم پرونده مسکن مهر به جز واحد های فاقد متقاضی را در استان ها تا پایان سال ببندیم.

محمدی افزود : در استان چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد ، قم ، قزوین ، زنجان و مازندران، استان هایی هستند که پروژه ها تمام شده و فقط کارهای بانکی برای فروش اقساطی مانده است که تمام شود تا خاتمه مسکن مهر شهرهای کوچک را در استان ها اعلام می کنیم.

محمدی تصریح کرد : زمانی پروژه های مسکن مهر را خاتمه یافته می دانیم که فروش اقساطی انجام و سند هم واگذار شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس