تیم ملی آلمان در شبی که موقعیت های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کرد، توانست با نتیجه 1-0 به پیروزی برسد و به عنوان تیم اول گروه C راهی مرحله بعد شود.

به گزارش مشرق، تیم ملی آلمان در سومین بازی مرحله گروهی خود مقابل ایرلند شمالی به میدان رفت و با پیروزی در این دیدار، به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شد. (فیلم)

 
در ابتدای مسابقه ایرلندی‌ها مصمم نشان می‌دادند اما این آلمانی‌ها بودند که دقیقه پنج اولین موقعیت را ایجاد کردند. با این حال ضربه سر گومز روی سانتر کیمیچ با دخالت مدافعان حریف راهی به درون دروازه نیافت. سه دقیقه بعد باز هم کیمیچ حرکت خطرناکی را آغاز کرد، پاس او در فاصله سی متری دروازه به اوزیل رسید، او توپ را برای مولر ساخته و پرداخته کرد اما ضربه نهایی این مهاجم بایرنی توسط دروازه‌بان ایرلند مهار شد.
 

دقیقه 12فرصت بعدی برای شاگردان لوو که مالکیت توپ را از آن خود می‌دیدند پدید آمد؛ ماریو گومز روی خط محوطه جریمه ایرلند پاسی را برای گوتزه ارسال کرد، او در مصاف با مک‌گاورن ناکام بود اما توپش در این میان به کیمیچ رسید. با این حال او هم در زدن ضربه نهایی دقت لازم را نداشت و فرصت به دست آمده را از دست داد. آلمان که پویاتر و پرتحرک‌تر از دیدار مقابل لهستان به نظر می‌رسید، دقیقه بیست توسط اوزیل موقعیت خطرناک دیگری برای گل زدن داشت اما درحالیکه به جز دروازه‌بان ایرلند مانع دیگری را روبروی خود نمی‌دید، توپ درست روی پاهایش جفت و جور نشد.


دقیقه 23 سانتر کیمیچ در مرکز زمین به گومز رسید، او توپ را برای مولر ارسال کرد و این بازیکن هم از فاصله هفت متری به سمت دروازه ایرلند شوت کرد، اما توپش با اختلاف بسیار اندک از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.


او بالاخره دقیقه 29 موفق به شکستن قفل دروازه مک‌گاورن شد. این بار هم گومز و کیمیچ و اوزیل مهیا کننده این فرصت بودند و ضربه نهایی را گومز، در حالی که مدافع حریف در مقابلش قرار داشت، زد.


ده دقیقه بعد این سه بازیکن موقعیت دیگری را ایجاد کردند و گومز می‌توانست اختلاف کار را به دو گل برساند اما او در حالیکه در فاصله پانزده متری دروازه ایرلند فضای خالی بسیاری را در اختیار داشت و کسی مزاحمش نبود، در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت و این فرصت از دست رفت تا نیمه نخست با همان تک گل گومز پایان یابد.


در نیمه دوم هر دو تیم بدون هیچ تغییری وارد زمین شدند. دقیقه 52 کیمیچ سانتری عالی را برای گوتزه ارسال کرد. این بازیکن درحالی که موقعیت بسیار خوبی در اختیار داشت در مصاف با مک‌گاورن شکست خورد. این اولین فرصت خطرناک بازی در نیمه دوم بود. گوتزه سه دقیقه بعد جای خود را به آندره شورله داد.

 
دقیقه 57 ژرمن‌ها اسیر یک ضد حمله شدند و در شرایطی که نویر تا فاصله بیست متری تک و تنها بود اوزیل فورا به عقب بازگشت و فرصت را از حریف گرفت. در این دقایق شاگردان لوو رو به جلو حرکت می‌کردند اما در زدن ضربات آخر توفیقی نداشتند و به نظر می‌رسید این نیمه تب و تاب نیمه نخست را ندارد. دقیقه 70 شواین‌اشتایگر هم به جای خدیرا به زمین آمد تا شاید بتواند درخشش بازی نخست برابر اوکراین را که دقایق آخر وارد زمین شد و در اولین حرکتش گلزنی کرد را جبران کند اما این بار موفق به نظر نمی‌رسید.
 

دقیقه 82 سانتر زیبای کیمیچ از سمت راست روی سر گومز فرود آمد، توپ این مهاجم سی ساله اگر چه اینبار درون چارچوب بود اما با واکنش عالی مک‌گاورن به بیرون رفت. او یکبار دیگر دقیقه 89 روی پاس شورله موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما باز هم مک‌گاورن دروازه‌اش را نجات داد. این اما آخرین فرصت ژرمن‌ها نبود.

اوزیل دقیقه 90 از سمت راست خطرناک ظاهر شد، ولی ایرلندی‌ها خوش‌شانس بودند که توپ این بازیکن با اختلافی بسیار کم به بیرون رفت تا سه امتیاز بازی به لطف تک گل گومز که در نیمه نخست به ثمر رسید به حساب آلمان واریز شود.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس