سران حزب جمهوریخواه آمریکا نگرانی خود را نسبت به آرای رو به کاهش دونالد ترامپ ابراز کردند و جنبش ضد ترامپ را علیه وی به راه انداختند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، کمپینی که به منظور متوقف کردن دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان از راهیابی به مرحله نهایی انتخابات تشکیل شده بود در حال حاضر حمایت حدود 400 نمایندگی حزبی جمهوریخواه را با خود همراه کرده است.

این تغییر نظر ناگهانیِ جمهوریخواهان که در ابتدا تنها به عنوان یک ایده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح شده بود در حال حاضر به نیروی عظیمی تبدیل شده است که می تواند کمپین ملی را از مسیر خود خارج کند.

در حالی که دست اندرکاران انتخابات به این نکته اقرار کرده اند که نقشه آن ها ممکن است تلاش های داخلی حزب جمهوریخواه را نقش بر آب کند، اما بر این نکته نیز اذعان دارند که با این حرکت می توانند نگرانی های عمیقی را که در میان محافظه کاران در مورد ترامپ وجود دارد پاسخ دهند.

براساس نظرسنجی های اخیر امتیاز دونالد ترامپ به دلیل استفاده از عناوین نادرست و اظهار نظرات غیر منطقی نسبت به رقیب دموکرات او هیلاری کلینتون در حال کاهش است و این امر نگرانی های جمهوریخواهان را افزایش داده است.

کندال یونرو یکی از موسسین این کمپین گفت: «این حرکت و تغییر ناگهانی در کوتاه مدت به آشفتگی بدل می شود اما در بلند مدت می تواند حزب جمهوریخواه را در انتخابات به پیروزی برساند. در حال حاضر این حرکت مانند درد زایمان است ولی این مرحله در نهایت به تولدی ارزشمند ختم می شود. ما نیز قصد داریم تا از این درد موقتی عبور کنیم و به مرحله بعد که بسیار ارزشمند است برسیم که آن مرحله نهایی، پیروزی در انتخابات است.»

حمایت روزافزونی که کمپین انتخاباتی جمهوریخواهان بدست آورده بود در میانه راه به دلیل تغییرات اساسی که در کمپین انتخاباتی ترامپ بوقوع پیوست دچار آشفتگی و دگرگونی زیادی شد. ترامپ در روز دوشنبه کوری لواندووسکی مدیر کمپین انتخاباتی خود را اخراج کرد. او یکی از وفادارترین دستیاران ترامپ بود. این امر نگرانی های جمهوریخواهان را برانگیخت و باعث شد آن ها فورا برای هدایت کمپین انتخاباتی خود اقدام کنند.

یونرو و تعداد زیادی از سران حزب جمهوریخواه آمریکا در تلاشند تا به منظور توقف ترامپ یک رویه  جایگزین قانونی را معرفی کنند که بر اساس آن به جای محدودسازی آرا هیئت های نمایندگی و نتایج برآمده از انجمن های حزبی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری، جمهوریخواهان بر اساس وجدانشان به هرکسی که می خواهند رای دهند.

رجینا تامسون دیگر نماینده جمهوریخواه در یک کنفرانس تلفنی اظهار داشت: «ما در این تصمیم گیری تنها به نامزد ریاست جمهوری نمی اندیشیم بلکه قوانین مربوط به حزب جمهوریخواه، بستر فعالیت این حزب و همچنین نامزد پست معاون رئیس جمهور را مورد بررسی قرار می دهیم. باید این نکته را آویزه گوش خود کنیم که این یک واقعیت است نه یک سرگرمی.»

گیل روزیکا نماینده یوتا نیز گفت: «ترامپ مدعی شده بود که طرفدار زندگی نوزادان است اما در سخنرانی هایش مرتبا از عبارات مربوط به سقط جنین استفاده می کند. وی مدعی شده بود که طرفدار ازدواج رسمی و سنتی است اما هرگز در مورد آن صحبت نکرد. سبک زندگی ترامپ به گونه ای است که من نمی توانم از او حمایت کنم. اینطور به نظر می رسد که او اصلا اصول مسیحیت را درک نمی کند.»

تالماج پی ارس نماینده آریزونا نیز اعلام کرد که از جنبش ضد ترامپ حمایت خواهد کرد. وی گفت: «نظرات احمقانه، قلدرمابانه، توهین آمیز، تهدید آمیز و بلند نظرانه وی مانع از این می شوند که من به او رای دهم.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس