کد خبر 592480
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

وزیر اقتصاد در همایش اقتصاد مقاومتی و تعاون اعلام کرد: نرخ تورم تا ماه آینده تک رقمی می‌شود.

به گزارش مشرق، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در همایش اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل اعلام کرد: نرخ تورم تا یک ماه آینده تک رقمی می‌شود و این نشان می‌دهد ثبات در اقتصاد کشور و قدرت پیش‌بینی برای فعالان اقتصادی حاکم شده است.

طیب‌نیا در ادامه سخنان خود در همایش اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل خاطرنشان کرد: کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه به 7 درصد نشان از ثبات در اقتصاد و پیش‌بینی‌پذیر کردن آن در سال‌های گذشته بوده است.

وی گفت: نرخ ارز در سال گذشته تنها 5درصد افزایش پیدا کرده است و برای ثبات عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد اقداماتی جدی صورت پذیرفته است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه شرایط فعلی برای ارتقا و رشد اقتصادی فراهم شده است، گفت: تحریم‌های ظالمانه در حال برداشته شدن است و بسیاری از کشورها در حال تکاپو برای ارتباط با ایران هستند.

طیب‌نیا 2 مشکل اساسی اقتصاد ایران را، دولتی بودن و نفتی بودن آن اعلام کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در سال گذشته درباره مشکلات اقتصاد مقاومتی بیان داشتند دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد مشکل اساسی است.

وی گفت: به دنبال اجرای دقیق سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی هستیم که به معنای دقیق آن به طور کامل اجرا شود.

وزیر اقتصاد در تبیین نقش جایگاه تعاون در اقتصاد تأکید کرد: اگر به دنبال اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم، باید موضوع نقش‌آفرینی‌ تعاونی‌ها در اقتصاد را به طور جدی دنبال کنیم.

طیب‌نیا افزود: یکی از مهم‌ترین اوصاف اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برونگر بودن آن است که در این راستا به دنبال توسعه نقش تعاونی‌ها و توسعه این بخش مردمی در اقتصاد هستیم؛ این بخش با توزیع عادلانه درآمدها به عدالت اقتصادی ما را نزدیک‌تر می‌کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری این همایش ابراز امیدواری کرد، تا تعامل دولت با بخش تعاونی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس