نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تکرار مواضع اسلام هراسانه خود، خواهان ثبت اطلاعات هویتی افراد بر حسب نژاد شد تا به این بهانه مانع از تکرار حادثه کشتار جمعی اورلاندو شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از بی بی سی، «دونالد ترامپ» نامزد احتمالا نهایی حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آخرین اظهارنظر جنجالی خود پیشنهاد ثبت اطلاعات شخصی بر حسب نژاد افراد را مطرح کرده است تا به این ترتیب جرایم ناشی از حمل سلاح را کاهش دهد.

وی این ادعا را در پاسخ به اینکه آیا با توجه به حادثه کشتار جمعی اورلاندو، از طرح ثبت هر چه بیشتر اطلاعات شخصی مسلمانان آمریکا حمایت می کند یا خیر، مطرح کرد.

لازم به توضیح است که در ثبت اطلاعات هویتی افراد و یا به اصطلاح پروفایل بندی از عواملی چون نژاد، قومیت و مذهب برای تعیین اینکه آیا فردی سوء پشینه دارد و یا مستعد ارتکاب جرم است، استفاده می شود – اقدامی که به گفته منتقدین در جهت ارعاب مسلمانان آمریکا عمل خواهد کرد.

ترامپ در مصاحبه ای که به همین منظور با خبرگزاری «سی بی اس» داشته است، مدعی شد که دیگر کشورها با موفقیت از پس طرح پروفایل بندی برآمده اند.

وی مدعی شد: شخصا از اعمال چنین طرحی بیزارم اما ما باید به عقل سلیم رجوع کنیم.

ترامپ ادامه داد: حادثه اورلاندو ایده من در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را توجیه می کند. پروفایل بندی شیوه ای است که آمریکا باید فکر کردن به آن را آغاز کند و این کار دشواری نیست.

ترامپ بعد از حادثه اورلاندو که به مرگ ۴۹ نفر منجر شد، خواهان اعمال محدودیت بر همه کسانی شد که از کشورهایی با سابقه تروریسم وارد ایالات متحده می شوند.

وی همچنین در مصاحبه اخیر خود مدعی شد که جامعه مسلمانان آمریکا موظف به گزارش دهی در خصوص هرگونه فعالیت مشکوک است و باید نظارت بر مساجد را افزایش داد.

ناگفته نماند که اظهارات اسلام ستیزانه ترامپ از سوی بسیاری از سیاستمداران آمریکایی از جمله اعضای حزب جمهوریخواه تقبیح می شود. دموکرات ها از گفته های وی به عنوان دستاویزی برای جلب آراء اقلیت مسلمان آمریکا به نفع ریاست جمهوری «هیلاری کلینتون» استفاده می کنند و در مقابل جمهوریخواهان بیم آن را دارند که تداوم گزافه گویی های وی به تخریب وجهه عمومی حزب منجر شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس